علت ریزش بیت کوین چه بود؟

چکیده مطلب:

در نتیجه فروش گسترده بیت کوین‌های متعلق به شرکت و صندوق سرمایه گذاری گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) که تاثیرات منفی بسیاری بر احساسات سرمایه گذاران داشته است، قیمت بیت کوین برای نخستین بار از تاریخ 3 دسامبر 2023 (12 آذر)، از 40 هزار دلار پایین‌تر رفت.

ریزش بیت کوین چرا و به چه علت؟؟

قیمت بیت کوین در پی افتی سریع و ناگهانی از محدوده 40 هزار دلار پایین‌تر رفته است. اما علت این ریزش بیت کوین چیست؟

براساس داده‌های CoinMarketCap، قیمت بیت کوین در روز 2 بهمن ماه با افتی سریع و ریزش 4.3 درصدی طی 24 ساعت، از محدوده 41,553 دلار به 39,450 دلار رسید. بدین ترتیب قیمت بیت کوین با کاهش 9.3 درصدی طی 30 روز، به پایین‌ترین سطح خود در 6 هفته اخیر رسید.

آخرین تحلیل از ریزش بیت کوین

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین، منبع: TradingView

در حالی که بازار ارز های دیجیتال و قیمت بیت کوین متاثر از حواشی مربوط به تایید 11 صندوق ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بود، تحولات اخیر صندوق GBTC و فروش بیت کوین توسط آنها باعث شده است که کاربران شرکت گری اسکیل را به عنوان مقصر کاهش قیمت بیت کوین و نزولی شدن روند بازار بشناسند.

روز گذشته شرکت گری اسکیل مقداری بیت کوین به ارزش بیش از 600 میلیون دلار را به صرافی کوین بیس (Coinbase) واریز کرد که مجموع واریزی‌های این شرکت را به 2 میلیارد دلار رساند. همزمان، مسئولان امور مربوط به ورشکستگی صرافی FTX نیز تمام 22 میلیون سهم خود در صندوق GBTC (به ارزش تقریباً 1 میلیارد دلار) را به فروش رساندند و این موضوع نیز فشار فروش بیت کوین را شدیدتر کرد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

  • از زمان تبدیل صندوق GBTC به ETF بیت کوین، سهامداران بیش از 2 میلیارد از دارایی خود در این صندوق را خارج نموده‌اند.

نقد کردن دارایی‌های صرافی ورشکسته FTX نیز منجر به فروش بیت کوین‌های این صرافی به ارزش 1 میلیارد دلار شده است.

تخفیف GBTC در فرایند تبدیل به ETF و رسیدن به ارزش واقعی دارایی‌های خود (NAV) منجر به فروش بیش از یک میلیارد دلار شده است؛ تمام این اتفاقات در مدت زمانی کوتاه صورت گرفته است…

پست توئیتر حساب CJKonstantinos، 2 بهمن 1402

آخرین باری که قیمت بیت کوین پایین‌تر از 40 هزار دلار معامله شد، تقریباً یک ماه و نیم قبل و در تاریخ 3 دسامبر 2023 بود که در آن زمان، قیمت بیت کوین به پایین ترین سطح خود یعنی 39,293 دلار رسید و البته در ادامه و در تاریخ 11 ژانویه نیز به بالاترین سطح 20 ماهه خود در محدوده 49 هزار دلار رسید.

یکی از تریدر ها و تحلیلگران ارز دیجیتال به نام Seth نیز با اشاره به عبور قیمت بیت کوین ار حمایت 40 هزار دلار، عنوان کرد که امیدوار بوده است قیمت بیت کوین در پایان روز دوشنبه 2 بهمن، بالاتر از 40 هزار دلار قرار بگیرد.

  • قیمت بیت کوین برای مدتی کوتاه پایین‌تر از 40 هزار دلار قرار گرفته و باعث بسته شدن پوزیشن معامله‌گران خرد شد. امیدوارم حمایت 40 هزار دلار از دست نرود. امیدوارم در پایان روز قیمت بالاتر از 40 هزار دلار باقی بماند.

اکنون زمانی است که خریداران باید وارد شوند. FTX دو سوم بیت کوین های گری اسکیل را فروخته است. تنها یک سوم از دارایی گری اسکیل باقی مانده است. آلتکوین ها هم شرایط خوبی ندارند.

پست توئیتر حساب Seth، 2 بهمن 1402

داده‌های Coinglass نشان می‌دهد که طی روز جاری میزان لیکوئید شدن (از دست رفتن سرمایه) پوزیشن‌های خرید بیت‌کوین به ۵۶ میلیون دلار رسیده و در زمان نگارش این مقاله، عدد فوق همچنان در حال افزایش است. همچنین میزان لیکوئید شدن ارز های مختلف در بازار نیز به 208.7 میلیون دلار رسیده است.

تحلیل لیکوئیدی بیت کوین

نمودار میزان لیکوئید شدن دارایی‌ها در بازار ارز های دیجیتال، منبع: Coinglass

در حال حاضر قیمت بیت کوین در محدوده 39,270 دلار قرار دارد.

چنانچه به آینده بیت کوین و تحلیل‌های بلند مدت  آن علاقه‌مندید، سری به صفحه پیش بینی آینده بیت کوین بزنید؛ همچنین ما در همتاپی به صورت روزانه تحلیل بیت کوین را ارائه می‌دهیم که در این وانفسا و اخبار و ضد و نقیض بیت کوین می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *