جی‌پی مورگان: کمیسیون بورس آمریکا ETF اسپات سولانا و دیگر ارزها را تأیید نمی‌کند

بانک جهانی جی‌پی‌مورگان اعلام کرد که نسبت به تأیید ETF‌های سولانا یا هر ETF اسپات دیگری توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده شک و تردید دارد. این بانک معتقد است که رگولاتور اوراق بهادار فقط ETF‌های بیت کوین و اتریوم را تأیید کرده است و نباید برای عرضه ETFهای دیگر رمزارزها امید داشته باشیم.

تحلیلگر جی‌پی‌مورگان گفت:

تصمیم کمیسیون آمریکا برای تایید ETFهای اسپات اتریوم کمی طولانی شده است؛ زیرا هنوز ابهاماتی در مورد طبقه‌بندی اتریوم به‌عنوان اوراق بهادار وجود دارد.

شک و تردید بانک جی‌پی‌مورگان برای تایید سایر ETFها

بعد از تأیید مجوز عرضه ETF‌های اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس آمریکا، بحث‌های زیادی در مورد پتانسیل تأیید سایر ETFها مانند ریپل و سولانا بین سرمایه‌گذاران و صاحب‌نظران شکل گرفته است. درحالی‌که خوش‌بینی در بازار ارزهای دیجیتال برای تایید این صندوق‌ها روزبه‌روز بیشتر می‌شود، اما نیکولاوس پانی‌گیرتزوگلو، مدیرعامل و استراتژیست بازار جهانی جی‌پی‌مورگان، همچنان شک و تردید دارد.

ما شک داریم. هنوز نمی‌دانیم که آیا اتریوم به عنوان اوراق بهادار ثبت می‌شود یا خیر. از طرفی، تصمیم کمیسیون بورس آمریکا برای تایید ETF اتریوم در حال حاضر بیش از اندازه طولانی شده است.

او افزود:

ما بعید می‌دانیم که کمیسیون بورس آمریکا ETF سولانا یا سایر ETFهای دیگر را تایید کند؛ زیرا این کمیسیون به‌شدت بر این باور است که تمامی توکن‌ها، غیر از بیت کوین و احتمالاً اتریوم باید به‌عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند.

پانی‌گیرتزوگلو بر ماهیت بحث‌برانگیز تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد ETFهای اسپات اتریوم تأکید داشت. از طرفی، برخی از تحلیلگران معتقدند که این تصمیم بیشتر جنبه سیاسی دارد.  وی توضیح داد که اگر قانون‌گذاران ایالات متحده قانون مشخصی برای سایر ارزهای دیجیتال تصویب نکنند و این ارزها را از لیست دارایی‌های اوراق بهادار خط نزنند، کمیسیون بورس آمریکا نیز سایر ETF اسپات‌ها را تایید نمی‌کند.

البته نباید فراموش کنیم که بسیاری از صادرکنندگان ETF اتریوم، به هیچ عنوان پیش‌بینی نمی‌کردند که کمیسیون بورس آمریکا درخواست‌های آن‌ها را تایید کند. البته، پانی‌گیرتزوگلو قبل از تایید این صندوق‌ها، ۵۰درصد احتمال داده بود که ETFهای اسپات اتریوم تأیید شوند‌ و بعد از آن، کمیسیون بورس آمریکا در تاریخ ۲۳می (۳خرداد) ۸ فرم 19b-4 را برای این ETFهای اسپات تأیید کرد.

نظریه رئیس کمیسیون بورس آمریکا در مورد تایید ETF سایر ارزها

گری‌گنسلر، رئیس کمیسیون بورس آمریکا، دائما در تمام صحبت‌های خود اعلام کرده است که تمام ارزهای دیجیتال، به‌جز بیت کوین، اوراق بهادار هستند. البته او هیچ‌وقت مستقیما اتریوم را به‌عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی نکرده بود.  در‌حال‌حاضر، یک سند دادگاهی نشان می‌دهد که کمیسیون بورس آمریکا در سال گذشته تحقیقات خود را برای طبقه‌بندی اتریوم به عنوان اوراق بهادار آغاز کرده است.

منبع: بیت کوین دات کام
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *