موجودی ارز دیجیتال شرکت پی پال به ۱ میلیارد دلار رسید

اطلاعات ترازنامه‌ای نشان می‌دهد که موجودی دارایی‌های دیجیتال شرکت پی پال (PayPal) در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ رشد کرده است. 

به‌عبارت دقیق‌تر، پرونده 10-Q در کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان می‌دهد که شرکت پی پال تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ تقریباً یک میلیارد دلار ارز دیجیتال داشته است.

برای خرید و فروش بیت کوین در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

سرمایه‌گذاران پی پال در بازار ارز دیجیتال سود کرده‌اند

پرونده مذکور که تاریخ آن برای سه‌ماهه منتهی به ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین) است، نشان می‌دهد که پی پال نزدیک به ۹۴۳ میلیون دلار بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را هولد کرده است. البته تمام این ارزهای دیجیتال متعلق به مشتریان پی‌پال است.

حجم این سرمایه‌گذاری‌ها نسبت به سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۲ به اندازه ۳۳۹ میلیون دلار (۵۶ درصد) رشد داشته است. این رشد تا حد زیادی با افزایش ۷۲ درصدی قیمت بیت کوین مطابقت دارد. گفتنی است که قیمت بیت کوین در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۱) در محدوده  ۱۶,۵۴۷ دلار قرار داشته و در ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) به محدوده ۲۸,۴۷۸ دلار رسیده است.

این شرکت، در حال حاضر ۴۹۹ میلیون دلار بیت کوین، ۳۶۲ میلیون دلار اتریوم و ۸۲ میلیون دلار دیگر بیت کوین کش و لایت کوین دارد.

پی‌پال در پرونده 10-Q خود توضیح داده که امکان خرید، فروش، دریافت، ارسال و نگهداری ارزهای دیجیتال را برای مشتریانش فراهم کرده است و به آن‌ها اجازه می‌دهد که از درآمد حاصل از فروش ارزهای دیجیتال خود برای خرید کالاها و خدمات مختلف استفاده کنند. این شرکت اعلام کرده است:

ما تاریخچه دارایی‌های دیجیتال مشتریانمان را حفظ می‌کنیم و مقدار و نوع دارایی‌های متعلق به هر یک از آن‌ها ذخیره می‌نماییم. 

همچنین پی‌پال تأکید کرده است که به‌طور کامل از مشتریان خود در برابر خرید یا فروش بیت کوین به صورت غیر قانونی محافظت و از انتقال غیرمجاز این دارایی‌ها تا سقف ۵۰,۰۰۰ دلار جلوگیری می‌کند.

پشتیبانی پی‌پال از ارزهای دیجیتال

پی پال به مشتریان خود اعلام کرده است که در ماه ژوئن (خرداد) می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را به کیف پول شخصی‌شان واریز کنند.

دن شولمن (Dan Schulman)، مدیرعامل این شرکت، در سال ۲۰۲۰ اعتراف کرد که از سال ۲۰۱۹ بیت کوین خریده و نسبت به آینده تمام ارزهای دیجیتال خوش‌بین است.

او در مارس ۲۰۲۰ (آذر ۱۴۰۱) هم اعلام کرد که ارزهای دیجیتال ملی، استیبل کوین‌ها و کیف پول‌های دیجیتال در آینده تعریف دنیای مالی را تغییر می‌دهند.

پیتر تیل (Peter Thiel)، یکی از بنیان‌گذاران پی‌پال، قبلاً گفته بود که برای بیت کوین احترام خاصی قائل است و باور دارد که این ارز دیجیتال می‌تواند قدرت دلار آمریکا را کاهش دهد. با این حال، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر او در سال ۲۰۲۳ و بعد از ۸ سال سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، تمام دارایی‌های دیجیتال خود را نقد کرده است.

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *