انتشار اولین رپد بیت کوین در شبکه کاردانو

شبکه کاردانو، در ادامه موفقیت‌های اخیر خود، موفق به ثبت یک نقطه عطف جدید شده است. در همین رابطه، پلتفرم AnetaBTC از مینت (mint) یا انتشار اولین cBTC در شبکه کاردانو خبر داده است. cBTC در واقع نوعی رپد بیت کوین بر روی شبکه کاردانو می‌باشد که قدم رو به جلوی بزرگی برای این شبکه می‌باشد.

هر واحد cBTC معادل یک بیت کوین است، با این تفاوت که در بلاکچین کاردانو و به صورت یک توکن منتشر می‌شود.

مقاله پیشنهادی: کاردانو چیست

حساب توئیتر پلتفرم AnetaBTC با انتشار یک پست در تاریخ 4 مارس (13 اسفند) اعلام کرد: 

مفتخریم که اعلام کنیم اولین توکن cBTC را با موفقیت بر روی شبکه کاردانو تولید کرده‌ایم.

CBTC (بیت کوین روی شبکه کاردانو) تقریباً شبیه به WBTC (بیت کوین روی شبکه اتریوم) است، با این تفاوت که cBTC غیرحضانتی و غیرمتمرکز است. این توکن‌ها که اصطلاحاً با نام wrapped (رَپد) شناخته می‌شوند، به عنوان پلی برای جاری شدن نقدینگی بین اکوسیستم‌های مختلف عمل می‌کنند و در نتیجه، cBTC می‌تواند به جریان یافتن نقدینگی 432 میلیارد دلاری بازار بیت کوین کمک کند.

مینت و تولید cBTC در شبکه کاردانو | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

مینت و تولید cBTC در شبکه کاردانو. منبع: anetaBTC

کاربران برای مینت و تولید cBTC، کافی است آدرس ADA خود را در متا دیتای BTC TX  وارد نموده و بیت کوین را به این آدرس واریز کنند. سپس بیت کوین واریز شده، مورد پردازش قرار گرفته و توسط anetaBTC تایید می‌شود. در این مرحله، cBTC تولید شده و به آدرس کیف پول کاردانو کاربر منتقل می‌شود.

بنابراین، کاربران کاردانو دنیایی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید را در مقابل خود می‌بینند و به زودی قادر به دسترسی به عملکرد‌‌های مختلف بیت کوین، در شبکه کاردانو خواهند بود. لازم به ذکر است که aneta یکی از اولین پروژه‌هایی است که چنین قابلیتی را برای کاردانو فراهم کرده است.

مسیر انتقال بیت کوین به شبکه‌های کاردانو و ارگو (Ergo)، در ماه مارس 2022 و توسط پروتکل anetaBTC ترسیم شده بود.

در ماه ژانویه (دی ماه)، AnetaBTC اقدام به راه اندازی یک شبکه آزمایشی عمومی، برای ایجاد رپد بیت کوین در پلتفرم ارگو کرد. راه اندازی شبکه آزمایشی عمومی کاردانو، در دسترس قرار دادن قراردادهای متن باز و انجام بازبینی کد‌ها، از جمله اقدامات برنامه ریزی شده پروتکل anetaBTC در ماه مارس است.

اخیراً پروتکل کاردانو شاهد افزایش میزان توسعه شبکه خود بوده است. بر اساس آمار‌های IOG، در حال حاضر 1,209 پروژه در حال توسعه بر روی شبکه کاردانو هستند و 117 مورد از این پروژه‌ها نیز راه اندازی و اجرا شده‌‌اند. مجموع کل تراکنش‌ها به 62.2 میلیون رسیده است و توکن بومی این شبکه نیز پس از 70,258 مرتبه مینت، به 7.87 میلیون رسیده است. تعداد اسکریپت‌های پلوتوس (Plutus) نیز به عدد 5,953 رسیده و از این میزان 792 مورد نسخه 2 اسکریپت پلوتوس هستند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *