چرا قیمت بیت کوین پس از ۳۸ روز به بیش از ۷۱ هزار دلار رسید؟

چکیده مطلب:

قیمت بیت کوین به‌خاطر موج خوش‌بینی‌ها نسبت به تأیید ETF‌های اسپات اتریوم در ایالات متحده از مرز ۷۱٬۰۰۰ دلار فراتر رفت و ظرف ۲۴ ساعت بیش از ۳۴۸ میلیون دلار موقعیت معاملاتی در بازار ارزهای دیجیتال لیکوئید شدند.

قیمت بیت کوین (BTC) برای اولین‌بار از ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین) از مرز ۷۱٬۰۰۰ دلار عبور کرد و درحال‌حاضر در محدوده ۷۱٬۲۰۰ دلار در نوسان است. این نقطه عطف مهم در راستای رشد بازار ارزهای دیجیتال و به دلیل افزایش خوش‌بینی نسبت به تأیید احتمالی ETFهای اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده رخ می‌دهد. ناگفته نماند که این خوش‌بینی نیز از صحبت‌های اخیر اریک بالچوناس و جیمز سیفارت، تحلیلگران ETF در بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence) نشئت گرفته است.

 به گزارش بی‌این‌کرپیتو، این تحلیلگران ETF معتقدند که شانس تأیید ETFهای اسپات اتریوم در ایالات متحده از ۲۵ به ۷۵درصد افزایش یافته است. در این میان، بالچوناس به افزایش فشار سیاسی روی کمیسیون بورس آمریکا برای اصلاح سیاست‌های ضد کریپتویی‌اش به‌ویژه در مورد تأیید ETFهای اتریوم اشاره کرد. علاوه بر این، شانس تأیید ETFهای اسپات اتریوم در پلتفرم‌های پیش‌بینی مانند پالی‌مارکت (Polymarket) به بیش از ۵۴درصد افزایش یافته است.

در میان این تحولات، قیمت اتریوم در عرض ۲۴ ساعت نزدیک به ۲۰درصد افزایش یافته و به بیش از ۳٬۷۰۰ دلار رسیده است. بیت کوین نیز همین روند را دنبال کرد و قیمت آن تقریباً ۷درصد افزایش یافت. البته، روند صعودی قیمت بیت کوین و اتریوم باعث لیکوییدشدن معامله‌گران در بازار شد.

 داده‌های گوین‌گلس (Coinglass) حاکی از آن است که حدود ۸۳٬۰۰۰ معامله‌گر طی ۲۴ ساعت گذشته با حجم زیادی از لیکوئیدشدن مواجه شده‌اند و که ارزش آن ۳۴۵میلیون دلار رسیده است. به‌طورکلی، سهم معاملات شورت (فروش) حدود ۲۷۴میلیون دلار و سهم معاملات لانگ (خرید) نیز حدود ۷۵میلیون دلار بوده است.

 ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر برجسته بیت کوین گفت:

 درحال‌حاضر انباشت حدود یک ماه از موقعیت‌های معاملاتی شورت بیت کوین لیکوید شده‌اند. هنوز یک لایه دیگر باقی مانده است که اگر لیکوئید شوند شاهد ایجاد فشار فروش استقراضی (Short Squeeze) و افزایش قیمت بیت کوین تا اوج تاریخی‌اش خواهیم بود.

سرمایه‌گذاران، قبل از تمام این رویدادها، بیت کوین را انباشت می‌کردند و این انباشت بیت کوین نشان‌دهنده تمایلات صعودی بود؛ اما در هفته گذشته ۳۰٬۵۱۶ بیت کوین به ارزش تقریبی ۲.۷ میلیارد دلار را از ۲۰ صرافی رمزارز خارج کردند. شایان‌ذکر است که این صرافی‌ها توسط کوین‌گلس ردیابی شده بودند. بیشترین حجم خروجی در صرافی‌های کوین‌بیس و بایننس رخ داد که سرمایه‌گذاران به ترتیب ۱۴٬۴۱۶.۴۳ و ۸۶٬۳۱.۰۲ بیت کوین از آن‌ها برداشت کردند.

به‌طورکلی خروجی بیت کوین از صرافی‌های متمرکز به‌عنوان یک شاخص مثبت در نظر گرفته می‌شود. این خروجی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران دارایی‌های خود را نگه می‌دارند و به‌جای برنامه‌ریزی برای فروش در کوتاه‌مدت، به دنبال پیش‌بینی افزایش قیمت بیشتر هستند. این افزایش قیمت بیت کوین و احساسات مثبت دربارهٔ ETFهای اتریوم، شدت تحولات جاری در بازار ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد و با پیشرفت قوانین نظارتی و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران، بازار شاهد حرکات مهم و حیاتی بیشتری خواهد بود.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *