سقوط ۹۹درصدی ارزش بازار میم‌ کوین نورمی (Normie) پس از اکسپلویت

چکیده مطلب:

نورمی یک میم‌ کوین در بستر شبکه بیس است که قیمت آن پس از اکسپلویت اخیر ۹۹درصدی سقوط کرده است. این اکسپلویت، ارزش بازار میم‌ کوین نورمی را از ۴۰میلیون دلار به حدود ۱.۵میلیون دلار رساند. به نظر می‌رسد که تیم توسعه‌دهنده میم‌ کوین نورمی پیشنهاد هکر برای بازگرداندن ۹۰درصد از دارایی‌های سرقت‌شده را پذیرفته است.

نورمی (Normie) یک میم‌ کوین است که در ماه مارس (اسفند) روی شبکه لایه ۲ بیس راه‌اندازی شد، اخیرا یک اکسپلویت را تجربه کرده که منجر به کاهش ۹۹درصدی قیمت آن شده است. پیش از حادثه، ارزش بازار این پروژه پس از طی یک مسیر موفقیت‌آمیز به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسیده بود. تیم توسعه‌دهنده میم‌ کوین نورمی با پذیریش این رخنه امنیتی، پیشنهاد هکر را برای بازگرداندن دارایی‌های به‌سرقت‌رفته قبول کرده است.

سقوط آزاد ارزش بازار میم‌ کوین نورمی

به گزارش بی‌این‌کریپتو، داستان از این قرار است که یک هکر از ضعف سیستم مالیات قرارداد نورمی برای انجام یک حمله فلش‌لون (وام آنی بدون وثیقه در ارز دیجیتال) استفاده کرد و از این طریق تعداد ذخایر میم‌ کوین نورمی به شدت افزایش پیدا کرد.

بعد از این اکسپلویت، قیمت میم‌ کوین نورمی ۹۹درصد سقوط کرد و ارزش بازار آن از ۴۱ میلیون دلار به حدود ۱.۳ میلیون دلار رسید.

پلتفرم تحلیلی «لوک‌آن‌چین» (Lookonchain) به بررسی تأثیر شدید این اکسپلویت روی معامله‌گران پرداخت. این شرکت اعلام کرد که معامله‌گری که قبلاً ۱.۱۶میلیون دلار روی میم‌ کوین نورمی سرمایه‌گذاری کرده بود، اکنون دارایی‌اش کمتر از ۱۵۰ دلار ارزش دارد. 

بعد از این اقدام، دیگر سرمایه‌‌گذران توکن نورمی، ضررهای خود را در کانال رسمی تلگرام پروژه بیان کردند. پیش‌از این، صرافی ارز دیجیتال ال‌بنک (LBank) نیز در مورد حجم گسترده‌‌ای از سپرده‌گذاری توکن نورمی گزارش داده بود که به نظر می‌رسد مربوط به اکسپلویت اخیر باشد. این صرافی گفت:

ما متوجه حجم غیر عادی از سپرده‌گذاری در توکن نورمی شدیم که احتمالا با حادثه اکسپلویت ارتباط مستقیم دارد. ما از تیم پروژه می‌خواهیم تا جزئیات مربوط به آدرس‌های درگیر و راه‌حل‌های جدید را در اختیار ما قرار دهد.

ارزش بازار نورمی- منبع: CoinGecko
ارزش بازار نورمی- منبع: CoinGecko

بیانیه هکر بعد از اکسپلویت میم‌ کوین نورمی

جالب اینجاست که هکر پیشنهاد داد، در صورتی ۹۰درصد دارایی‌های سرقت‌شده را پس می‌دهد که این پروژه، توکن جدیدی را برای جبران غرامت دارندگان آسیب‌دیده راه‌اندازی کند، تیم نورمی در پاسخ، این پیشنهاد را پذیرفت و اطمینان داد که هیچ اقدام تلافی‌جویانه‌ای انجام نمی‌دهد. علاوه‌بر‌این، تیم پروژه بیان کرد که تمام اترهای موجود در کیف پول توسعه این شبکه صرفا برای بازیابی دارایی‌هاست. 

داده‌های آن‌چین نشان می‌دهد که کیف پول مربوط به بخش توسعه تیم نورمی در حال حاضر ۷۳۶ اتریوم دارد که ارزش آن تقریبا ۱۱.۷ میلیون دلار است. تیم توسعه‌دهنده نورمی نیز در پاسخ به هکر اعلام کرد که ما پیشنهاد شما برای بازگرداندن ۹۰ درصد اتریوم‌های سرقت‌شده می‌پذیریم. شما می‌توانید ۱۰ درصد را نگه دارید و ما هیچ شکایتی نمی‌کنیم. تمام اتریوم‌های کیف پول تیم‌توسعه برای پرداخت این هزینه‌ها و کمک به راه‌اندازی مجدد پروژه استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام من مقداری ارز نورمی درصرافی کوینکس دارم قفل کردن باید چکار کنم لطفا رهنمایی کنین چطور بفروشم تبدیل به تتر کنم