چرا ریپل قصد دارد ذخایر XRP خود را بسوزاند؟

ریپل قصد دارد ذخایر XRP خود را بسوزاند | همتاپی

مت همیلتون (Matt Hamilton) مدیر سابق Ripple Labs، در اطلاعیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد که احتمالاً این شرکت دارایی ریپل (XRP) خود را از طریق قفل کردن آن در کیف پول Escrow خواهد سوزاند. بدین ترتیب، این توکن ها برای کاربران و خود شرکت، غیر قابل دسترسی خواهند بود.

این خبر در حالی اعلام شده است که شرکت Ripple Labs و جامعه ر‌یپل مشتاقانه منتظر اعلام نتیجه دعوی حقوقی بین این سرویس پرداخت و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) هستند.

برای خرید و فروش ریپل در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم ریپل بخرم

دلایل اصلی توکن سوزی XRP

  • ممکن است ریپل، توکن های خود را در escrow واریز نموده و آن را قفل کند:

شرکت Ripple Labs بخش قابل توجهی از توکن‌های XRP را در اختیار داشته و در واقع سهم چشمگیری از توکن‌های در گردش ریپل متعلق به این شرکت است. همیلتون به این نکته اشاره کرد که ممکن است شرکت ریپل، برای ایجاد تعادل در بازار این توکن، آن‌ها را به یک آدرس بخصوص در Escrow ارسال کند و سپس با از بین بردن کلید اصلی این آدرس، این توکن‌ها را قفل کند. با این اقدام، دسترسی به این توکن‌ها حتی برای شرکت ر‌یپل نیز غیرممکن خواهد بود.

  • دعوی حقوقی ریپل و SEC:

دعوی حقوقی بین ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) باعث عدم تعادل زیادی در جریان فعالیت‌های تجاری این شرکت شده است. به گفته همیلتون، در صورتی که رای دادگاه تاثیری بر کنترل و اختیار ر‌یپل بر روی این بخش از توکن‌ها داشته باشد، شرکت ریپل مجبور می‌شود برای تهیه توکن مورد نیاز خود به بازار آزاد مراجعه کند که در کل هزینه بیشتری را در بر خواهد داشت.

  • پذیرش یک ارز دیجیتال دیگر:

علاوه بر این موارد، اگر ریپل نتواند برای ارائه خدمات پرداخت برون مرزی خود از XRP استفاده کند، ممکن است ناچار به پذیرش و استفاده از یک ارز دیجیتال جایگزین شود. این مسئله، راهکار اصلی آن‌ها مبنی بر ارائه تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تر که پلتفرم RippleNet نیز حول محور آن ایجاد شده است را منتفی می‌کند.

واکنش جامعه رپیل

از سوی دیگر، این خبر پیش از این سر و صدای زیادی را در فضای توئیتر دنیای ارز های دیجیتال به راه انداخته است و برای بسیاری از افراد جای سوال است که این اقدام ریپل، چه پیامد و تاثیراتی بر روی شرکت و توکن ر‌یپل خواهد داشت.

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

شرکت ریپل، به عنوان یکی از بزرگترین دارندگان توکن XRP، کنترل بخش بسیار قابل توجهی از عرضه این توکن را در اختیار دارد. موضوعی که تبدیل به یکی از مناقشات SEC در پرونده حقوقی ر‌یپل شده است. 

آینده ریپل روی لبه تیغ

در حال حاضر قیمت ر‌یپل 0.4281 دلار است. با این حال، کارشناسان اعتقاد دارند که در روز 16 مه (26 اردیبهشت)، قیمت ریپل حدود 2.75 درصد پایین‌تر از قیمت فعلی خواهد بود. طبیعتاً اکنون زمان مناسبی برای نگهداری ر‌یپل نیست، چرا که قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) قرار گرفته و یک سیگنال فروش را نشان می‌دهد.

به طور خلاصه، اوضاع ریپل نشان دهنده دشواری‌ها و پیچیدگی‌های موجود در فعالیت‌ها و وظایف شرکت‌های حوزه ارز های دیجیتال، برای تطبیق با قانون‌گذاران، جلب نظر سرمایه گذاران و حفظ طرفداران و برخورداری از حمایت عمومی است. این مسائل حقوقی، در بلند مدت باعث بروز خسارت و آسیب به یک دارایی می‌شود. پس بهتر است اقدامات بعدی ریپل را به دقت زیر نظر داشته باشید.

ریپل کبریتی را در دست گرفته که ممکن است آینده آن‌ها و تمام دارایی‌های XRP در escrow را به آتش کشیده و خاکستر کند. در مقابل تصمیم این شرکت یک اقدام جسورانه است که می‌تواند سرنوشت ریپل را از نو بنویسد.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *