بیت کوین برای ادامه روند صعودی باید میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ را حفظ کند

برای ادامه روند صعودی، بیت کوین باید میانگین متحرک 200 هفته‌ای را حفظ کند | همتاپی

با وجود اینکه تحلیلگران برای ادامه مومنتوم صعودی، بر اهمیت حفظ قیمت بالای 22,800 دلار تأکید دارند، قیمت بیت کوین به پایین خط میانگین متحرک 200 هفته‌ای برگشته است.

در روز 22 ماه ژوئیه جو حاکم بر اکوسیستم ارزهای دیجیتال به شکل محسوسی وضعیت بهتری داشت. یک هفته افزایش قیمت بیت کوین و ارزهای دیجیتال به معامله‌گران کمک کرد تا اتفاقاتی را که طی دو ماه گذشته افتاده بود پشت سر بگذارند و دید مثبتی به آینده بازار ارزهای دیجیتال پیدا کنند. 

طبق داده‌های سایت کوین تلگراف، Cointelegraph Markets Pro و تریدینگ ویو، قیمت بیتکوین طی چند روز گذشته در محدوده سطح پشتیبانی و حدود قیمت 23,000 دلار نوسان داشته و همچنان کمی بالاتر از خط میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود قرار دارد. این اندیکاتور در گذشته نشانه قابل اطمینانی از کف قیمت در بازار خرسی بوده است.

نمودار یک روزه بیتکوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه بیتکوین به تتر. منبع: سایت تریدینگ ویو

از آنجایی که به گفته تحلیلگران، همچنان بحث و جدل در مورد جهت بازار ادامه دارد، در این مقاله توجه شما را به سطوح مهمی که طی این دو روز می‌بایستی آنها را زیر نظر داشت، جلب می‌کنیم.

لزوم بسته شدن کندل هفتگی قیمت بیت کوین در بالاتر از 22,800 دلار

مایکل ون دی پوپ (Michaël van de Poppe) بر اهمیت بالاتر بودن قیمت بیتکوین از خط میانگین متحرک 200 هفته‌ای تأکید کرده و با انتشار نمودار زیر مناطق اصلی پشتیبانی و مقاومت را مشخص کرده است.

نمودار یک ساعته بیت کوین به تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک ساعته بیتکوین به تتر. منبع: توییتر

طبق نظر مایکل ون دی پوپ، بیتکوین روی قیمت 23,500 دلار مجدداً با مقاومت بسیار مهمی روبرو خواهد بود و اتفاقات آینده تعیین کننده این است که آیا قیمت بیت کوین بالاتر رفته و یا تا خط پشتیبانی روی قیمت 21,500 دلار اصلاح خواهد شد.

ون دی پوپ می‌گوید:

اگر بیت کوین به قیمت 23.800 دلار برسد، روند صعودی را ادامه خواهد داد و احتمالاً به قیمت 28,000 دلار برسیم، اما یک شکست تأیید شده به بالای خط میانگین متحرک 200 هفته‌ای نیز داریم.

اما تحلیلگر بازار رمزارزها با آیدی توییتر Rekt Capital اهمیت بیشتری برای حفظ قیمت بیتکوین در بالاتر از خط میانگین 200 هفته‌ای قائل است و بر لزوم بسته شدن کندل هفتگی بیتکوین بالاتر از قیمت 22,800 دلار تأکید کرد.

پیش بینی روند صعودی برای قیمت بیت کوین

معامله‌گر رمزارزها با آیدی توییتر CryptoGodJohn، با انتشار نمودار زیر و مشخص کردن دو مسیر احتمالی قیمت بیت کوین، بر این باور است که پرایس اکشن اخیر، نشانه‌ای از حرکتی بزرگ برای بیتکوین در آینده‌ای نزدیک دارد.

نمودار 1 ساعته بیتکوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 1 ساعته بیتکوین به دلار. منبع: توییتر

CryptoGodJohn گفت:

اگر بیتکوین روند را به سمت بالا بشکند و 24,200 دلار را حفظ کند. فکر می‌کنم به صورت فشرده و سریع به قیمت بین 27 تا 28,000 دلار می‌رسیم. اگر باز هم به محدوده بازگردد، انتظار کاهش سریع قیمت تا 20,000 دلار را خواهم داشت. این دو حالت می‌تواند خیلی راحت بی‌اعتبار شوند، مراقب باشید.

کاربری در توییتر با آیدی Mayne، با نوشتن عبارت احتمال شکست بیتکوین از محدوده، پست زیر را منتشر و امکان حرکت قیمت در هر دو جهت را بررسی کرده است.

نمودار 12 ساعته بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 12 ساعته بیتکوین به دلار. منبع: توییتر

مطالب مرتبط: آیا همچنان زمان خرید بیت کوین است؟

وی در ادامه توضیح داد:

اگر بتوانیم محدوده بالاتر از 22.500 دلار را حفظ کنیم، بالاتر از این محدوده می‌تواند قدرت خوبی داشته باشد. اما اگر محدوده بالا حفظ نشود، احتمالا این شکست به بالا، انحرافی بیش نبوده است. اگر هدف شما گرفتن پوزیشن شورت و بازگشت به محدوده باشد، حرکت قیمت به سمت بالای محدوده می‌تواند خطرناک باشد.

تحلیلگر بازار رمزارزها کالب فرانزن (Caleb Franzen)، به کسانی که تمایل بیشتری به انباشت و هودل کردن بیت کوین دارند، پیشنهاد داد که به جای تمرکز بر حرکات روزانه قیمت بیتکوین، از استراتژی میانگین قیمت دلار (dollar-cost average) استفاده کنند.

در حال حاضر ارزش کل بازار رمزارزها به رقم 1.048 تریلیون دلار رسیده و میزان دامیننس بیتکوین نیز 42 درصد می‌باشد.

در زمان انتشار مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، خرید و فروش بیت کوین با قیمت 22,676 دلار انجام می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 1.69 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cointelegraph.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *