جامعه پولکادات ارتقا جم (JAM) را تأیید کرد

به گزارش کوین اسپیکر، جامعه پولکادات به‌تازگی پیشنهاد پیاده‌سازی یک ارتقای مهم با نام «ماشین انباشت مشترک» یا به اختصار «جم» (JAM) را تأیید کرده است. گاوین وود، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم و خالق پولکادات و کوساما، در یک پست توییتری گفت که این ارتقا، نقطه عطف مهمی در تکامل شبکه پولکادات به‌حساب می‌آید. به علاوه، هدف اصلی به‌روزرسانی جم بهبود کارایی و عملکرد شبکه پولکادات است.

از طرفی، تأیید ارتقاء «جم» از سوی جامعه‌ پولکادات، مهر تأییدی بر حاکمیت غیرمتمرکز و ماهیت مشارکتی بلاک چین پولکادات است. فرایند تایید ارتقا «جم» شامل چندین مرحله ازجمله، ارائه پیشنهاد اولیه، بحث در جامعه و سپس رای‌گیری بود. تمامی ذینفعان جامعه پولکادات، تأییدیه خود را بعد از بررسی مزایای فنی و هرگونه خطر احتمالی صادر کردند. البته، توسعه‌دهندگان پولکادات به دقت ارتقا «جم» را زیر نظر می‌گیرند تا از عملکرد آن مطمئن شوند.

گاوین وود، ۱۰ سال پیش باور داشت که  این به‌روزرسانی جایگزینی ساده و منعطف‌تر برای زنجیره «رله پاراچین» (Relay Chain) است. او، در ماه آوریل (فروردین), از دستاوردهای جدید جم و ترکیب عناصر پولکادات و اتریوم در دبی پرده برداری کرد. جم یک محیط جهانی شیء‌مانند و بدون مجوز را معرفی می‌کند که یادآور ساختار قرارداد‌های هوشمند اتریوم است. البته، پولکادات در کنار این ساختار، یک باند محاسباتی جانبی ایمن را نیز معرفی کرد و این باند به صورت موازی با این فضا، روی یک نود (گره) انعطاف پذیر قرار دارد.

یکی از ویژگی‌های جذاب ارتقاء جم، ارائه پشتیبانی برای برای توسعه‌دهندگانی است که می‌دانند چگونه از «سابستریت» (Substrate) برای توسعه و انتشار بلاک‌چین استفاده کنند. این پشتیبانی توسط سرویس پاراچین انجام می‌شود و با پشتیبانی از پاراچین‌های مبتنی بر سابستریت فعلی، یکپارچگی را در کل شبکه تضمین می‌کند. این ارتقا جم از زیرساخت موجود شبکه پولکادات کمک می‌گیرد و میزان تعاملات درون پروتکل را ساده‌تر می‌کند.

جم برای اجراهای مشتری و تنوع آن روی پروتکل غیرمتمرکز اهمیت زیادی قائل است، به همین دلیل جایزه‌ای برای اجراکنندگان جم معرفی کرد. طبق این ایده، جم ۱۰ میلیون توکن دات به اجرا کننده‌ها می‌دهد و به این ترتیب آن‌ها را تشویق می‌کند که زبان‌های برنامه‌ریزی مختلف را برای تقویت پایه‌های اکوسیستم جم پیاده‌سازی کنند.

آینده قیمت پولکادات

پولکادات ابتدای سال چندان روند مثبت و محکمی نداشت و محدودهٔ قیمت ۸.۲ دلاری معامله شد، اما درنهایت سقوط کرد. در این میان، بسیاری از دارایی‌ها بعد از لیکوئیدشدن مداوم، زیان بزرگی متحمل شدند زیرا سرمایه‌گذاران اصلی سعی داشتند با سود حاصل از سه‌ماهه قبل، سرمایه‌گذاری مجدد داشته باشند.  با این حال، بعد از تأیید  ETFهای اسپات بیت کوین از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، شاهد یک روند صعودی بودیم و چندین توکن پشت سر هم افزایش قیمت داشتند.

توکن دات (DOT) نیز از این صعود قیمت جا نماند و توانست به ۹.۳۵ دلار صعود کند. هرچند، این روند صعودی مدت زمان کوتاهی طول کشید، زیرا توکن دات در ماه ژانویه (دی) با ۶ دلار معامله شد. پولکادات می‌تواند از دستاوردهای خودش در جهت مثبت استفاده کند و توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت خود بکشد. اگر پولکادات بتواند این کار را انجام دهد، قیمت این توکن به بیش از ۸ دلار می‌رسد.

با این حال، اگر مشکلات بازار نسبت به اقدامات جدید پولکادات قوی‌ترباشد، این احتمال وجود دارد که قیمت دات به ۴ دلار برگردد. در حال حاضر، توکن دات روی سطح ۷.۵ دلار معامله می‌شود.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *