هشدار پیتر شیف درباره کاهش ارزش بازار تتر و تاثیر آن بر قیمت بیتکوین

هشدار پیتر شیف درباره کاهش ارزش بازار تتر و تاثیر آن بر قیمت بیتکوین | همتاپی

پیتر شیف، منتقد ارزهای دیجیتال و بیت کوین، مطلب جدیدی را درباره ارزهای دیجیتال در توییتر به اشتراک گذاشته است، او معتقد است ارزش بازار کنونی تتر می‌تواند تهدید بزرگی برای بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار که سومین ارز دیجیتال است، داشته باشد.

شیف با جلب نگاه کاربران به نمودار ارزش بازار تتر‌‌ در کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) خاطر نشان می‌کند که کاهش ارزش بازار تتر باعث افت بازار ارزهای دیجیتال خواهد شد.

 مبنای استدلال شیف این است که تتر هرگز شاهد سقوط ارزش بازار نبوده است. وی با تاکید به بحران اخیر بازار کریپتو که در آن فروشندگان معمولا ارزهای دیجیتال خود را به استیبل کوین تبدیل می‌کنند معتقد است که طبق معمول هنگام سقوط بازار باید ارزش بازار تتر افزایش یابد. او می‌افزاید که کاهش ارزش بازار تتر‌ به زودی می‌تواند تاثیر منفی در حجم بازار بیت کوین داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟



نمودار ارزش بازار تتر | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار ارزش بازار تتر. منبع: کوین مارکت کپ

 در سال ۲۰۲۲، بازار کریپتو دچار بحران‌های نزولی پیاپی شده است، سقوط ترا و تاثیر آن بر پلتفرم وام دهی سلسیوس، شرکت تری اروز (Three Arrows) و اخیراً سقوط FTX  باعث تشدید افت بازار شده است. که در مجموع این شرایط بدون شک تأثیر منفی بر سرمایه‌گذاران، پلتفرم‌ها و پروتکل‌ها داشت.

نرخ برابری تتر‌ با دلار در ۱۰ نوامبر به کمترین میزان خود رسید؛ هرچند USDT در طی بحران ترا و استیبل کوین UST  ارزش برابری خود را با دلار به صورت‌ موقتی از دست داد. اما نگرانی اخیر درباره ثبات تتر به خاطر ارتباط شرکت آلامدا ریسرچ با بحران صرافی FTX است و نقش شرکت آلامدا به عنوان بزرگترین ناشر این استیبل کوین است.

تتر می گوید در معرض بحران آلامدا با FTX قرار ندارد

مقاله پیشنهادی: تتر چیست

از آنجایی که آلامدا بزرگترین ناشر استیبل کوین تتر است بحث‌های زیادی حول تتر‌ و تاثیر بحران FTX بر این شرکت وجود دارد، با این حال تتر‌ قرار گرفتن در معرض بحران FTX یا Alameda و همچنین  تاثیر بحران جنسیس بر این شرکت را رد کرده است.

 تتر  خاطر نشان  می‌کند که بحران حاصل از ورشکستگی FTX/Alameda هیچ خطری برای تتر ندارد زیرا هر USDT به طور کامل توسط ذخایر تتر‌ پشتیبانی می‌شود. این بدان معناست که هر USDT را می توان نسبت  1:1 با USD بازخرید کرد.  تتر‌ تاکید می‌کند که آلامدا به عنوان یک صادرکننده بوده و ناشر اصلی USDT شرکت تتر است و از آنجایی که  ذخایر این استیبل کوین توسط تتر کنترل می‌شود و در ترازنامه آلامدا نیست. بنابراین ترازنامه آلامدا تاثیری بر وضعیت شرکت تتر‌ نخواهد داشت.

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *