آیا استیبل کوین تتر در آستانه نابودی قرار دارد؟

آیا استیبل کوین تتر در آستانه نابودی قرار دارد؟ | همتاپی

کریت رایت علی‌رغم افزایش محبوبیت استیبل کوین تتر (Tether) در بازار ارزهای دیجیتال و در پاسخ به توییت یکی از متخصصان بازار ارزهای دیجیتال در حمایت از این استیبل کوین، به انتقاد از تتر پرداخته است.

کریگ رایت (Craig S. Wright)، یک دانشمند حوزه فناوری اطلاعات اهل استرالیا است که در جامعه ارزهای دیجیتال، با القابی مانند ساتوشی ناکاموتو خود خوانده و یا ساتوشی جعلی (فیک توشی faketoshi) شناخته می‌شود. وی اخیرا با استفاده از حساب توئیتری خود، به انتقاد از استیبل کوین تتر (USDT) پرداخته است.

برای خرید و فروش تتر در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم تتر بخرم

حمله کریگ رایت به تتر، پس از اظهارات آقای نهنگ

اظهار نظر آقای کریگ در واقع پاسخی به توئیت یکی متخصصان برجسته بازار ارز های دیجیتال، با نام مستعار آقای نهنگ (Mr. Whale) بود.

آقای نهنگ در پیام خود، در مورد اطلاعیه اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، به جامعه ارزهای دیجیتال هشدار داده بود. این کمیسیون در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرده بود که «اثبات ذخایر» صرافی‌ها هیچ اعتباری نداشته و قابلیت ارائه هیچ تضمینی در ارتباط با ذخایر دیجیتال صرافی‌ها را ندارد.

بنابراین او معتقد است که SEC، در صدد است تا یک اقدام جدی را بر علیه شرکت صادر کننده بزرگترین استیبل کوین بازار شروع کند. او همچنین تصور می‌کند که این نهاد نظارتی فقط اشاره کوچکی به این اقدام داشته و بخاطر ترس از بروز یک فاجعه جدی در کل بازار ارزهای دیجیتال، از بیان چنین موضوعی خودداری نموده است. به هرحال آقای نهنگ در پایان اظهارات خود اعلام کرد که به باور او، تتر 100 درصد از بین خواهد رفت.

اما در ادامه، آقای رایت به این نظرات واکنش نشان داده و ضمن تشبیه استیبل کوین تتر به یک مرده متحرک، در پاسخ به این پیام گفت:

تتر همین الان هم از بین رفته است. 

تتر‌ (USDT) از USDC و BUSD پیشی گرفته است

با این حال، تتر (USDT) همچنان محبوب‌ترین استیبل کوین مبتنی بر دلار در بازار است و هنوز هم در بین سه ارز دیجیتال برتر کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) قرار داشته و ارزش بازار آن حدود 79,091,618,240 دلار است.

مطالب مرتبط: تتر چیست؟

دو استیبل کوین محبوب دیگر، یعنی BUSD و USDC، از رقابت با تتر جا مانده‌اند. بایننس و شریک تجاری آن یعنی پکسوس (Paxos)، تولید BUSD را متوقف کرده‌اند و اخیرا CZ (مدیر عامل صرافی بایننس)، اعلام کرد که حدود 2 میلیون BUSD سوزانده خواهد شد.

USDC نیز همزمان با وقوع بحران بانکی ایالات متحده و اعلام ورشکستگی 3 بانک بزرگ سیلورگیت (Silvergate)، سیلیکون ولی (Silicon Valley)، و سیگنیچر (Signature)، با خطر دیپگ (depeg) شدن، یا افت قیمت نسبت به دلار آمریکا مواجه شد. با این حال، دولت آمریکا به مشتریان این بانک‌ها قول داد که برای دسترسی به سرمایه‌شان، به آن‌ها کمک خواهد کرد.

بحران بانکی بوجود آمده همچنان ادامه دارد. این اتفاق اگرچه تقریباً باعث از بین رفتن USDC شد، اما صعود قیمت بیت کوین تا 28 هزار دلار و افت جزئی اتریوم تا 1,800 دلار را نیز در پی داشت.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *