تنها ۵.۸ درصد از بیت کوین‌های عرضه‌شده در صرافی‌ها قرار دارد

تحلیل و پیش بینی بیت کوین

عرضه کم و میزان خرید و فروش بیت کوین در صرافی‌ها نشان می‌دهد که هولدرهای این ارز دیجیتال، به پلتفرم‌ها و صرافی‌های متمرکز اعتماد ندارد. داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که عرضه بیت کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح خود در شش سال گذشته رسیده است.

به عبارت دقیق‌تر داده‌های درون‌زنجیره‌ای سنتیمنت تایید می‌کند که تنها ۵.۸ درصد از کل عرضه بیت کوین در پلتفرم‌های معاملاتی مذکور قرار دارد.  این در حالی است که بیت کوین آخرین بار در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آذر ۱۳۹۶) به چنین سطحی دست یافته بود.

روند نزولی عرضه بیت کوین در صرافی‌ها ادامه دارد

سطح پایین عرضه بیت کوین در صرافی‌های متمرکز نشان می‌دهد که هولدرهای این ارز دیجیتال دارایی به چنین پلتفرم‌هایی اعتماد ندارند و همچنان ترجیح می‌دهند از روش ذخیره‌سازی خودحضانتی استفاده کنند.

به نظر می‌رسد با سقوط صرافی FTX در انتهای سال ۲۰۲۲ محبوبیت روش خودحضانتی در میان معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافته است. صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) تعطیل شد و نه‌تنها خود اعلام ورشکستگی کرد؛ بلکه شرکت‌های بسیار زیادی را هم با هم خود نابود کرد و کاربران و دارایی‌های آن‌ها را در هاله‌ای از ابهام قرار داد. این امر در نهایت باعث شده است که جریان خروجی بیت کوین از پلتفرم‌های بزرگ، از جمله بزرگ‌ترین صرافی جهان یعنی بایننس افزایش یابد.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

[مطالب مرتبط: روز‌های سخت در انتظار شیبا، لایت کوین و PEPE]

البته سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال از سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ به روش خودحضانتی روی آورده بودند؛ اما رویدادهای فاجعه‌بار سال گذشته باعث شد که جریان خروجی بیت کوین از صرافی‌ها بیش از پیش رشد کند. علاوه بر این، تعداد بیت کوین‌های موجود در چنین پلتفرم‌هایی بین سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ و سه ماهه اول ۲۰۲۳ حدود ۷ درصد از کل عرضه آن کاهش یافته است. تا مه ۲۰۲۳ (اردیبهشت)، عرضه بیت کوین در صرافی‌های مذکور به ۶ درصد کاهش یافت و در حال حاضر هم به حدود ۵.۸ درصد رسیده است. این نشان می‌دهد که بسیار از سرمایه‌گذاران دچار FUD یا فاد (ترس، نااطمینانی و شک) شده‌اند و مطمئن نیستند که چقدر ممکن است صرافی‌های موجود نابود شوند. سنتیمنت در توییتر اعلام کرده است:

فقط ۵.۸ درصد از عرضه بیت‌ کوین در حال حاضر در صرافی‌ها قرار دارد. این مقدار رسماً پایین‌ترین سطحی است که بیت کوین از ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آرد ۱۳۹۶) با آن مواجه شده است. علاوه بر این، تعداد تراکنش‌های بیت کوین (۵۷.۴ هزار تراکنش در هر هفته) هم به شدت رشد کرده است.

فعالیت چشمگیر نهنگ‌های بیت کوین همچنان ادامه دارد

هرچند که عرضه بیت کوین در صرافی‌ها کاهش یافته، وب سایت سنتیمنت متوجه فعالیت مداوم شده است که روند صعودی تعداد تراکنش‌های نهنگ‌های این ارز دیجیتال به طور چشمگیری ادامه داشته است. طبق گفته‌های پلتفرم مذکور، در هر هفته به طور میانگین ۵۷۴۰۰ تراکنش به ارزش ۱۰۰۰۰۰ دلار بیت کوین انجام می‌شود. این تراکنش‌ها با وجود سقوط اخیر بیت کوین به نزدیکی سطح ۲۵۰۰۰ دلار در هفته گذشته ادامه یافته است.

شایان ذکر است که داده‌های درون‌زنجیره‌ای موجود از تحلیل بیت کوین تایید می‌کنند برخی از نهنگ‌ها و کوسه‌های دارای ۱۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین بیشتر از ۱۱۶۰۰ بیت کوین به ارزش تقریباً ۳۰۸ میلیون دلار را بین ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) تا ۲۴ آگوست (۲ مرداد) انباشت کردند. علاوه‌براین، تا دیروز حدود ۱۵۶۶۶۰ کیف پول ۱۰ تا ۱۰۰۰۰ بیت کوین داشتند. تمام این داده‌ها ادعاهای وب سایت سنتیمنت را ثابت می‌کند.

توجه داشته باشید که انباشت نهنگ‌ها و کوسه‌های بیت کوین پس از ثبت درخواست بزرگ‌ترین شرکت مدیریت دارایی در جهان، یعنی بلک راک (BlackRock) برای راه‌اندازی یک ETF اسپات بیت کوین صورت گرفته است. این شرکت در ماه ژوئن (خرداد) درخواست خود را در SEC ثبت کرد و باعث شد که بسیاری از شرکت‌های مدیریت سرمایه دیگر هم دست به چنین کاری بزنند.

تحلیل قیمت بیت کوین

عرضه بیت کوین در صرافی‌ها، منبع: سنتیمنت

به نظر شما این عرضه کم بیت کوین در صرافی‌ها نهایتا چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد داشت؟

 

منبع: cryptopotato
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *