رشد تقاضا برای بیت کوین؛ سرعت خرید سرمایه‌گذاران ۵.۵ برابر نرخ استخراج ماینرهاست

داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که سرعت خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران 5.5 برابر بیشتر از تولید استخراج‌کنندگان است.

گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاران مشغول خرید بیت کوین هستند

جیمز ون استراتن (James Van Straten)، در یک پست توییتری، به مقایسه میزان خرید بیت کوین توسط گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاران و سرمایه ورودی به ETFهای اسپات بیت کوین پرداخت.

منظور از گروه‌های سرمایه‌گذار، دسته‌بندی دارندگان بیت کوین بر اساس میزان دارایی آن‌ها است. در بحث فعلی، ما یک گروه خاص را بررسی نمی‌کنیم، بلکه تمام این گروه‌ها مورد توجه هستند.

استراتن نمودار زیر را در توییتر به اشتراک گذاشت و این نمودار میزان ورودی سرمایه به کیف پول سرمایه‌گذاران بیت کوین را نشان می‌دهد.

ورود سرمایه به کیف پول‌های بیت کوین مثبت است - منبع: @jvs_btc در توییتر
ورود سرمایه به کیف پول‌های بیت کوین مثبت است – منبع: @jvs_btc در توییتر

همان‌طور که در نمودار بالا مشخص است، سرمایه‌گذاران، بیت کوین‌های زیادی خریدند و این بیت کوین‌ها را در کیف پول خود نگهداری می‌کند. طبق این داده‌ها می‌توان نتیجه گرفت که سرمایه‌گذاران در‌حال‌حاضر بیشتر به دنبال خرید بیت کوین هستند.

سرعت استخراج بیت کوین کمتر از میزان خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران است

این تحلیلگر داده‌های مربوط به تولید ماهانه در شبکه بیت کوین را در همین نمودار گنجانده است. تولید، در اینجا به میزان بیت کوینی اشاره دارد که ماینرها از طریق حل بلوک‌ها تولید می‌کنند. 

از نمودار بالا مشخص است که خرید بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران اخیرا بیشتر از تولید ماهانه بیت کوین بوده است. این بدان معنی است که سرعت سرمایه‌گذاران از سرعت ماینرها بیشتر است، به‌طوری که بیت کوین‌های تولید‌شده، کمتر از بیت کوین‌های خریداری‌شده توسط سرمایه‌گذاران است. 

به‌بیان‌دیگر، ماینرهای بیت کوین طی ۳۰روز گذشته، ۱۳هزار بیت کوین تولید کردند. ازسوی‌دیگر، سرمایه‌گذاران در همین بازه زمانی، ۷۱هزار بیت کوین خریدند و این مقدار تقریبا ۵.۵ برابر میزان تولید ماینرها است.

این نمودار نشان می‌دهد که در طی یک سال گذشته سرمایه‌گذاران بیت کوین به طور مداوم بیشتر از میزان تولید ماینرها، بیت کوین خریدند. البته، در این یک سال چند دوره کوتاه توقف خرید وجود داشت.

چگونه ممکن است که سرمایه گذاران بتوانند بیشتر از میزان تولید‌شده را خریداری کنند؟ این بیت کوین اضافی از کجا می‌آید؟ پاسخ این سوال، صرافی‌های متمرکز است. صرافی‌ها در دسته سرمایه‌گذاران نیستند؛ درنتیجه، سرمایه‌گذاران می‌توانند از آنجا بیت کوین بخرند. 

یک تحلیلگر دیگر در سایت کریپتوکوانت اشاره کرد که ذخیره صرافی‌های بیت کوین مدتی است که روند کاهشی شدیدی را تجربه می‌کند.

کاهش تولید بیت کوین طی دو سال گذشته - منبع: CryptoQuant
کاهش تولید بیت کوین طی دو سال گذشته – منبع: CryptoQuant

استراتن اشاره کرد که سرمایه‌گذاران در دوره خرید، نزدیک به ۱.۴میلیارد دلار بیت کوین به صندوق‌های ETF اضافه کردند، به‌طوری که میزان خالص سرمایه سرمایه‌گذاران از مرز ۵.۱ میلیارد دلار فراتر رفته است.

قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین در اوایل هفته رشد چشمگیری داشت و بعد از آن تا حدودی ثبات خود را حفظ کرد. این ارز دیجیتال اکنون در محدوده ۶۹٬۳۵۰ دلار در نوسان است.

منبع: بیت‌کوینیست
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *