آیا ساتوشی مسئول تحرکات مرموز اخیر در بلاکچین بیت کوین است؟

تراکنش عجیب برای بیت کوین

در اقدامی جالب توجه که باعث تعجب بسیاری از فعالان بازار ارز های دیجیتال شده است، فردی ناشناس با پرداخت 60 هزار دلار، 9 مگابایت داده را در بلاکچین بیت کوین قرار داد. این داده‌های رمزنگاری شده، طی 332 تراکنش با کارمزد‌های بین 14 تا 2500 دلاری به ثبت رسیده‌اند. در حال حاضر انگیزه این فرد کاملاً نامشخص است.

یک کاربر ناشناس با پرداخت چیزی 64 هزار دلار کارمزد، تقریباً 9 مگابایت داده باینری خام را بر روی بلاکچین بیت کوین به ثبت رساند.

حساب توئیتری Ord.io (مرورگر مخصوص Ordinal بیت کوین) در تاریخ 17 دی ماه گزارش داد که این داده‌های باینری خام، طی 332 ورودی و با پرداخت بیش از یک واحد بیت کوین به عنوان کارمزد، به ثبت رسیده اند.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

علی‌رغم اینکه کاربران به روش‌های گوناگونی مانند پرس و جو از ربات هوش مصنوعی Chatgpt در تلاش برای پیدا کردن اطلاعات مربوط به این داده‌ها هستند، اما هنوز جوابی برای این مسئله پیدا نشده است.

گزارش بارگذاری در شبکه بیت کوین

خبر فوری. شخصی با پرداخت بیش از یک واحد بیت کوین، اقدام به قرار دادن 8.93 مگابایت داده باینری خام بر روی بیت کوین نموده است. آیا کسی هست که بتواند این فایل را رمزگشایی کرده و به محتویات آن دسترسی پیدا کند؟

حساب توئیتری Ord.io 17 دی

لئونیداس (Leonidas) مجری برنامه The Ordinals Show هم با انتشار یک پست در پلتفرم X اعلام کرد که بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که این فایل به گونه‌ای رمزنگاری شده که دستیابی به اطلاعات آن بسیار دشوار یا حتی غیر ممکن خواهد بود.

در همین حال، برخی کاربران به دنبال یافتن پاسخ سوال دیگری هستند: چه کسی داده ها را در وهله اول ثبت کرده است؟

آدرس بیت کوین مورد استفاده در ثبت این داده‌ها (bc1pnp…zwd0th)، در جستجورگر Ord.io به صورت بدون نام به ثبت رسیده است.

این داده‌های رمزنگاری شده، از حروف انگلیسی، یونانی و تعداد علائم ریاضی تشکیل شده است. جالب اینجاست که دو مورد از 332 داده ورودی، با علامت پیتزا نشانه گذاری شده اند. حساب کاربری Ord.io در این رابطه گفته است که این مسئله به داستان مشهور پرداخت 10000 بیت کوین توسط لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz) برای خرید 2 پیتزا در سال 2010 بازمی‌گردد. این موضوع نشان می‌دهد که برخی از ساتوشی‌های موجود در آن 10000 بیت کوین، در این ورودی‌های ناشناخته اخیر نیز وجود داشته اند.

یکی از ورودی‌های مربوطه که با علامت پیتزا مشخص شده است. منبع: Ord.io

معمای مربوط به تراکنش‌های مرموز اخیر تنها یک روز پس از ارسال 26.9 بیت کوین به ارزش 1.17 میلیون دلار به کیف پول جنسیس بیت کوین (اولین کیف پول بیت کوین) در 5 ژانویه (15 دی) بوجود آمده است که مطرح شدن تئوری و فرضیه‌های گوناگون توسط کارشناسان این بازار را به دنبال داشته است.

یکی از مدیران صرافی کوین بیس به نام کانر گروگن (Conor Grogan) معتقد است که دو حالت برای توضیح این اتفاق وجود دارد. یا ساتوشی ناکاموتو بالاخره بیدار شده است و یا اینکه یک نفر یک میلیون دلار بیت کوین را سوزانده (از چرخه بازار خارج کرده) است.

جرمی هوگن (Jeremy Hogan) وکیل شرکت ریپل نیز معتقد است که احتمالاً فردی برای فاش شدن هویت ساتوشی و یا ایجاد مشکل برای او، اقدام به ارسال این تعداد بیت کوین به آدرس مذکور نموده است. با این فرض که ساتوشی ناچار خواهد بود یا در مورد این مبالغ به سازمان بازرسی درآمد‌های داخلی ایالات متحده پاسخگو باشد و یا از قانون سرپیچی کند.

البته کاربر دیگری به این نکته اشاره کرده است که این فرضیه تنها در صورتی معتبر خواهد بود که ساتوشی مشمول قوانین مالیاتی آمریکا باشد

نگذار دارایی هات از دست بره
البته کاربر دیگری به این نکته اشاره کرده است که این فرضیه تنها در صورتی معتبر خواهد بود که ساتوشی مشمول قوانین مالیاتی آمریکا باشد

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *