سقوط قیمت میم‌کوین ماگا پس از فروش ۴میلیون دلار توکن توسط یک نهنگ

چکیده مطلب:

یک سرمایه‌گذار بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال موفق شد با فروش بخش قابل توجهی از دارایی خود در توکن میم‌کوین ماگا (MAGA) یا ترامپ (TRUMP)، سود هنگفتی معادل ۳.۷میلیون دلار به جیب بزند. ارزش توکن‌های فروخته‌شده توسط این نهنگ بازار، ۱.۴۴میلیون دلار برآورد شده است. جالب اینجاست که زمان این اقدام هوشمندانه، مصادف با انتشار شایعاتی در فضای کریپتو مبنی بر احتمال راه‌اندازی یک توکن رسمی از سوی دونالد ترامپ بر بستر بلاکچین سولانا بود.

یک نهنگ بزرگ میم‌کوین توانست با فروش توکن‌های ماگا (MAGA) یا همان ارز دیجیتال ترامپ (TRUMP) خود در میان روند نزولی فعلی بازار، سود ۳.۷میلیون دلاری کسب کند. این نهنگ با این فروش سود بیش از ۱,۴۲۸درصدی نسبت به سرمایه اولیه خود در توکن ترامپ به دست آورد.

کیف پول نهنگ با نشانی «۰x۵۲C۰» در ۲۴ساعت گذشته بیش از ۱۷۱,۰۰۰ میم‌کوین ماگا را به ارزش ۴۱۴اتر (Ether) معادل ۱.۴۴میلیون دلار فروخت و سود کل این سرمایه‌گذاری بیش از ۳.۷میلیون دلار بود.

طبق اطلاعات منتشرشده در ایکس (X) توسط لوکان‌چین (Lookonchain) در تاریخ ۱۸ ژوئن (۲۹ خرداد)، این نهنگ ارزهای دیجیتال، توکن‌های ترامپ (TRUMP) خود را با قیمت ۸.۳۸ دلار به ازای هر واحد فروخته است. درواقع، هدف این نهنگ، کسب سود زیاد در شرایط نزولی بازار بود.

کیف پول «0x52C0» و فروش توکن‌های ماگا

با وجود فروش بخش قابل توجهی از توکن‌های ماگا توسط این نهنگ هوشمند، هنوز هم ۲۸درصد از دارایی کیف پول دیجیتال وی، معادل ۳۷۲,۰۰۰دلار، شامل میم‌کوین‌های ماگا است. 

توکن بیسدای (BasedAI) با نماد BASEDAI، بخش اصلی و عمده دارایی‌های این کیف پول دیجیتال را تشکیل می‌دهد و از این لحاظ در صدر سبد دارایی این نهنگ قرار دارد. در لحظه نگارش این خبر، ارزش توکن‌های بیسدای این نهنگ بالغ بر ۹۲۱,۰۰۰دلار برآورد می‌شود و این مبلغ بیش از ۷۱درصد از کل ارزش کیف پول وی است.

بر اساس گزارش کوین‌استتس (CoinStats)، ارزش کیف پول این نهنگ ارزهای دیجیتال در تاریخ ۲ ژوئن (۱۳خرداد)، یعنی زمانی که قیمت توکن‌ها در بالاترین سطح خود قرار داشتند، به ۷.۵۳ میلیون دلار می‌رسید. این رقم نشان می‌دهد که ارزش سبد دارایی این فرد پیش از شروع روند نزولی بازار، بسیار زیاد بود. 

دارایی‌های کیف پول 0x52C0

چرا قیمت توکن ترامپ کاهش یافته است؟

این نهنگ زیرک و هوشمند، دقیقا در زمانی که قیمت توکن ترامپ شروع به روند نزولی کرده بود، اقدام به فروش بخشی از دارایی خود و قفل کردن سودهای حاصله نمود تا از این طریق، ریسک کاهش شدید ارزش سبد دارایی خود را به حداقل برساند.

در واقع، توکن ماگا در بازه زمانی ۲۴ساعته منتهی به ساعت ۹صبح به وقت هماهنگ جهانی (UTC)، افت چشمگیر بیش از ۳۰درصدی را تجربه کرد و قیمت هر واحد از این توکن به ۷.۷۸دلار رسید. همچنین، داده‌های پلتفرم تحلیلی کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap) حاکی از آن است که قیمت این میم‌کوین در بازه زمانی یک هفته اخیر، افت قابل توجه بیش از ۳۷درصدی داشت. این موضوع به خوبی گویای شدت فشار فروش و روند نزولی شدیدی است که بر بازار توکن ماگا سایه افکنده است.

نمودار ۴ ساعته TRUMP/USDT

ارزهای دیجیتال مرتبط با دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، با افت قیمت شدیدی مواجه شدند. این اتفاق پس از انتشار شایعاتی در فضای مجازی رخ داد مبنی بر اینکه تیم ترامپ قصد راه‌اندازی یک توکن رسمی بر بستر بلاکچین سولانا (Solana) را دارد. در پی این شایعات، موج فروش گسترده‌ای در بازار این رمز ارزها شکل گرفت و قیمت آن‌ها سقوط چشمگیری را تجربه کرد.

وبسایت خبری پایرت وایرز (Pirate Wires) در یکی از پست‌های خود در شبکه اجتماعی ایکس (X) به تاریخ ۱۷ژوئن (۱۸خرداد)، ادعا کرد که بارون ترامپ، پسر ۱۸ساله دونالد ترامپ، در حال هدایت و راه‌اندازی توکنی با نام ترامپ‌کوین (TrumpCoin) و نماد DJT است. این ادعا به سرعت در فضای کریپتو پخش شد و موجی از هیجان را در میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرد.

با این حال، تیم رسمی دونالد ترامپ هیچ‌گونه تأییدیه‌ای در خصوص صحت این ادعا و ارتباط مستقیم با توکن مذکور ارائه نکرده است. علاوه‌براین، شرکت‌های تحلیل داده‌های بلاکچین، مانند بابل‌مپز (Bubblemaps)، با بررسی‌های فنی خود اطمینان دارند که توکن DJT هیچ ارتباطی با نامزد سابق ریاست جمهوری آمریکا ندارد و صرفا یک پروژه مستقل است که سعی دارد از نام ترامپ سوءاستفاده کند.

در پی انتشار این شایعات و عدم تأیید آنها از سوی منابع رسمی، نهنگ‌های بازار ارزهای دیجیتال که مقادیر قابل توجهی از توکن‌های مرتبط با ترامپ را در اختیار داشتند، بوی خطر را حس کردند و شروع به فروش گسترده دارایی‌های خود نمودند. این موج فروش، به سرعت به سایر میم‌کوین‌های مطرح بازار نیز سرایت کرد و باعث شد تا بسیاری از این توکن‌ها نیز با افت شدید قیمت مواجه شوند.

میم‌کوین‌های مطرح و پرطرفداری همچون دوج‌کوین (Dogecoin) و شیبا اینو (Shiba Inu) به ترتیب ۱۳ و ۱۸درصد در نمودار روزانه سقوط کردند. توکن پپه (Pepe) نیز با کاهش ۱۳درصدی قیمت روبرو شد. در این میان، دوج‌ویف‌هت (Dogwifhat) یا WIF که بر بستر سولانا ساخته شده است، بیشترین آسیب را دید و بیش از ۲۰درصد از ارزش خود را از دست داد.

ممکوین های برتر بر اساس ارزش بازار

طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ، ارزش کل بازار میم‌کوین‌ها در ۲۴ساعت گذشته ۹.۴درصد کاهش یافته و به ۴۶.۶میلیارد دلار رسیده است، در حالی که حجم معاملات ۷۹درصد افزایش داشت و به ۶.۲۵میلیارد دلار رسیده است.

سایر نهنگ‌های توکن ترامپ نیز متوجه روند نزولی شده و شروع به قفل کردن سودهای خود کرده‌اند. کیف پول «۰x۳۵D۱» توکن‌های خود را با سود ۶۴۸,۰۰۰دلاری فروخت، در حالی که معامله‌گر سایداک (sighduck.eth) توکن‌های خود را با سود بیش از ۱,۵۰۰درصدی معادل ۱.۸۸میلیون دلار به فروش رساند.

 

منبع: کوین تلگراف
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *