انتشار نسخه جدید Bitcoin Core و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین

انتشار نسخه جدید Bitcoin Core و تاثیر آن بر قیمت بیت کوین | همتاپی

سرانجام نسخه 25.0 برنامه Bitcoin Core برای بیت کوین عرضه شد. این بروزرسانی شامل ویژگی‌های جدیدی از جمله رفع برخی اشکالات برنامه، بهبود عملکرد و بروزرسانی‌های ترجمه است.

Bitcoin Core برنامه‌ای مرجع برای پیاده سازی و اجرای پروتکل بیت کوین است. همچنین فعالیت این برنامه برای تداوم عملکرد و امنیت شبکه بیت کوین ضروری است.

از لحاظ قیمتی هم واکنش بیت کوین نسبت به خبر انتشار نسخه جدید این برنامه مثبت بوده است. براساس داده‌های CoinGecko، در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت کوین در محدوده 28 هزار دلار قرار دارد که نشان دهنده رشد 3.2 درصدی نسبت به 24 ساعت گذشته است. به طور کلی قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته روندی صعودی داشته و نزدیک به 5 درصد افزایش یافته است. این روند مثبت ممکن است سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان را به خرید بیت کوین ترغیب کند، به ویژه آن دسته از افرادی که به دنبال بهره‌برداری از تحولات و به‌روزرسانی‌های فنی این ارز دیجیتال هستند تا از افزایش قیمت‌های آتی بهره‌مند شوند.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

این به‌روزرسانی شامل پیشرفت‌های قابل‌توجهی در سیاست‌ها و خط ‌مشی تراکنش‌ها است که پس از این تراکنش‌های کوچک‌تر را نیز در بر می‌گیرد.

به کمک این کلاینت فول نود، کاربران می‌توانند علاوه بر تایید تراکنش‌ها، یک نسخه از اطلاعات بلاکچین را ذخیره نموده و در فرایند اجماع مشارکت کنند.

از جمله بهبود‌ها و تغییرات ایجاد شده در این نسخه، می‌توان به بهبود ارتباطات همتا به همتا (P2P) و اصلاحات شبکه، بروزرسانی پروتکل (RPC Remote procedure call) یا فراخوانی رویه راه دور اشاره کرد. همچنین این پروتکل به اسکن مجدد و سریع کیف پول‌ها کمک شایانی می‌کند.

در نتیجه این بروزرسانی، سیاست‌ها و تعاریف Mempool (استخر پردازش تراکنش‌ها) و relay، تراکنش‌های امضا نشده با حجم 65 بایت و بالاتر را نیز شامل خواهد شد.

Bitcoin Core در یک نگاه

Bitcoin Core نام یک نرم‌افزار کاربردی است که موجب تسهیل ارتباط و تعامل با بیت کوین می‌شود. این برنامه در واقع نرم‌افزار مرجع و متعارف برای پیاده سازی پروتکل بیت کوین است و به عنوان معروف‌ترین و قابل اعتماد‌ترین برنامه در این زمینه شناخته می‌شود.

باید Bitcoin Core را به عنوان مغز بیت کوین در نظر بگیرید. این برنامه باعث تسهیل ایجاد و مدیریت کیف پول‌های دیجیتالی می‌شودکه مشابه حساب‌های بانکی اینترنتی هستند و برای نگهداری و انتقال بیت کوین مورد استفاده قرار می‌گیرند.

علاوه بر این، Bitcoin Core باعث ایجاد پیوند بین کاربران و شبکه بیت کوین می‌شود. شبکه‌ای غیرمتمرکز و متشکل از رایانه‌هایی که به کمک یکدیگر، در فرایند تایید و ثبت تراکنش‌های بیت کوین شرکت می‌کنند.

طراحی و ساخت Bitcoin Core به گونه‌ای است که مطمئن و قابل اعتماد باشد. این برنامه با استفاده از پروتکل‌های رمزنگاری، از تراکنش‌ها و بیت کوین های شما محافظت می‌کند. این نرم‌افزار همچنین با برخورداری از یک کیف پول درون برنامه‌ای و رابط کاربری مناسب، مدیریت بیت کوین را برای کاربران راحت‌تر می‌کند.

بازگشت بیت کوین به کانال 28 هزار دلار | همتاپی

بازگشت بیت کوین به کانال 28 هزار دلار، منبع : تریدینگ ویو

مطالب مرتبط: یک نهنگ بیش از ۸۰۰ میلیون دلار بیت کوین را از کیف پول‌های غیرفعال خارج کرد!

خوش‌بینی نسبت به آینده بیت کوین

به نظر می‌رسد انتشار این بروزرسانی کاملاً به موقع بوده است. این اتفاق درست در زمانی رخ داد که شبکه بیت کوین برای مقابله با مشکلات مقیاس پذیری و عملکرد تراکنش‌ها و چالش‌های ناشی از ظهور پروتکل Ordinals به ویژگی‌های جدیدی احتیاج داشت.

نرم‌افزار Bitcoin Core که در GitHub در دسترس قرار دارد، از سیستم‌عامل‌های مختلفی پشتیبانی می‌کند و بر روی Linux، macOS و ویندوز (نسخه 7 و پس از آن) قابل اجرا است.

اگرچه انتظار می‌رود که این برنامه بر روی سایر سیستم‌های شبه یونیکس (Unix-Like) نیز به درستی کار کند، اما این فرایند هنوز به میزان کافی آزمایش نشده است. بنابراین اجرای این نرم‌افزار بر روی پلتفرم‌های پشتیبانی نشده توصیه نمی‌شود.

در انتها باید به این نکته توجه داشت که در نتیجه پیشرفت‌ها و تحولات مداوم بیت کوین، جامعه بیت کوین نسبت به آینده بزرگترین ارز دیجیتال و افزایش قیمت آن، خوشبین است.

منبع: newsbtc
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *