به‌روزرسانی شبکه آزمایشی سپولیا (Sepolia) اتریوم با موفقیت انجام شد

به‌روزرسانی شبکه آزمایشی سپولیا (Sepolia) اتریوم با موفقیت انجام شد | همتاپی

با توجه به این که ارتقای شانگهای (Shanghai) اتریو‌م در ماه جاری راه‌اندازی می‌شود، شبکه آزمایشی سپولیا (Sepolia) این شبکه با موفقیت اجرا شده و هاردفورک برنامه‌ریزی‌شده مذکور را شبیه‌سازی کرده است.

داده‌های موجود نشان می‌دهد که بروزرسانی شبکه آزمایشی سپولیا با موفقیت اجرا شده است. این شبکه هارد فورک آینده شانگهای را شبیه‌سازی می‌کند که احتمالاً در ماه مارس (اسفند) در شبکه اصلی اتریوم راه‌اندازی می‌گردد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

این به‌روزرسانی که شاپلا (Shapella) هم خوانده می‌شود، در ۲۸ فوریه (۹ اسفند) بدون هیچ مشکلی در شبکه آزمایشی راه‌اندازی شده است. گفتنی است که نام شاپلا از ترکیب نام هارد فورک‌های شانگهای و کاپلا (Capella) ایجاد شده است.

حساب کاربری ترنس‌چین (terencechain) در توییتر اعلام کرده است:

شبکه آزمایشی سپولیا با موفقیت به شاپلا بروزرسانی شد! بعضی از اعتبارسنج‌های «Prsym» هنوز به دلیل استفاده از نسخه قدیمی کلاینت‌های اجرایی اتریوم آنلاین نشده‌اند. آن‌ها هم تا ده دقیقه دیگر آنلاین می‌شوند! هدف بعدی: شبکه آزمایشی گوئرلی (Goerli) است.

هارد فورک شانگهای و کاپلا به‌ترتیب در سمت کلاینت لایه اجرایی و کلاینت لایه اجماع اجرا می‌شوند. یکی از بزرگ‌ترین تأثیرات آن‌ها این است که به اعتبارسنج‌ها اجازه می‌دهند اتریوم‌های استیک شده را از بیکن چین (Beacon Chain) برداشت کنند و آن را به لایه اجرایی بیاورند.

مطالب مرتبط: دلایل نگرانی برخی از توسعه دهندگان اتریوم، در مورد هاردفورک شانگهای

اعتبارسنج‌ها برای مشارکت در فرایند اعتبارسنجی بلاکچین اتریوم، باید ۳۲ اتریوم را سهام‌گذاری کنند. آن‌ها پس از بروزرسانی‌های مذکور، می‌توانند به‌جز ۳۲ اتریوم اولیه، پاداش‌های خود را برداشت کنند و به اعتبارسنجی ادامه دهند. علاوه بر این، اعتبارسنج‌ها می‌توانند تمام توکن‌های خود را همراه با پاداش‌ها برداشت کنند؛ اما دیگر نمی‌توانند به اعتبارسنجی ادامه دهند.

شایان ذکر است که قبل از راه‌اندازی ارتقای شانگهای روی شبکه اصلی، این هارد فورک می‌بایست در ماه مارس (اسفند) روی شبکه آزمایشی گوئرلی اجرا شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *