ادامه شکایت SEC از ریپل به کجا خواهد رسید؛ بررسی احتمالات

ادامه شکایت ریپل و SEC‌ به کجا خواهد رسید | همتاپی

دعوی حقوقی بین ریپل لبز (Ripple Labs) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، موضوعی است که از مدت‌ها پیش توجه بسیاری از طرفداران ریپل و جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب نموده است.

برای خرید و فروش متیک در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم متیک بخرم

اخیراً قاضی تورس رای این پرونده را صادر کرده است که بجز در یک مورد جزئی، به سود ریپل بوده است. پس از اعلام این رای بسیاری از سرمایه‌گذاران XRP مشتاقانه منتظر فرا رسیدن مراحل و گام‌های بعدی هستند.

برای روشن شدن وضعیت یکی از وکلای برجسته به نام جرمی هوگان (Jeremy Hogan)، ضمن بیان نظرات خود در مورد این موضوع پیش‌بینی حائز اهمیتی از فرایند تجدید نظر احتمالی، ضرب‌الاجل‌های مربوطه و پیامد‌های آن برای طرفین را ارائه نموده است.

ریپل در برابر SEC: مهلت اقدام احتمالی بعدی

هوگان که وکیل باتجربه و متبحری است ابتدا در مورد امکان درخواست تجدیدنظر و ارائه آن پس از به پایان رسیدن فرایند بررسی یک پرونده توضیح می‌دهد:

معمولاً درخواست تجدیدنظر پس از اعلام رای نهایی دادگاه امکان‌پذیر است و هر یک از طرفین برای ارائه این درخواست 60 روز فرصت دارند.

او با تاکید بر اینکه پرونده ریپل هنوز به پایان نرسیده است اعلام کرد که هرگونه درخواستی در شرایط فعلی، یک «درخواست تجدیدنظر موقت» خواهد بود.

طبق اطلاعاتی که من در مورد قوانین دارم، مهلت ارائه درخواست تجدیدنظر موقت 10 روز در نظر گرفته شده است.

با توجه به اینکه رای موقت دادگاه در تاریخ 13 ژوئیه (22 تیر) اعلام شده است، SEC و ریپل تا تاریخ 23 ژوئیه می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند. این بدان معناست که حداکثر تا دوشنبه آینده ثبت یا عدم ثبت چنین درخواستی از سوی هر یک از طرفین به صورت علنی اعلام خواهد شد.

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

اما به طور معمول تجدیدنظر موقت به ندرت مورد قبول واقع می‌شود، مگر آنکه دلایل قانع کننده‌ای برای این کار وجود داشته باشد؛ از جمله نیاز به افشا و انتشار اطلاعات مهمی که می‌تواند در جریان پرونده تاثیرگذار باشد.  با این حال، هوگان معتقد است که با توجه به عدم اعلام قابلیت درخواست تجدیدنظر موقت توسط قاضی تورس، امکان پذیرش چنین درخواستی در سناریو فعلی بسیار اندک است.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

در نتیجه، SEC و ریپل باید پیش از ارائه چنین درخواستی منتظر صدور رای نهایی دادگاه باشند. به اعتقاد او دلایلی وجود دارد که طرفین در نهایت این کار را انجام نخواهند داد.

به گفته این وکیل، شاید SEC برای ارائه این درخواست تردید داشته باشد، چرا که حتی در صورت موفقیت ممکن است این درخواست وضعیت کلی پرونده آن‌ها را به خطر بیندازد. ممکن است پیروزی در تجدیدنظر برخی از جنبه‌های پرونده اولیه را منتفی کند که در حال حاضر به نفع آن‌ها است. اگر هم SEC در استیناف شکست بخورد این اتفاق تبدیل به سابقه‌ای می‌شود که در تمام دادگاه‌های تجدیدنظر مشابه بعدی به آن استناد خواهد شد.

از سوی دیگر، اگر ریپل توان پرداخت جریمه را داشته باشد و تاثیر رای دادگاه بر فعالیت آن‌ها بویژه بخش مربوط به نقدشوندگی قابل مدیریت باشد احتمالاً آن‌ها نیز چنین درخواستی را ارائه نخواهند کرد. مجموعه این عوامل به مراه نتیجه مطلوبی که ریپل در رای فعلی بدست آورده است آن‌ها را از درخواست تجدیدنظر منصرف خواهد کرد.

مطالب مرتبط:آمار و ارقام چشم انداز مناسب ریپل را تائید می‌کنند؛ تحلیل ریپل

قیمت ریپل (XRP)

بلافاصله پس از اعلام رای موقت دادگاه در مورد پرونده ریپل شاهد جهش چشمگیر قیمت XRP بودیم. اما در حال حاضر قیمت ریپل با اصلاح جزئی مواجه شده و در حال تثبیت است. پس از بازگشت قیمت از سطح 38.2 درصد فیبوناچی در محدوده 0.93 دلار، اکنون خرید و فروش ریپل در محدوده 0.7481 دلار انجام می‌شود.

ممکن است پس از تست احتمالی سطح 0.23 درصد فیبوناچی در قیمت 0.68 دلار، شاهد ادامه روند صعودی ریپل باشیم. باید در نظر داشت که رای نهایی دادگاه SEC علیه ریپل و همینطور استیناف احتمالی قطعاً تاثیر زیادی بر روی قیمت این توکن خواهد داشت.

نمودار قیمت ریپل | همتاپی

نمودار قیمت XRP، منبع: تریدینگ ویو

آینده ارز ریپل روشن به نظر می‌رسد. آیا شما با این ادعا موافق هستید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها ثبت کنید؟
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *