بیش از سه میلیون آدرس کاردانو در ضرر هستند؛ بررسی آمار

بیش از سه میلیون آدرس کاردانو در ضرر هستند؛ بررسی آمار | همتاپی

براساس داده‌های IntoTheBlock، شاخص Break Even Price (رسیدن به قیمت سربه‌سر) نشان می‌دهد که در حال حاضر، 3 میلیون آدرس کاردانو، از سرمایه‌گذاری روی این ارز (ADA) ضرر کرده‌اند.

شاخص Break Even Price، با بررسی داده‌‌های درون زنجیره، میزان سود و زیان تحقق یافته آدرس‌های حاوی ارز دیجیتال کاردانو ADA را محاسبه نموده‌ است. این شاخص همچنین مجموع میزان سود و زیان تحقق یافته هولدر های ADA را نمایش می‌دهد.

در تصویر زیر، دایره‌های قرمز رنگ نشانگر آدرس‌هایی هستند که در وضعیت زیان‌ده قرار گرفته‌اند، در حالی که دایره‌های سبز رنگ، آدرس‌های متعلق به افرادی که سود کرده‌اند را نشان می‌دهد.

شاخص Break Even Price | همناپی

شاخص Break Even Price، منبع: IntoTheBlock

با در نظر گرفتن قیمت فعلی کاردانو (0.38 دلار)، مجموعا 1.16 میلیون آدرس (26.47 درصد از کل آدرس‌ها)، با خرید ADA سود کرده‌اند.

اما در طرف مقابل، 3 میلیون و 120 هزار آدرس کاردانو، یعنی 71.07 درصد از کل آدرس‌های حاوی کاردانو، دچار زیان شده‌اند. تنها 107,810 آدرس (2.46 درصد) کاردانو در قیمت سر به سر قرار دارند یا به عبارت دیگر هنوز هیچ سود یا زیانی از این سرمایه‌گذاری نصیبشان نشده است.

آمار‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای سال جاری میلادی، 1.01 میلیون آدرس در وضعیت سود‌دهی بوده و 3.22 میلیون آدرس هم ضرر کرده‌اند.

 

در زمان نگارش این مطلب، قیمت ADA با افزایش 0.4 درصدی نسبت به روز گذشته، به 38 سنت رسیده است. در حال حاضر سد بزرگی در مقابل ADA قرار گرفته است که از قیمت فعلی شروع شده و تا 0.388 دلار امتداد پیدا می‌کند. جایی که بیش از 125 هزار آدرس، اقدام به خرید 3.65 میلیارد توکن کاردانو نموده‌اند.

از سوی دیگر، اولین حمایت کاردانو در ناحیه 0.367 دلار تا 0.355 دلار قرار دارد. بیش از 248 هزار آدرس، تعداد 3.7 میلیارد کاردانو را در این محدوده خریداری کرده‌اند.

مقاله پیشنهادی: کاردانو چیست

سیگنال‌های آنچین

پلتفرم IntoTheBlock،  هفت سیگنال درون زنجیره متفاوت را در مورد کاردانو ارائه می‌دهد. در حال حاضر، دو مورد از این سیگنال‌ها صعودی هستند. 4 سیگنال از جمله رشد خالص شبکه (net network growth) هم خنثی هستند، در حالی که شاخص تراکنش‌های بزرگ، نزولی است. بدین ترتیب چشم انداز کلی کاردانو بیشتر صعودی به نظر می‌رسد.

در همین حال، آمار‌ها حاکی از آن است که کاردانو هم مانند بسیاری دیگر از آلتکوین ها، پایین‌تر از منطقه اشباع خرید قرار دارد. همچنین بر اساس داده های شرکت تجزیه و تحلیل آنچین سانتیمنت (Santiment)، به‌نظر می‌رسد وضعیت فعلی بازار برای  معامله‌گران کسل کننده بوده و جذابیت چندانی ندارد و در نتیجه بسیاری از آدرس‌ها علی رغم زیان‌ده بودن در حال فروش کاردانو و خالی کردن کیف پول خود هستند.

براساس شاخص MVRV (نسبت قیمت بازار به ارزش واقعی یک دارایی)، بسیاری از آلتکوین ها در منطقه خرید اندک قرار دارند و از ناحیه اشباع خرید فاصله بسیار زیادی دارند. شاید این نکته بدان معناست که قیمت‌های فعلی، فرصت مناسبی برای خرید است.

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *