چرا اکنون بهترین فرصت برای خرید آلتکوین‌ها است؟

علی‌رغم افزایش ترس و نگرانی سرمایه گذاران بازار ارز های دیجیتال، بعضی از شاخص‌های مربوط به آلت کوین ها صعودی شده و حاکی از احتمال افزایش قیمت برخی از آن‌‌ها است.

با افزایش میزان عرضه اتر (ETH) در خارج از صرافی ها، سرمایه گذاران همچنان به انباشت و ذخیره آن ادامه می‌دهند. ریپل (XRP) هم در 24 ساعت گذشته با 4 درصد افزایش همراه بود و شاخص‌های آن صعودی شده‌اند.

طی چند روز گذشته، بازار ارز های دیجیتال با ریزش شدیدی مواجه شد که طی آن شاهد کاهش دو رقمی ارزش بسیاری از ارزها از جمله اتریوم و ریپل بودیم. در حال حاضر بازار تحت کنترل خرس‌ها قرار دارد، اما همزمان فرصت‌های مناسبی برای سرمایه گذاران ایجاد شده است تا با خرید بیشتر، موجودی ارز دیجیتال خود را افزایش دهند.

نکته جالب توجه این است که طبق آخرین داده‌ها، بسیاری از آلت کوین ها در منطقه Underbought یا خرید بسیار اندک قرار دارند و این موضوع می‌تواند باعث افزایش فشار خرید شده و به نوبه خود باعث تغییر شرایط بازار شود.

اصلاح گسترده بازار

اگرچه ممکن است عوامل بسیاری در ریزش و قرمز شدن بازار نقش داشته باشند، اما یکی از مهمترین دلایل این اتفاق، فروش چند میلیون‌ دلاری بیت کوین توسط SpaceX بود. به لطف این اتفاق، قیمت اتریوم برای مدت کوتاهی پایین‌تر از 1,600 دلار قرار گرفت.

با این حال سانتیمنت (Santiment) در آخرین توئیت خود از قرار گرفتن بسیاری از آلت کوین ها در وضعیت خرید بسیار کم (Underbought) خبر داد. علاوه بر کاهش شدید میزان خرید آلت کوین ها، احساسات کلی بازار نیز در سطوح بسیار پایینی قرار دارد:

ارزش بازار ارز های دیجیتال در هفته گذشته دچار کاهش قابل توجهی شده است و معامله گران بطور کلی در مورد این اتفاق دو دیدگاه مختلف را ارائه می‌دهند. عده‌ای بر این باور هستند که به سرعت شاهد بهبود سریع اوضاع بازار خواهیم بود، اما عده دیگر این موضوع را نقطه آغاز ریزش بازار می‌دانند. اما آنچه که غیرقابل انکار است، از لحاظ محاسباتی میانگین بازدهی ارز های دیجیتال، نشان‌دهنده فرصتی تاریخی است.

براساس گزارش CoinMarketCap، در حال حاضر حجم معاملات 24 ساعته بیش از 30 درصد کاهش یافته است و عدم تمایل کاربران به ترید و معامله در شرایط فعلی را نشان می‌دهد. با این حال، راکد بودن وضعیت بازار می‌تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران باشد تا پیش از شروع بازار صعودی، ارز دیجیتال بیشتری خریداری و ذخیره کنند. در واقع سرمایه گذاران پیش از این پادشاه آلتکوین ها یعنی اتریوم را انباشت می‌کردند.

[مطالب مرتبط: شکست مهمترین حمایت بیت کوین؛ هدف ۲۰،۳۵۰ دلاری در راه است؟]

به نقل از سانتیمنت، همزمان با کاهش عرضه اتریوم در صرافی ها، عرضه آن خارج از صرافی ها افزایش یافته است. علاوه بر این، شواهد نشان می‌دهد که میزان اعتماد نهنگ‌ها به برترین آلتکوین بازار نیز همچنان بالا است، زیرا موجودی اتر در برترین آدرس‌ها افزایش یافته است.

میزان عرضه اتر در صرافی ها، بیرون از صرافی ها و در بزرگترین کیف پول ها | همتاپی

میزان عرضه اتر در صرافی ها، بیرون از صرافی ها و در بزرگترین کیف پول ها

آیا نوبت صعود آلتکوین ها رسیده است؟

باوجود حرکت بسیار کند و آهسته اتریوم، در کمال تعجب شاهد نوسانات ریپل بوده‌ایم. براساس داده‌های CoinMarketCap، قیمت ریپل در 24 ساعت گذشته 4 درصد افزایش یافته است که با توجه به شرایط فعلی بازار، روندی قابل توجه بوده است.

در زمان نگارش این مطلب، قیمت ریپل در محدوده 0.5288 دلار قرار دارد و ارزش بازار آن به 27.9 میلیارد دلار رسیده است. رشد اخیر قیمت ریپل همچنین باعث بهبود نرخ MVRV (ارزش بازار نسبت به ارزش واقعی) و مثبت شدن احساسات بازار نسبت به این توکن شد.

میزان عرضه اتر در صرافی ها، بیرون از صرافی ها و در بزرگترین کیف پول ها | همتاپی

نرخ MVRV، احساسات مثبت و قیمت ریپل

اما این تمام ماجرا نیست. علاوه بر موارد گفته شده، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار اتریوم در منطقه اشباع فروش قرار گرفته است؛ موضوعی که همیشه به عنوان یک عامل صعودی تفسیر می‌شود. همچنین داده‌های CryptoQuant حاکی از کاهش موجودی اتر در صرافی ها و در نتیجه افزایش فشار خرید آن است.

در کنار این موارد، شاخص ترس و طع بازار ارز های دیجیتال نیز بر روی عدد 34 قرار دارد. زمانی که این عدد پایین بماند، احتمال جهش قیمت‌ها در بازار افزایش می‌یابد. در نتیجه ممکن است سرمایه گذاران از این فرصت برای افزایش موجودی و کسب سود حداکثری از بازار صعودی بعدی استفاده کنند.

در پایان لازم به ذکر است که با وجود تمام این نکات مثبت، با توجه به ماهیت غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال، همچنان احتمال ریزش قیمت‌ها و نزولی شدن روند بازار دور از ذهن نیست.

آیا اکنون زمان مناسبی برای خرید آلتکوین‌ها است؟ شما در این زمینه چطور فکر می‌کنید؟
منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *