اعتبارسنج‌های سولانا تمام کارمزد تراکنش‌های اولویت‌دار را دریافت خواهند کرد

اعتبارسنج‌های سولانا به تصویب سند ۹۶ (SIMD-0096) بهبود شبکه سولانا رأی دادند. طبق این سند، 100درصد کارمزد تراکنش‌های اولویت‌دار به اعتبارسنج‌ها تعلق می‌گیرد. درحال‌حاضر، مدل جدیدی از اختصاص کارمزد تراکنش‌ها به اعتبارسنج‌ها روی میز است و طبق این سند تنها ۵۰درصد از این کارمزد به اعتبارسنج‌ها می‌رسد. در واقع، ۵۰درصد دیگر می‌سوزد. اگر چنین قانونی تصویب شود، قانون قبلی به‌طورکلی منقضی خواهد شد و نرخ تورم این ارز دیجیتال را ۴.۶ واحد درصد افزایش پیدا می‌کند.

طبق پیشنهاد سند بهبود شبکه سولانا به شماره ۹۶ (SIMD-0096)، مکانیسم توزیع حق اولویت در شبکه فعلی سولانا باید اصلاح شود و ۷۷درصد موافق تصویب این قانون شدند. طبق این سند جدید، دیگر خبری از توزیع کارمزدها به‌صورت ۵۰/۵۰ نیست؛ در این مدل هزینه‌ها شکسته نمی‌شود و ۵۰درصد دیگر کارمزدها نمی‌سوزد.

ساختار جدید سند بهبود شبکه سولانا ادامه‌دهنده سند قبلی است؛ اما نسخه بهتری ارائه می‌دهد. به این صورت، طبق این سند، معاملات جانبی بین ارسال‌کنندگان تراکنش و اعتبارسنج‌ها، محکم‌تر می‌شود. بعد از اعلام این خبر، دودستگی بین جامعه اعتبارسنجی سولانا شکل گرفت، به‌طوری‌که برخی از اعتبارسنج‌ها از این سند حمایت می‌کنند و برخی دیگر به‌شدت با این سند مخالف هستند.

بندیتو استیک (Bandito Stake)، یکی از اعتبارسنج‌های سولانا، این پیشنهاد را رد کرد و توضیح داد که بون شک، اعتبارسنج‌ها به طور مستقیم از این تغییر درصد کارمزد سود می‌برند، اما حذف مکانیسم سوختن، تأثیر جدی بر نرخ تورم سالانه ۱.۵درصدی دارد که در توکنومیکس سولانا ایجاد می‌شود.

لاین (Laine)، یکی دیگر از اعتبارسنج‌های سولانا، جزئیات بیشتری در مورد تأثیرات اجرای این سند در انتشار سولانا ارائه کرد. طبق محاسبات، این پیشنهاد نسبت به مدل قبلی باعث افزایش ۴.۶ درصدی انتشار سولانا خواهد شد. به این صورت، تورم تقریباً مشابه سال گذشته خواهد بود و کارمزدهای اولویتی وجود نخواهد داشت.

این اعتبارسنج تأیید کرد که سند ۹۶ یک بازنگری چندمنظوره برای تقسیم بهتر و کارآمدتر کارمزدها بین تمام سهام‌دارانی است که به امنیت شبکه سولانا کمک می‌کنند. بااین‌حال، هنوز باید منتظر اجرای این تغییرات باشیم؛ زیرا طبق گفته لاین، در حال حاضر نرم‌افزار فعلی شبکه اصلی سولانا و همچنین به‌روزرسانی‌های بعدی از این تغییر پشتیبانی نمی‌کنند. لاین افزود که احتمالاً تغییرات جدید در ماه‌های آینده اتفاق بیفتد.

منبع: بیت کوین دات کام
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *