پیشتازی تتر در حجم پرداخت و عبور از مسترکارت و ویزا

پیشتازی تتر در حجم پرداخت و عبور از مسترکارت و ویزا | همتاپی

بر اساس گزارش‌های اخیر، تتر (Tether)، استیبل کوین پیشرو در بازار ارزهای دیجیتال، در زمینه حجم تسویه معاملات، از ویزا (VISA) و مستر کارت (Master Card)، دو شرکت بزرگ ارائه دهنده خدمات کارت‌های اعتباری پیشی گرفته است.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، حجم تسویه تتر به عدد 18.2 تریلیون دلار رسیده است، در حالی که حجم تسویه ویزا 14.1 تریلیون دلار و حجم تسویه مستر کارت نیز برابر با 7.7 تریلیون دلار است.

گفتنی است به طور کلی استیبل کوین ها در سال 2022 عملکرد قابل توجهی را به نمایش گذاشته و نقطه عطف جدیدی را رقم زدند، به طوری که حجم کلی تسویه سایر استیبل کوین‌ها در این سال به بیش از 7 تریلیون دلار رسید.

تحلیل و بررسی‌های ماه قبل حاکی از وضعیت راکد تتر و عملکرد بهتر رقیب آن، یعنی USD Coin (USDC) بود.

مقاله پیشنهادی: تتر چیست

ماه گذشته، آقای پیتر جانسون (Peter Johnson) مدیر صندوق سرمایه گذاری Braven Howard Digital، در یک توئیت، به پیش بینی حجم پرداخت‌های استیبل کوین‌ها در سال 2023 پرداخته بود:

در سال گذشته (2021) شاهد بیش از 7 تریلیون دلار پرداخت توسط استیبل کوین‌ها بودیم، در حالی که سال گذشته (2022) این عدد به حدود 9 تریلیون دلار در سال رسیده است. در نتیجه، عملکرد استیبل کوین‌ها به طرز چشمگیری بهتر از مستر کارت (2.2 تریلیون دلار)، امریکن اکسپرس (Amex) (حدود 1 تریلیون دلار) و دیسکاور (Discover) (کمتر از 200 میلیارد دلار) بوده است. در سال 2023، شاهد عبور حجم پرداخت استیبل کوین ها از بزرگترین شبکه کارتی، یعنی ویزا خواهیم بود. ویزا به طور سالانه حدود 12 تریلیون دلار را پردازش می‌کند.

همچنین صرافی بایننس نیز با اشاره به گزارش ماه دسامبر (آذر) CoinMetric، از عملکرد استیبل کوین‌ها و رقابت نزدیک آن‌ها با ویزا، ابراز خوشحالی کرد:

بر اساس داده‌های کوین متریک (CoinMetric)، حجم پرداخت‌های استیبل کوین‌ها از ابتدای سال 2022 به بیش از 7 تریلیون دلار رسیده است و انتظار داریم که این عدد تا پایان سال، چیزی حدود 8 تریلیون دلار باشد. این در حالی است که بزرگترین شبکه کارت اعتباری، یعنی ویزا، سالانه 12 تریلیون دلار پرداخت را پردازش می‌کند.

در کمال تعجب، پیش بینی جانسون در همین ابتدای سال 2023 به حقیقت پیوست و حجم پرداخت‌های تتر، از ویزا نیز عبور کرد. گرچه پیش بینی او شامل تمام استیبل کوین‌ها می‌شد، اما تتر که اخیرا عملکرد نسبتاً ضعیفی را به نمایش گذاشته بود، به تنهایی و با رشدی قابل توجه توانست از حجم پرداخت‌های ویزا پیشی بگیرد.

ترجمه: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: coinedition.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *