معاملات اولین ETP‌های اسپات بیت کوین و اتریوم در بریتانیا آغاز شد

ششمین بورس بزرگ جهانی به‌طور رسمی معاملات اوراق بهادار قابل معامله در بورس لندن (ETN) را برای بیت کوین و اتریوم آغاز کرد. طبق گزارش‌ها بورس اوراق بهادار لندن (LSE)، معاملات ETN‌‌های اتریوم و بیت کوین امروز آغاز می‌شود.

خوشحالیم که قرار است آغاز معاملات ENTهای بیت کوین و اتریوم را اعلام کنیم. این اوراق بهادار از ۲۸مه۲۰۲۴ (۸خرداد۱۴۰۳) اجرایی می‌شود و از محصولات شرکت ویزدام‌تیری (WisdomTreeEU) و ۲۱آی‌شیرز (21Shares) استقبال خواهد کرد.

ETNها نوعی محصولات قابل معامله در بورس (ETP) هستند و با صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) فرق دارند. در واقع، ETNها نوعی اوراق بدهی هستند، یک شاخص را ردیابی می‌کنند و توسط دارایی‌های اصلی پشتیبانی نمی‌شوند.

با این حال، طبق گفته ویزدام‌تری، یکی از سازندگان تایید‌شده ETP،‌ دو محصول این شرکت، یعنی محصولات بیت کوین فیزیکی (BTCW) و اتریوم فیزیکی ویزدام‌تری، کاملا پشتیبانی خواهند شد.

ویزدام‌تری یکی از اولین صادرکنندگانی است که تاییدیه محصول قابل معامله در بورس را از سازمان راهبرد امور مالی انگلستان (FCA) گرفت. محصولات بیت کوین و اتریوم فیزیکی ویزدام‌تری با پشتیبانی ۱۰۰درصدی در اولین تاریخ ممکن، یعنی ۲۸مه (۸خرداد) در بورس لندن فهرست می‌شود.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی دیگر، ۴ ETN کریپتو ۲۱آی‌شیرز نیز به عنوان ETPهای پشتیبانی شده ارائه می‌شوند. ۲۱آی‌شیرز، بزرگترین ناشر محصولات قابل معامله در بورس، امروز راه‌اندازی ۴ ETN با پشتوانه فیزیکی در بورس لندن را اعلام کرد. تمامی ETNها به دو واحد پولی GBP و USD فهرست شده‌اند.

این راه‌اندازی نشان‌دهنده ورود رسمی ۲۱آی‌شیرز به بازار انگلستان است. هر شش محصول ETN امروز در بورس لندن معامله شدند.

منبع: دیلی‌هودل
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *