آیا سقف تاریخی سختی بیت کوین یک سیگنال افزایش قیمت است؟

تحلیل بیت کوین | همتاپی

در هفته‌ای که گذشت، میزان سختی استخراج بیت کوین سقف جدیدی را به ثبت رساند که نشان دهنده افزایش اعتماد ماینرها نسبت به سودآوری استخراج بیت کوین است.در نتیجه عدم تمایل ماینرها به فروش بیت کوین و اطمینان آن‌ها از سودآوری این فعالیت، نرخ هش (Hash Rate) شبکه بیت کوین به بالاترین میزان در 4 ماه اخیر رسید.

با توجه به پتانسیل فعالیت ماینرها در ارائه نکات حائز اهمیت در مورد امنیت و سلامت شبکه و همچنین سودآوری این حوزه، بسیاری از متخصصان فعال در بازار ارزهای دیجیتال به دقت فعالیت این افراد را بررسی می‌کنند. براساس پست توئیتری شرکت تحلیلی گلس نود (glassnode)، نرخ هش شبکه بیت کوین در تاریخ 26 (4 مرداد 1402) آگوست به بالاترین حد خود در 4 ماه اخیر رسید. پیش از این، بالاترین رکورد افزایش 4 ماهه نرخ هش، بیش از یک ماه قبل و در تاریخ 7 ژوئیه (16 تیر) به ثبت رسیده بود.

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

گلس نود اعلام کرد که:

هش ریت بیت کوین به عدد 1,016,562,908,660,169,965,568 یعنی بالاترین میزان در 4 ماه اخیر رسید.

سقف 4 ماهه قبلی نرخ هش بیت کوین در تاریخ 7 ژوئیه و با عدد 968,386,423,095,645,962,240 به ثبت رسیده بود.

روشن شدن ماینرها

بالا رفتن نرخ هش نشان دهنده افزایش قدرت محاسباتی موجود در شبکه، برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و بهبود امنیت شبکه است. ورود ماینرهای جدید و یا به‌کارگیری دستگاه‌های قدرتمند‌تر، از جمله عواملی هستند که باعث افزایش این شاخص می‌شوند. بطور کلی می‌توان گفت که افزایش این عدد، به معنی بهبود امنیت و افزایش سطح غیرمتمرکز بودن شبکه بیت کوین است.

همانطور که گفته شد، به دنبال جهش نرخ هش طی هفته گذشته سقف تاریخی جدیدی برای سختی شبکه به ثبت رسید. میزان سختی استخراج، تقریباً طی مدت هر دو هفته یک بار بصورت خودکار تنظیم می‌شود تا کل زمان ایجاد هر بلاک را در 10 دقیقه ثابت نگاه دارد.

روند سختی استخراج بیت کوین | همتاپی

روند سختی استخراج بیت کوین، منبع: گلس نود

تحلیلگران Bitfinex در مصاحبه با AMB Crypto اعلام کردند که افزایش میزان سختی استخراج نشان دهنده انتظارات و پیش بینی های صعودی ماینر ها در مورد قیمت بیت کوین است.

احتمالاً ماینر ها در مورد بازگشت قیمت بیت کوین مطمئن هستند و شرایط فعلی را صرفاً یک اصلاح و انحراف رو به پایین از قیمت و ارزش واقعی آن می‌دانند. بنابراین سرمایه گذاری و اختصاص منابع بیشتر برای استخراج بیت کوین با قیمت فعلی، می‌تواند برای آن‌ها بسیار سودآور باشد.

دیدگاه صعودی ماینرها

این تحلیلگران همچنین معتقدند که اطمینان ماینرها به به پتانسیل رشد بیت کوین، باعث تاخیر آن‌ها در فروش دارایی بیت کوین خود شده است. داده‌های گلس نود نیز با اظهارات فوق هم‌راستا هستند. طبق این داده‌ها، در تاریخ 26 آگوست میزان کل بیت کوین ذخیره شده در آدرس‌های متعلق به ماینر ها، به سقف یک ماهه خود در عدد 1.83 میلیون رسید.

موجودی بیت کوین (BTC) ماینر ها به سقف یک ماه اخیر در عدد 1,831,069.286 رسید.

پیش از این بالاترین سقف یک ماهه در تاریخ 21 آگوست (30 مرداد) در عدد 1,830,669.079 به ثبت رسیده بود.

به یاد داشته باشید که ماینرها اغلب برای تامین هزینه های برق و استخراج خود، اقدام به نقد کردن بیت کوین می‌کنند. تاخیر و تعلل ماینر ها در نقد کردن دارایی خود نشان می‌دهد که آن‌ها منتظر قدرت گرفتن بیت کوین و افزایش قیمت این ارز دیجیتال هستند.

[مطالب مرتبط:روز‌های سخت در انتظار شیبا، لایت کوین و PEPE]

کاهش درآمد ماینرها

خوش‌بینی ماینرها نسبت به بیت‌کوین، به‌ویژه در شرایط فعلی که درآمد آن‌ها کاهش قابل‌توجهی داشته است، نشانه‌ی امیدوار کننده است. بجز روند مثبت BRC-20 در اوایل ماه مه (اواسط اردیبهشت)، درآمد ماینرها در بیشتر مدت زمان زمستان کریپتو، بسیار اندک بوده است.

روند نسبت درآمد ماینرها | همتاپی

روند نسبت درآمد ماینرها، منبع: گلس نود

شما هم این بالارفتن سختی بیت کوین را یک سیگنال صعودی در نظر می‌گیرد یا خیر؟

منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *