آیا کاربران کاردانو ناچار به انجام احراز هویت خواهند بود؟

آیا کاربران کاردانو ناچار به انجام احراز هویت خواهند بود؟ | همتاپی

اخیراً آقای چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson)، بنیانگذار کاردانو و IOHK، در بحث و تبادل نظر کاربران توئیتر در مورد لزوم افزودن احراز هویت مشتری (KYC) در لایه اول بلاکچین کاردا‌نو، شرکت کرده است.

نقطه شروع این گفتگو، توئیت کالوین کئوپکه (Calvin Koepke)، مهندس ارشد SundaeSwap Labs، بود. او در این پست گفته بود که اگرچه ممکن است برخی از کاربران از ویژگی احراز هویت در لایه اول یک زنجیره استقبال نکنند، اما این مسئله برای پذیرش انبوه آن زنجیره ضروری است.

مقاله پیشنهادی: کاردانو چیست

یکی از طرفداران کاردانو به نام Alexander Monad، در پاسخ به این توئیت در مورد امکان نقض ویژگی غیرمتمرکز بودن ابراز نگرانی کرد. او در این مورد توضیح داد: در صورت وجود احراز هویت در لایه یک، نمی‌توان به ایجاد یک سیستم پرمیشنلِس یا بدون نیاز به مجوز (Permissionless) امیدوار بود.

سپس چارلز هاسکینسون از این اظهار نظر دفاع نموده و عنوان کرد که در یک پروتکل غیرمتمرکز، کاربرانی وجود خواهند داشت که برای نیاز خود اقدام به ساخت برنامه‌های مختلف می‌کنند. چه بطور قانونی و چه خارج از چارچوب مقررات.

او همچنین عنوان کرد که در این فضا نیازی به یک تقسیم بندی کاذب بین برنامه‌های قانونی و غیرقانونی وجود ندارد.

در ادامه اما بحث به سمت دیگری منحرف شده و Alexander Monad در پاسخ به آقای هاسکینسون، او را متهم کرده و معتقد بود هدف چارلز هاسکینسون این است که کاردانو را به سمت متمرکز شدن سوق دهد. در پاسخ به این ادعا، هاسکینسون نیز در مورد برداشت و اظهار نظر غلط به وی هشدار داد.

این بحث همواره یکی از جدی‌ترین اختلاف نظر‌ها بین کسانی است که معتقدند مقررات برای پذیرش انبوه ضروری است و کسانی که غیرمتمرکز بودن و حریم خصوصی را در اولویت قرار می دهند.

با توجه به رشد مداوم جامعه کاردانو، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پلتفرم چگونه چنین مسائل پیچیده‌ای را حل و فصل می‌کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش کاردانو صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *