تحلیل شیبا: بازگشت پرقدرت شیبا اینو با رشد دو رقمی قیمت

تحلیل قیمت شیبا: بازگشت پرقدرت شیبا اینو با رشد دو رقمی | همتاپی

پس از اصلاح شدید شیبا در بحبوحه بازار خرسی سال 2022، هم اکنون با افزایش جریان سرمایه و افزایش قدرت و احساسات مثبت جامعه شیبا، علاقه به این میم کوین در حال افزایش است.

به استناد داده‌های سایت CoinMarketCap، روز دوشنبه ۱۵ آگوست، توکن دیفای (DeFi) شیبا بعنوان پرطرفدارترین ارز دیجیتال پیشرو در نمودار 24 ساعته ظاهر شد. علیرغم معطوف بودن نگاه جامعه ارزهای دیجیتال به مرحله پایانی ادغام اتریوم، این دارایی دیجیتال توانست جایگاه دوم را نسبت به شیبا ثبت کند.

احساسات مثبت پیرامون شیبااینو در سایر پروژه‌های میم نیز تأثیر بسزایی داشته است، برای مثال SAUDISHIB، از میم کوین‌هایی است که از افزایش قیمت اخیر شیبااینو سود برده است و آن را به سه ارز برتر تبدیل کرده است.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB)

در حال حاضر، قیمت شیبااینو با کاهش 1.22 درصدی در ۲۴ ساعت گذشته و همچنین رشد 32.26 درصدی در هفته اخیر و ارزش بازار ۸.۸۱ میلیارد دلاری، در 0.00001577 دلار خرید و فروش می‌شود. 

نمودار 7 روزه قیمت شیبا به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 7 روزه قیمت شیبا به دلار. منبع: تردینگ ویو

روز گذشته نیز، فینبولد (Finbold) گزارش داد که ارزش بازار شیبا با افزایش ۱.۵ میلیارد دلاری از ۶.۹۶ به ۸.۴۹ میلیارد دلار رسیده است و در بالاترین اوج خود ارزش بازار این توکن به 9.74 میلیارد دلار رسید.

جالب اینجاست که شیبا جزو معدود پروژه‌هایی بود که پس از نیمه اول سال در ژوئیه ۲۰۲۲، با معامله شدن در منطقه سبز همانند دارایی‌های بزرگی مانند بیت کوین و اتریوم نشانه‌های بهبود را از خود نشان داد.

تجربه تاریخ بازار ارزهای دیجیتال ثابت کرده است که آلتکوین‌ ها معمولا روندهای قیمتی خود را از بیت کوین تقلید می‌کنند. یکی از دلایل رشد اخیر شیبا نیز، عبور قیمت بیت کوین از سطح کلیدی ۲۵ هزار دلار برای اولین بار از اوایل ژوئن بود، که هم‌زمان با تاثیر آن بر بهبودی کل بازار، بر قیمت شیبااینو نیز تاثیر گذاشت.

آیا میم کوین‌ها جذابیت خود را از دست داده‌اند؟

تحقیقات نشان می‌دهد که جذابیت میم کوین‌ها در دوران رکود بازار در بین سرمایه گذاران کمتر شده است. دلیل اصلی این امر، نداشتن کاربرد مشخص میم کوین‌ها ذکر شده است.

مطالب مرتبط: رشد ۵۱۱ درصدی حجم معاملات نهنگ‌های شیبا اینو

این عدم علاقه به شیبا و سایر آلت‌کوین‌ها توسط داده‌های گوگل ترند (Google Trends) آشکار شد. بر اساس این داده‌ها در سال گذشته، جستجوهای جهانی برای کلمه کلیدی «Shiba Inu» در ماه ژوئیه به کمترین میزان در بیش از یک سال گذشته رسیده است.

همانطور که اشاره شد تجربه نشان داده در طول تاریخچه ارزهای دیجیتال، تقلید روند قیمتی بیت کوین توسط آلت کوین‌ها بسیار رایج است. به همین دلیل در روز ۱۴ اوت، قیمت بیت کوین برای اولین بار از اواسط ژوئن تاکنون از آستانه ۲۵ هزار دلار عبور کرده که این امر باعث بهبود بازار شد.

با این حال، هر چند بهبود بازار بر روند قیمت شیبااینو تاثیر داشته است، ولی نکته مهم این است که سودآوری اخیر شیبا بدلیل توسعه شبکه شیبااینو بوده است و تلاش و نوآوری‌های شیبا باعث افزایش فعالیت شبکه و رسیدن آن به اوج فعالیت در سال ۲۰۲۱ و نهایتا باعث ارتقاء جذابیت شیبااینو شده است.

تمرکز بر توسعه فعالیت‌های توکن سوزی، اولویت اصلی مورد تاکید جامعه شیبا بوده است و علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود راه اندازی شیبا سواپ (ShibaSwap) در سال ۲۰۲۱ و به بار نشستن نتایج آن، مهم‌ترین عامل در تعیین ارزش شیبااینو در ماه‌های آینده باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار شیبا‌، به مقاله پیش بینی و تحلیل ارز دیجیتال شیبا مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش شیبا صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *