احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به ۷۲ هزار دلار در هفته آینده

پیش بینی قیمت بیت کوین: احتمال رسیدن قیمت بیت کوین به 72 هزار دلار در هفته آینده | همتاپی

مدلِ انباشت به جریان (stock-to-flow model) جهتِ حرکت بیت کوین را بدرستی پیش بینی می‌کرد تا این که اصلاح قیمتی بزرگی در ماه مه و ژوئن اتفاق افتاد؛ این مدل نشان می‌دهد که قیمت بیتکوین در این هفته به 72,000 دلار خواهد رسید، اما بعید است که این اتفاق بیفتد.

مشکل اصلی مدلِ انباشت به جریان

پیش از این، یک تحلیلگر فیدلیتی (Fidelity) توضیح داد که چرا دیگر مدلِ انباشت به جریان (S2F) دقیق نیست و در آینده نیز نخواهد بود. منبع اصلی پیش ‌بینی مدلِ S2F، کمیاب بودن دارایی است، که این مورد نمی‌تواند به تنهایی قیمت را افزایش دهد، به‌ویژه در بازارهای مدرن مانند بیت کوین.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

در مورد بیتکوین، ما باید پذیرش (adoption) را به کمیابی (scarcity) اضافه کنیم تا نتایج بهتری را مشاهده کنیم. متأسفانه، محاسبه دقیق نرخِ پذیرش فناوری در آینده تقریباً غیرممکن است، حتی اگر آن را با فناوری‌های مشابه، از جمله دستگاه‌های تلفن همراه یا اینترنت مقایسه کنیم.

نمودار انباشت به جریان بیتکوین | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار انباشت به جریان بیتکوین. منبع: PlanB

انحرافِ (deviation) کنونی از مدلِ قیمت، که بسیار شدید است، نشان می‌دهد که دیگر نمی‌توان از مدلِ انباشت به جریان برای تعیین سطوح قیمتی آینده بیتکوین استفاده کرد.

پایین بودن قدرت خرید سرمایه گذاران خرد بیت کوین

بعید است که پیش بینی قیمت توسط مدلِ موجودی به جریان (S2F model) اتفاق بیفتد، زیرا معامله‌گران خرد به تنهایی نمی‌توانند قیمت طلای دیجیتال (بیتکوین) را به اندازه‌ای که این مدل نشان می‌دهد، افزایش دهند. همان‌طور که یو تودی (U.Today) قبلا گزارش داده بود، پس از سقوطِ بازار ارزهای دیجیتال، نهادهای سرمایه گذار حدود 500 میلیون دلار دارایی بیتکوین خود را فروخته‌اند.

هنوز مشخص نیست که نهادهای سرمایه گذار چه زمانی به بازار ارزهای دیجیتال باز می‌گردند، به خصوص پس از شکست در بازار وام دهی و استقراضِ اتریوم که باعث لیکوئید شدن و مارجین کال‌های گسترده‌ای شد. پس از سقوط قیمت اتر به زیر 900 دلار، شرکت‌هایی مانند 3AC، سلسیوس (Celsius) و بسیاری از بنیادها مجبور شدند فعالیت خود را متوقف کنند.

مطالب مرتبط: تلاش شدید بیت کوین در سطح ۲۱ هزار دلار، آیا سقوط دیگری در راه است؟

در زمان نگارش مقاله، طبق گزارشِ کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، بیتکوین با قیمت 20,166 دلار خرید و فروش می‌شود که طی 24 ساعت گذشته، به میزان 3.50 درصد کاهش یافته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *