۱۰ ارز دیجیتال هوش مصنوعی با پتانسیل رشد در ماه ژوئن (خرداد)

چکیده مطلب:

در ماه ژوئن (خرداد)، ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی با توجه به پیشرفت‌های اخیر در این حوزه، مورد توجه زیادی قرار گرفته‌اند. طبق اطلاعات پلتفرم سنتیمنت، نیر پروتکل (NEAR Protocol)، د گراف (The Graph) و اوسیس نتورک (Oasis Network) در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر با بیشترین فعالیت توسعه در ۳۰روز گذشته هستند که احتمالاً پتانسیل رشد خوبی دارند.

طبق اطلاعات ارائه شده توسط پلتفرم سنتیمنت (Santiment)، نیر پروتکل (NEAR Protocol)، د گراف (The Graph) و اوسیس نتورک (Oasis Network) در میان ۱۰ارز دیجیتال برتر مرتبط با هوش مصنوعی قرار دارند که در ۳۰روز گذشته بیشترین فعالیت توسعه را داشته‌اند. نیر پروتکل با شاخص ۱۷۳.۵در صدر قرار دارد و پس از آن د گراف و اوسیس نتورک به ترتیب با نسبت‌های ۱۴۳.۵ و ۱۰۱.۱ در رتبه‌های دوم و سوم ایستاده‌اند.

۱۰ ارز دیجیتال هوش مصنوعی با پتانسیل رشد در ماه ژوئن

پلتفرم سنتیمنت، ۱۰ارز دیجیتال برتر هوش مصنوعی را که در ۳۰روز گذشته بیشترین فعالیت توسعه را داشته‌اند، معرفی کرد. نیر پروتکل با شاخص ۱۷۳.۵در صدر قرار دارد و پس از آن د گراف و اوسیس نتورک به ترتیب با نسبت‌های ۱۴۳.۵ و ۱۰۱.۱ قرار گرفته‌اند.

بیتنسور (Bittensor) و آی‌اکسک آر‌ال‌سی (iExec RLC) پنج رتبه برتر را تکمیل می‌کنند، در حالی که دیگر کوین‌های شناخته‌شده که در این لیست حضور دارند، اوشن پروتکل، ورلدکوین (Worldcoin) و فچ.ای آی هستند.

برخی از کاربران در نظرات زیر پست شبکه اجتماعی ایکس (X)، از عدم حضور ارز دیجیتال اینترنت کامپیوتر (Internet Computer) در میان ۱۰ارز دیجیتال برتر حوزه هوش مصنوعی ابراز شگفتی کردند. جای تعجب آنها از این موضوع به این دلیل است که اینترنت کامپیوتر، علی‌رغم جایگاه سوم در بین ارزهای دیجیتال بزرگ مرتبط با هوش مصنوعی، با ارزش بازاری نزدیک به ۴میلیارد دلار، در این فهرست جایی ندارد.

این موضوع نشان می‌دهد که صرفا ارزش بازار بالا، تضمین‌کننده قرارگرفتن یک‌ارز دیجیتال در رتبه‌های برتر از نظر فعالیت‌های توسعه نیست و عوامل دیگری نیز در این رتبه‌بندی نقش دارند.

در رتبه‌بندی مربوط به ۳۰روز منتهی به ۲۰مه (۳۱اردیبهشت)، وضعیت ارزهای دیجیتال برتر حوزه هوش مصنوعی از نظر فعالیت‌های توسعه، اندکی متفاوت از فهرست کنونی بود.

در آن زمان، اوسیس نتورک (Oasis Network) با بیشترین فعالیت توسعه در صدر قرار داشت و پس از آن، به ترتیب نیر پروتکل (NEAR Protocol)، دگراف (The Graph)، بیتنسور (Bittensor) و گولم (GLM) در رتبه‌های دوم تا پنجم جای گرفته بودند.

مطالب مرتبط: برای آشنایی بیشتر با توکن گراف می‌توانید سری به مقاله ارز گراف هوش مصنوعی بزنید.

این تفاوت در رتبه‌بندی، حاکی از تغییر در میزان فعالیت‌های توسعه این پروژه‌ها در بازه زمانی اخیر است و نشان می‌دهد که پویایی و رقابت در این حوزه، منجر به جابجایی‌هایی در جایگاه ارزهای دیجیتال مختلف از نظر شاخص فعالیت‌های توسعه می‌شود.

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی در کانون توجه

پیشرفت‌های اخیر در زمینه هوش مصنوعی، باعث شده است که مردم بیشتر به ارزهای دیجیتالی که با این فناوری سر و کار دارند، علاقه‌مند شوند. یکی از اتفاقات مهمی که در این زمینه رخ داده، ایجاد یک اتحاد به نام «اتحاد ابرهوش» بین سه پروژه فچ.ای آی، اوشن پروتکل و سینگولاریتی نت است.

این سه پروژه تصمیم گرفته‌اند با هم همکاری کنند تا بتوانند از هوش مصنوعی در دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین بیشتر استفاده کنند و کارهای جدید و جالبی انجام دهند. جالب اینجاست که صرافی معروف بایننس هم از این همکاری حمایت کرده است.

این اتحاد می‌خواهد هوش مصنوعی را با فناوری بلاکچین ترکیب کند تا بتواند کارهای هیجان‌انگیز و مفیدی انجام دهد و دنیای ارزهای دیجیتال را متحول کند.

ازسوی‌دیگر، موفقیت‌های شرکت انویدیا (NVIDIA) در زمینه توسعه پردازنده‌های گرافیکی مورد استفاده در فناوری هوش مصنوعی، تاثیر قابل‌توجهی بر ارزش بازار این شرکت داشته است. براساس گزارش وب‌سایت کریپتوپوتیتو (CryptoPotato)، ارزش بازار انویدیا برای مدت کوتاهی از مرز ۳.۳۳تریلیون دلار عبور و این شرکت را به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل کرد؛ هرچند پس از مدتی، مایکروسافت بار دیگر جایگاه نخست را به دست آورد.

این تحولات مثبت، تاثیر مستقیمی بر قیمت ارزهای دیجیتال مرتبط با هوش مصنوعی داشته است. برای مثال، فچ.ای آی در تاریخ ۲۰ژوئن (۳۱خرداد) با رشد چشمگیر ۳۵درصدی در یک‌روز، به قیمت ۱.۷۵دلار رسید. البته روز بعد، با افت عمومی بازار ارزهای دیجیتال، قیمت این ارز نیز کاهش یافت. سینگولاریتی نت و اوشن پروتکل نیز در این مدت، رشد قابل‌توجهی را تجربه کردند.

منبع: کریپتو پوتیتو
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *