ETFهای اسپات اتریوم می‌توانند تا ۲۰درصد سرمایه ورودی به ETFهای بیت کوین را تصاحب کنند

چکیده مطلب:

مدیر معاملات آتی در صرافی بیت‌فاینکس (Bitfinex) پیش‌بینی کرد که صندوق‌های قابل معامله اسپات اتریوم (Spot Ethereum ETFs) می‌توانند بین ۱۰ تا ۲۰درصد از ورودی سرمایه‌ به صندوق‌های بیت‌کوین (Bitcoin ETFs) را جذب کنند. 

ETFهای اسپات اتریوم می‌توانند تا ۲۰درصد سرمایه ورودی به ETFهای بیت کوین را تصاحب کنند

مدیر معاملات آتی در صرافی بیت‌فینکس (Bitfinex) پیش‌بینی کرد که صندوق‌های قابل معامله اسپات اتریوم (Spot Ethereum ETFs) می‌توانند بین ۱۰ تا ۲۰درصد از ورودی سرمایه‌ به صندوق‌های بیت‌کوین (Bitcoin ETFs) را جذب کنند.

یک تحلیلگر عنوان کرد که ETF اسپات اتریوم پس از عرضه می‌توانند تا یک‌پنجم از جریان‌های نقدینگی را جذب کنند که اکنون به سمت ETFهای اسپات بیت‌کوین هدایت می‌شوند. جاگ کونر، سرپرست معاملات آتی در بیت‌فینکس دراین‌باره گفت:

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که صندوق‌های قابل معامله اسپات اتریوم می‌توانند بین ۱۰ تا ۲۰درصد از جریان‌های نقدینگی ETFهای بیت کوین را تصاحب خواهند کرد.

او همچنین اضافه کرد که بسیاری از این موارد بستگی به این دارد که آیا در آینده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) استیکینگ یا سهام‌گذاری را برای ETF اسپات اتریوم مجاز می‌داند یا خیر.

این تحلیلگر با ارائه یک مثال تاریخی، به چگونگی تخصیص سرمایه مدیران این صندوق‌ها بین محصولات مالی مرتبط پرداخت. او گفت:

زمانی که ETFهای اسپات طلا به بازار آمدند، سرمایه قابل‌توجهی را جذب کردند و این امر روی میزان ورود سرمایه به سایر محصولات مالی طلا نیز تاثیرگذار بود. به همین ترتیب، انتظار می‌رود معرفی صندوق‌های اتریوم نیز باعث شود مدیران صندوق، سرمایه خود را بین اتریوم و بیت‌ کوین تقسیم کنند و از این طریق ریسک‌های خود را به حداقل برسانند.

این مثال نشان می‌دهد که با ورود محصولات جدید به بازار، مدیران صندوق برای کاهش ریسک و افزایش بازدهی احتمالی، سرمایه‌های خود را بین گزینه‌های مختلف اما مرتبط توزیع می‌کنند. این رویکرد می‌تواند برای صندوق‌های اتریومی نیز صدق کند.

مدیران صندوق‌ها به‌دنبال تنوع بخشی پرتفوی

مدیران صندوق‌ها همواره به‌دنبال تنوع‌بخشی به پرتفوی خود هستند تا ریسک‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهند و شانس بازدهی بیشتری داشته باشند.

در این راستا، جاگ کونر از بیت‌فاینکس، به یک نمونه تاریخی در حوزه طلا اشاره کرد. او گفت که در سال ۲۰۰۴ میلادی (۱۳۸۳ شمسی)، اولین صندوق قابل معامله طلا با عنوان صندوق اِس‌پی‌دی‌آر طلا (SPDR Gold Trust) در بورس نیویورک عرضه شد.

این صندوق، معامله طلا را تسهیل کرد؛ زیرا به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌داد که بدون نیاز به نگهداری طلای فیزیکی، به این فلز گران‌بها دسترسی پیدا کنند.

کونر همچنین اشاره کرد که پس از معرفی اولین صندوق قابل معامله نقره به نام صندوق آی‌شرز تراست نقره ( iShares Silver Trust) در سال۲۰۰۶ (۱۳۸۵)، سرمایه‌گذاران با استقبال از این فرصت جدید، بخشی از سرمایه خود را به این صندوق‌ها اختصاص دادند.  او پیش‌بینی کرد که احتمالا همین اتفاق برای صندوق‌های قابل معامله اتریوم نیز رخ بدهد.

در این صورت، می‌توان انتظار داشت که با معرفی صندوق‌های اتریومی جدید در بازار، بخشی از جریان سرمایه‌ای که اکنون به سمت صندوق‌های بیت‌کوینی می‌رود، به سوی صندوق‌های اتریومی نیز سرازیر شود.

در ۲۴ ساعت گذشته، بازار ارزهای دیجیتال شاهد روندی نزولی بود. قیمت اتریوم با کاهش ۰.۶۵درصدی به ۳،۶۶۷دلار در ساعت ۵:۴۱ بامداد ۱۱ژوئن (۲۲خرداد) رسید. همچنین شاخص جی‌ام (GM) ۳۰ که نمایانگر گزیده‌ای از ۳۰ ارز دیجیتال برتر جهان است، در این بازه زمانی ۱ درصد افت کرد و به ۱۴۱.۷۹واحد رسید.

این آمار و ارقام نشان می‌دهد که بازار ارزهای دیجیتال، روزهای پرنوسانی را پشت سر می‌گذارد و ضروری است سرمایه‌گذاران با هوشیاری بیشتری وارد این عرصه شوند.

منبع: دبلاک
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *