تحلیل درون زنجیره‌ای استیبل کوین‌ها، از کاهش دامیننس تتر خبر می‌دهد

تحلیل درون زنجیره‌ای استیبل کوین‌ها، از کاهش دامیننس تتر خبر می‌دهد | همتاپی

 تقاضای سرمایه گذاران برای ارز تتر (USDT) همچنان زیاد است، اما دامیننس این ارز رو به کاهش است. دلیل این امر افزایش سایر استیبل کوین‌ها مانند دلار دیجیتال آمریکا  (USDC) و دلار بایننس (BUSD) می‌باشد. 

در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) استیبل کوین تتر سهمی 89 درصدی از دامیننس استیبل کوین در جهان را داشت؛ با این حال، طبق داده‌های منتشر شده از سایت گلسنود (Glassnode) که توسط کریپتو اسلیت (CryptoSlate) تحلیل شده است، دامیننس تتر به زیر ۵۰ درصد سقوط کرده است. 

مقاله پیشنهادی: تتر چیست

در بین سال‌های 2020 (۱۳۹۹) و  2021 (۱۴۰۰) دامیننس سایر استیبل‌کوین‌ها مانند USDC و دلار بایننس BUSD، افزایش پیدا کردند، به طوری که دامیننس USDD به 33% و دامیننس  BUSD نیز به 16% رسید، ناگفته نماند که در میان استیبل کوین‌ها دامیننس دای (DAI) ثابت ماند.

دامیننس استیبل کوین‌‌ها | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

دامیننس استیبل کوین‌‌ها. منبع: گلسنود

بهبود چشمگیر استیل کوین تتر

در ماه می امسال (اردیبهشت ۱۴۰۱)، استیبل کوین تتر شاهد خرید ۲۰ میلیارد دلاری بود  و موفق شد وضعیت خود را بهبود ببخشد. رشد استیبل کوین‌ها کاهش پیدا کرد و ورودی این ارز به صرافی‌ها به ۲۴ میلیارد دلار در هر روز رسید، از سوی دیگر خروجی این ارز از صرافی‌ها نیز شاهد کمی افزایش بود، که در روز به میزان ۸ میلیارد دلار خروجی، را از آن خود کرد. در نهایت این آمار نشان می‌دهد بیشتر سرمایه‌ها به صورت استیل کوین‌ها نگه داری می‌شوند. ارز تتر فعلا تنها استیبل کوینی است که بیشترین سهم را در معاملات روزانه دارد و همچنین تقاضا برای این استیبل کوین بسیار بالاست. 

تغییرات مربوط به عرضه استیبل کوین‌ها | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

تغییرات مربوط به عرضه استیبل کوین‌ها. منبع: گلسنود

مجموع کل استیبل کوین‌ها در صرافی‌ها

تقریباً 40 میلیارد دلار استیبل کوین در صرافی‌ها وجود دارد که در مجموع 4 میلیارد دلار از این استیبل کوین‌ها در این هفته خریداری شده است. این اعداد نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران همچنان به استیبل کوین‌ها اعتقاد دارند و احتمالاً منتظر روند صعودی یا کف قیمتی بعدی برای خرید ارز دیجیتال هستند.

با تجزیه و تحلیل داده‌های گلسنود از دارایی‌های مجازی STBL که داده‌های همه استیبل کوین‌های روی شبکه ERC20 را جمع آوری می‌کند، رشد چشمگیر استیل کوین‌ها تا ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) را می‌توانیم ببینیم، آمار نشان می‌دهد که خرید استیبل کوین ها به ۲۴ میلیارد دلار در هر روز رسیده است. 

مجموع کل استیبل کوین‌ها در صرافی‌ها | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

مجموع کل استیبل کوین‌ها در صرافی‌ها. منبع: گلسنود

از ریسک پرخطر به سوی ریسک کم خطر 

محیط پر ریسک امسال از میزان جریان‌های ورودی به خروجی برای استیبل کوین ها تغییر کرده است، اگرچه خروجی‌ها نسبتاً اندک بوده و به حداکثر 8 میلیارد دلار رسیده است، اما اکثریت سرمایه‌ها به صورت استیبل کوین باقی مانده است. 

نمودار تعداد معاملات تتر و استیبل کوین‌ها | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار تعداد معاملات استیبل کوین‌ها. منبع: تردینگ ویو

USDC  طی مدت مشابه،  10 درصد افزایش دامیننس  داشت و به 33 درصد افزایش یافته است. در ماه ژوئن (دی ۱۴۰۰)  با 38 درصد دامیننس به اوج خود رسید که منجر به گمانه زنی در مورد فلیپ کردن احتمالی ارز تتر شد.

از سوی دیگر، دلار بایننس تا نیمه دوم سال میلادی با 10 درصدی افزایش دامیننس، کشش قابل توجهی نداشت. ولی از آن زمان به بعد،  دامیننس آن به ۱۶ درصد رسیده است و همچنین از زمان فروپاشی صرافی FTX مومنتوم بیشتری برای رشد به دست آورده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: cryptoslate.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دلار شد ۴۰ هزار تومان و همینطور ارزش پول ما کم میشه تتر میره بالاتر چه وضعشه