هکر صرافی FTX به بیست و هفتمین نهنگ بزرگ اتریوم تبدیل شد

هکر صرافی FTX به بیست و هفتمین نهنگ بزرگ اتریوم تبدیل شد | همتاپی

شاید داستان عجیب این روزهای شبکه اتریوم را شنیده باشید. یکی از بزرگترین هولدرهای این بلاکچین، 100٪ دارایی‌هایش را دزدیده و اکنون به‌راحتی مشغول خرید و فروش اتریوم و افزایش ارزش سبد سرمایه خودش است.

براساس داده‌های گردآوری شده توسط پایگاه امنیت بلاک چین PeckShield، هکری که از صرافی ورشکست شده FTX سرقت کرده بود، 180,000 توکن اتریوم را به 12 آدرس مختلف منتقل کرده است. ارزش این تعداد اتریوم در زمان نگارش مطلب تقریباً 199 میلیون دلار است.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این سارق حدود 447 میلیون دلار از دارایی‌های این صرافی را برداشت کرده است و کمی بعد از این واقعه، شعبه ایالات متحده صرافی مجبور به ثبت درخواست ورشکستگی شد.

این هکر بعد از سرقت موفقیت‌آمیز سرمایه کاربران، به‌سرعت دارایی‌هایش را به اتریوم تبدیل کرد. به احتمال زیاد، این کار با انگیزه شستشوی این دارایی‌ها با راهکارهای غیرمتمرکز انجام شده تا مانع از پیگرد قانونی در آینده شود.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

سارق صرافی FTX، بلافاصله به یکی از بزرگترین هولدرهای دومین ارز دیجیتال بزرگ یعنی اتریوم تبدیل شد.  

هکر صرافی FTX اکنون بیست و هفتمین هولدر بزرگ اتریوم است. 250,735.11 اتریوم به ارزش 304 میلیون دلار. این مبلغ برای خرید یک Ether Rock کافیست. 

متاسفانه، کارآگاهان درون زنجیره‌ای یا نمایندگان صرافی FTX، نتوانسته‌اند مشخص کنند چه کسی با چنین سرقت بزرگی در ارتباط بوده است. از همین رو در شبکه‌های اجتماعی، گمانه‌هایی درباره همکاری مدیران صرافی که به والت‌های سرد یا گرم دسترسی داشته‌اند با هکر مطرح شده است.

فقط یک هفته پیش، هکر صرافی اف تی ایکس در رتبه 35 هولدرهای بزرگ اتریوم قرار داشت و اکنون با مدیریت صحیح دارایی‌ها، تا رتبه 27 بالا رفته و پتانسیل رسیدن به 25 هولدر برتر را نیز دارد

در تاریخ 20 نوامبر، این کیف پول 5000 توکن اتریوم را به یک آدرس جدید منتقل کرد. سپس این هکر، توکن‌های دزدیده شده را به رن بیت کوین (renBTC) تبدیل کرد؛ نسخه‌ای از بیت کوین که با بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده است. لازم به ذکر است ارز دیجیتال رن با Alameda Research ارتباط دارد؛ یک شرکت معامله‌گری که ارتباط نزدیکی با گروه FTX دارد. سپس توکن‌های رن را نیز با کمک یک پل (Bridge) به بیت کوین تبدیل کرد.

به گفته پلتفرم تحلیل امنیت بلاک چین CertiK، هکر صرافی FTX در حال پولشویی توکن‌های دزدیده شده از طریق چندین آدرس واسط است که از این الگوی تراکنش با عنوان Peel Chain نیز یاد می‌شود.

در حال حاضر، قیمت خرید و فروش اتریوم بعد از کاهش 8.9٪ در 24 ساعت گذشته به 1114 دلار رسیده است.

هنوز مشخص نیست هکر صرافی FTX موفق به نقد کردن ارزهای دیجیتال پولشویی شده خواهد شد یا نه چون با وجود تمام چشم‌هایی که فعالیت‌های این آدرس را زیر نظر دارند، این کار بسیار دشوار خواهد بود.

البته چندان دقیق نیست که این هکر را یکی از بزرگترین هولدرهای شبکه اتریوم تعریف کنیم. اکثر سرمایه‌گذاران نهادی یا افراد تأثیرگذار در بازار، دارایی‌هایشان را در چندین کیف پول مختلف توزیع می‌کنند تا مقاومت‌شان در برابر حملات احتمالی و اسکم‌ها افزایش یابد.

در آینده نزدیک، هکر صرافی FTX ناچار به برداشت دارایی‌هایش و تبدیل آن‌ها به ارزهای فیات خواهد شد و در نتیجه رتبه بالای این هکر در شبکه اتریوم، موقتی است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتاپی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *