رابرت کیوساکی همچنان در حال خرید بیت کوین است

رابرت کیوساکی همچنان در حال خرید بیت کوین است | همتاپی

رابرت کیوساکی، نویسنده مشهور کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر فقیر»، دلایل خود برای خرید بیت کوین بیشتر را فاش کرده است. او همچنین هشدار داده است که مقررات و قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) باعث نابودی بسیاری از ارزهای دیجیتال خواهد شد.

قوانین SEC باعث نابودی بسیاری از ارز های دیجیتال می‌شود

آقای رابرت کیوساکی که بیشتر بخاطر انتشار کتابی با نام «پدر پولدار، پدر فقیر» شناخته می‌شود، اخیرا از دلایل خود برای سرمایه گذاری بر روی بیت کوین پرده برداشته است. او معتقد است که وضع قوانین و مقررات جدید توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) باعث از بین رفتن بسیاری از آلتکوین‌ها خواهد شد.

 

«پدر پولدار، پدر فقیر» نام کتابی است که در سال 1997 توسط رابرت کیوساکی و با همکاری شارون لکتر (Sharon Lechter) نوشته شد. این کتاب به مدت 6 سال عنوان پرفروش‌ترین اثر نیویورک تایمز را در اختیار داشت. گفتنی است بیش از 32 میلیون نسخه از این کتاب به 51 زبان و در 109 کشور جهان به فروش رسیده است.

آقای کیوساکی طی یک توئیت که در روز جمعه منتشر شد، از سرمایه گذاری بر روی بیت کوین خبر داد. او همچنین بیان کرد که نسبت به این سرمایه گذاری «هیجان‌زده است»، چرا که بیت کوین در کنار دارایی‌هایی همچون طلا، نقره و نفت و به عنوان یک کالا طبقه‌بندی می‌شود.‌

او در ادامه توضیح می‌دهد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار، بیتکوین را به عنوان یک کالا طبقه بندی می‌کند، در حالی که سایر ارزهای دیجیتال، عنوان اوراق بهادار را یدک می‌کشند و قوانین و مقررات این کمیسیون باعث نابودی بسیاری از آن‌ها خواهد شد؛ او در انتهای پیام خود اعلام می‌کند که در حال خرید بیت کوین بیشتری است.

پیش از این بار‌ها شاهد بوده‌ایم که گری گنسلر (مدیر‌عامل SEC)، از بیت کوین به عنوان یک دارایی یاد نموده و سایر توکن‌ها و ارز‌های دیجیتال را در دسته اوراق بهادار طبقه‌بندی می‌کند.

همچنین آقای روستین بهنام (Rostin Behnam) که عنوان ریاست کمیسیون معاملات آتی کالا را در اختیار دارد نیز بر اینکه بیتکوین به عنوان یک کالا در نظر گرفته می‌شود، تاکید داشته است.

مرجع قانون‌گذاری سازمان اوراق بهادار، در ماه نوامبر (آذر) اعلام نمود که تمرکز بخش اجرایی این نهاد، همچنان بر روی ارزهای دیجیتال قرار دارد. اخیرا SEC به دلیل اتخاذ رویکردی اجرایی برای تنظیم مقررات در حوزه ارزهای دیجیتال، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته‌است. با این حال در ماه می سال گذشته میلادی (اردیبهشت 1401) و پس از سقوط لونا (Terra)، گری گنسلر ادعا کرده بود که بسیاری دیگر از توکن‌ها و ارز‌های دیجیتال نیز با شکست مواجه خواهند شد.

رابرت کیوساکی پیش از این نیز به سرمایه گذاران توصیه نموده بود که دارایی‌هایی مانند طلا، نقره و بیت کوین را خریداری کنند. او همچنین اظهار نموده بود که کاربرد بیت کوین برای او، سرمایه گذاری است، نه ترید و معامله. به همین دلیل با هر بار افت بیتکوین و رسیدن به کف جدید، بیشتر هیجان زده می‌شود.

اوایل ماه گذشته میلادی، او پیش بینی کرد که وقتی فدرال رزرو سیاست خود را تغییر داده و تریلیون‌ها دلار «پول جعلی» چاپ کند، سرمایه گذاران بیت کوین ثروتمندتر خواهند شد. او حتی پس از فروپاشی صرافی FTX نیز به حمایت از بیت کوین و خوش‌بینی نسبت به آن ادامه داد و تاکید کرد نمی‌توان ارزهای دیجیتال را در بحران ورشکستگی FTX مقصر دانست. این نویسنده مشهور در ماه سپتامبر (مهر ماه) نیز از سرمایه گذاران خواست تا پیش از وقوع بزرگترین سقوط بازار، به خرید ارزهای دیجیتال روی بیاورند.

آقای کیوساکی علاوه بر این پیش بینی‌های وحشتناک دیگری نیز انجام داده است. مانند سقوط دلار آمریکا، نابودی اقتصاد ایالات متحده توسط فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره، تورم بسیار شدید، رکود بسیار سنگین و البته جنگ جهانی سوم.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: news.bitcoin.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. ایا با خرید بیت کوین توسط اقای رابرت کیوساکی امکان بالا رفتن این ارز هست یا خیر ؟

  2. این رابرت جان هم انقد بیت کوین میخره تا ما قصد خرید کنیم و بخریم و بعد که قیمت بره بالا بفروشه