علت حذف وایت پیپر بیت کوین توسط اپل چیست؟

علت حذف وایت پیپر بیت کوین توسط اپل چیست؟ | همتاپی

اپل وایت پیپر بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو نگارش شده است را از نسخه بتای آخرین بروزرسانی سیستم عامل مک او اس ونتورا (macOS Ventura) حذف کرده است.

به گزارش 9to5mac، اپل به تازگی وایت پیپر ارز دیجیتال بیتکوین که توسط ساتوشی ناکاموتو (خالق ناشناس بیت کوین) نوشته شده است را از نسخه بتای آخرین بروزرسانی سیستم عامل macOS Ventura حذف کرده است.

برای خرید و فروش بیت کوین در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

از زمان انتشار نسخه موهاوی (Mojave) سیستم عامل macOS در سال 2018، وایت پیپر بیت کوین در میان فایل‌های سیستمی macOS پنهان شده بوده است. این موضوع اولین بار توسط فردی به نام اندی بایو (Andy Baio) یک بلاگر فعال در زمینه فناوری کشف شد. اپل هیچگاه به صورت رسمی توضیحی در مورد علت گنجادن این فایل در سیستم عامل خود ارائه نکرد و همین موضوع باعث شد بسیاری گمان کنند که این مسئله فقط یک شوخی ساده در میان مهندسان این شرکت و یا تاییدی بر اهمیت روزافزون ارزهای دیجیتال بوده است.

با این حال حذف وایت پیپر بیت کوین، کنجکاوی علاقه مندان به ارزهای دیجیتال را در مورد هدف اپل از این کار برانگیخته است. این شرکت از هرگونه صحبت در این مورد خودداری نموده است که باعث ایجاد گمانه‌زنی‌های مختلف شده است.

لازم به ذکر است که در سال 2021، تیم کوک (Tim Cook)، مدیر‌عامل اپل به صورت علنی تایید کرد که ارز دیجیتال نگهداری می‌کند و موضوع گنجاندن وایت پیپر را مسئله‌ای جذاب عنوان کرد.

در عین حال هنوز مشخص نیست که تیم کوک یا سایر عوامل اجرایی اپل نیز در گنجاندن یا حذف این وایت پیپر نقش داشته‌اند یا خیر.

کشف وایت پیپر بیت کوین در سیستم عامل macOS برای مدت‌ها تبدیل به موضوع بحث در میان کاربران اپل شده بود و حدس و گمان‌هایی را در مورد ارتباط این شرکت با ارزهای دیجیتال ایجاد نموده بود.

برخی اعتقاد دارند که وجود این وایت پیپر، نکته‌ای هوشمندانه در تایید حمایت اپل از بیت کوین و بلاکچین بوده است، در حالی که عده‌ای نیز بر این باورند که گنجاندن این فایل، جنبه کاربردی داشته و با توجه به حجم آن، گزینه مناسبی برای تست و آزمایش بوده است.

راز گنجاندن و سپس حذف وایت پیپر بیتکوین در سیستم عامل macOS، همچنان حل نشده باقی مانده‌است. با توجه به تداوم سکوت شرکت اپل در این رابطه، کاربران همچنان به ارائه حدس و فرضیات خود در مورد پیامد‌های این اقدام و موضع اپل در مورد ارزهای دیجیتال ادامه می‌دهند. در عین حال، جامعه ارز های دیجیتال نیز اقدامات اپل را به دقت زیر نظر قرار خواهند داد تا از هرگونه تغییر نگرش یا موضع این شرکت در مورد ارز های دیجیتال آگاه باشند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *