راه حل تتر برای از بین بردن ترس و عدم اطمینان کاربران

راه حل تتر برای از بین بردن ترس و عدم اطمینان کاربران | همتاپی

همزمان با افزایش نگرانی‌ها در مورد میزان وام‌های دارای وثیقه شرکت تتر، این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد در سال 2023 میزان وام خود را به صفر خواهد رساند.

افزایش میزان وام‌های دارای وثیقه شرکت تتر‌، باعث ایجاد ترس و نگرانی‌هایی در مورد احتمال تبدیل این اتفاق به عاملی برای نابودی تتر شده است. انتشار اخبار مربوط به این موضوع با واکنش شرکت عرضه کننده استیبل کوین تتر‌ همراه شده است. تتر روز گذشته با انتشار یک اطلاعیه از هدف خود برای به صفر رساندن تمام بدهی‌های وثیقه‌ای خود در سال 2023 خبر داد.

 

هدف تتر در سال 2023

تیم داخلی تتر در این اطلاعیه اظهار نموده است که شفافیت، مسئولیت پذیری و کارآمد بودن را سرلوحه کار خود قرار داده است تا از بروز هرگونه بحرانی جلوگیری کند. برخلاف افزایش مداوم تعداد شرکت‌های این حوزه که به دلیل اهرم‌های معاملاتی بالا، کلاهبرداری گسترده و یا مدیریت ریسک ضعیف دچار ورشکستگی می‌شوند یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند، تتر‌ همچنان قصد دارد به میراث 8 ساله خود ادامه دهد.

پس از این که وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد که افزایش مداوم وام‌های دریافتی تتر، امکان بازپرداخت آن‌ها در صورت وقوع بحران را عملا غیرممکن می‌کند، تتر اعلام کرد که آن‌ها در سال 2023 تمام وام‌های دارای وثیقه را از پشتوانه خود حذف خواهند کرد.

این شرکت در پاسخ به حمله اخیر اعلام نموده است:

مدیریت تتر (Tether) به صورت بسیار حرفه‌ای و محتاطانه انجام می‌شود. موفقیت ما در حذف وام های تجاری از پشتوانه خود، بدون ضرر و زیان، بار دیگر این موضوع را اثبات خواهد کرد.

تتر در ادامه این اطلاعیه اظهار نموده است که «این وام‌ها از وثیقه کافی و با قابلیت نقدشوندگی بالایی برخوردار هستند.»

6.1 میلیارد دلار وام

بر اساس اظهارات شرکت تتر‌، مجموع وام‌های دریافتی این شرکت تا تاریخ 30 سپتامبر (8 مهر)، برابر با 6.1 میلیارد دلار بود که 9 درصد از مجموع دارایی‌های شرکت را شامل می‌شد. در 3 ماهه سوم سال میلادی، مجموع دارایی‌های تلفیقی این شرکت از 68 میلیارد دلار نیز فراتر رفت.

تتر پیش از این تضمین نموده بود که وثیقه‌هایی با نقدینگی بالا را برای این وام‌‌ها به وام گیرندگان ارائه می‌کند، اما اکنون به نظر می‌رسد این شرکت قصد دارد این وام‌ها را به طور کامل حذف کند.

بایننس، منشأ نگرانی و ترس پیرامون تتر

انتشار این خبر پس از فروپاشی صرافی FTX و بروز شایعاتی پیرامون برخی از ذخایر بایننس صورت گرفت. این مسائل منجر به ایجاد ترس مداوم در میان جامعه ارزهای دیجیتال شده است.

در کنار این اخبار باید به این خبر نیز اشاره کنیم که شرکت تتر‌ (Tether) اخیرا از استیبل کوین جدید خود رونمایی نموده و توکن یوان چین (CNHT) را به خانواده استیبل کوین‌های خود شامل USDT (استیبل کوین معادل دلار آمریکا)، EURT (معادل یورو) و MXNT (معادل پزو مکزیک) افزوده است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. اگر تتر بریزه خیلی بد میشه ، حتی کل بازار ارز و کریپتو رو تحت تاثیر قرار میده 🙁

  2. علاوه بر ضرر هایی که تو ارز بیت و اتریوم کردیم فک کنم از تتر هم باید ضربه بخوریم

  3. اگر تتر از بین بره، چه ارز های دیگه ای میتونیم جایگزینش کنیم ؟ که هم استیبل کوین باشه و همینطور قابل اعتماد باشه ؟

    1. سلام ، استیبل کوین که زیاده به نظر من usdc میتونه گزینه جایگزین خوبی باشه