صاحب قدیمی‌ترین بیت کوین چه کسی است؟

صاحب قدیمی‌ترین بیت کوین چه کسی است؟-صرافی ارز دیجیتال همتاپی

یک کاربر ناشناس، در پاسخ به این سوال که «صاحب قدیمی‌ترین بیتکوین چه کسی است؟»، یک امضای دیجیتال بیتکوینی را منتشر کرد که مربوط به ژانویه 2009 (دی ماه 1387) است، درست یک هفته پس از به وجود آمدن بیت کوین.

انجمن‌های آنلاین ارتباطی جدایی ناپذیر با منشأ و تاریخ بیتکوین دارند؛ جایی که ساتوشی ناکاموتو و اعضای اولیه، به بحث و گفتگو در مورد یک سیستم مالی متفاوت پرداختند و این سیستم را از هیچ به وجود آوردند. یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های بیت کوین، bitcointalk.org نام دارد و هنوز هم محفل بحث‌های تاریخی پیرامون چگونگی ایجاد لوگوی بیتکوین و ایجاد این سیستم مالی است.

 

اخیرا یکی از اعضای کنجکاو bitcointalk.org درصدد پیدا کردن قدیمی‌ترین ماینرهای بیتکوین بر آمده است. در اوج شگفتی، یک کاربر ناشناس با انتشار یک امضای بیت کوین متعلق به ژانویه 2009، درست یک هفته پس از پیدایش بیتکوین، به سوال او پاسخ داد.

کاربری با نام مستعار OneSignature این امضای قدیمی را منتشر کرده است.

کاربری با نام مستعار OneSignature این امضای بیت کوین قدیمی را منتشر کرده است.

کاربری دیگر ضمن تایید اعتبار این امضا (که قدیمی‌ترین امضای شناخته شده تاکنون به شمار می‌رود) گفت: «شاید هدف صاحب این امضا دیجیتالی بیت کوین، دعوت از ساتوشی برای انتشار امضای خودش بوده است.

نکته‌ای که این معما را پیچیده‌تر می‌کند، این است که حساب کاربری صاحب این امضای بیت کوین، یک حساب کاربری جدید است که در تاریخ 26 نوامبر 2022 (5 آذر) ایجاد شده است.

امضا بیتکوین توسط سایت verifybitcoinmessage.com نیز تایید شده است.

این امضای بیت کوین توسط سایت verifybitcoinmessage.com نیز تایید شده است.

سوابق حساب کاربری OneSignature نشان می‌دهد که وی قبلا هیچ فعالیتی در این انجمن نداشته است و تنها هدف ساخت این حساب کاربری، نمایش این امضا بوده است. با یک جستجوی دقیق‌تر در مورد نام کاربری او، به یک حساب توئیتری محافظت شده می‌رسیم که در اکتبر 2009 (مهر ماه 1388) ساخته شده است. همچنین گفتنی است موجودی آدرس استفاده شده توسط این کاربر صفر است.

امضای بیت کوین

انتشار این امضای بیت کوین که به دوران شکل گیری بلاک اولیه بیتکوین بر می‌گردد، حاکی از آن است که افرادی که در ساخت و پیدایش بیتکوین دخیل بوده‌اند، تحولات این اکوسیستم را به دقت زیر نظر دارند و هر از گاهی باعث فعال شدن حس کنجکاوی کاربران می‌شوند.

علی رغم این که در یک دهه گذشته، سیستم‌ها و قوانین نظارتی و بازارهای نزولی طولانی مدت موانعی را برای بیتکوین ایجاد کرده‌اند، اما بیتکوین همواره توانسته است در صدر برترین رمزارزها باقی بماند. با این حال کاهش قیمت بیت کوین باعث نفوذ اضطراب در بین جامعه ماینرها شده است.

در حال حاضر درآمد دلاری استخراج بیتکوین به 11.67 میلیون دلار، یعنی کمترین میزان در 2 سال اخیر رسیده است. این رقم آخرین بار در 2 نوامبر 2020 (12 آبان 99) مشاهده شده بود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین  صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: cointelegraph.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *