آیا می‌توان در بلندمدت روی ریپل سرمایه‌گذاری کرد؟

سرمایه گذاری بلند مدت روی ریپل | همتاپی

از وقتی که ریپل به چهارمین دارایی بزرگ بازار از نظر ارزش بازاری تبدیل شده، بحث‌های زیادی در مورد روند بلندمدت این ارز دیجیتال به وجود آمده است. با این وجود برخی از معامله‌گران و تحلیلگران همچنان به قیمت XRP امیدوارند.

یکی از تحلیلگران مشهور بازار ارزهای دیجیتال معتقد است که معامله‌گران باید ریپل را با دقت تحت نظر داشته باشند؛ چرا که هرچند روند قیمتی این ارز دیجیتال به سمت نزولی متمایل شده اما فعالیت شبکه آن بهبود یافته است.

این تحلیلگر که مایکل ون دپوپ (Michaël van de Poppe) نام دارد، اعلام کرده است که سرمایه‌گذاران ریپل برای به حداکثر رساندن سود بلندمدت خود باید از استراتژی میانگین هزینه دلاری (DCA) استفاده کنند.

در استراتژی DCA، معامله‌گران باید با مقدار معینی از سرمایه خود طی چند معامله ریپل را خریداری کنند و از خرید یکباره آن دوری نمایند.

از زمانی که ریپل در پرونده خود با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پیروز شده، ون دپوپ بارها از این ارز دیجیتال حمایت و درباره آن صحبت کرده است.

آیا سرمایه‌گذاری در ریپل برای بلندمدت به صرفه است؟

XRP با وجود تمام چالش‌های قانونی و نوسانات بازار همچنان یکی از مهم‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در صنعت بلاک چین است و در ۳۰ روز گذشته ۴۹.۲۲ درصد رشد کرده است. با این حال اخیراً شایعاتی پخش شده است که ادعا می‌کنند SEC قصد دارد درخواست تجدید نظر خود برای این پرونده را به ثبت برساند. همین مسئله هم باعث شده است که برخی از معامله‌گران به آینده XRP شک کنند.

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

به خاطر چنین شایعاتی «حجم اجتماعی XRP» به شدت کاهش یافته و به ۱۸۸ رسیده است. منظور از حجم اجتماعی ریپل تعداد دفعاتی است که کاربران این دارایی را جست‌وجو کرده‌اند. در نتیجه کاهش شاخص مذکور به این معنی است که نسبت به هفته قبل کاربران کم‌تری به ریپل اشاره کرده‌اند.

قیمت و حجم اجتماعی XRP‌، منبع: Santiment | همتاپی

قیمت و حجم اجتماعی XRP‌، منبع: Santiment

از طرفی باندهای بولینگر (BB) نشان می‌دهند که XRP نوسانات زیادی دارد و در کوتاه‌مدت، می‌تواند بین اوج و کف خود در نوسان باشد.

شاخص مکدی (MACD) هم تائید کرده که XRP ممکن است با یک روند نزولی جدید مواجه می‌شود. در زمان نگارش این مطلب شاخص مذکور در محدوده منفی ۰.۰۱۲۴ قرار داشته و نشان داده که میانگین متحرک ۱۲ روزه ریپل  از میانگین متحرک ۲۶ روزه این ارز دیجیتال پیشی گرفته است.

این مسئله نشان می‌دهد که قدرت روند نزولی این ارز دیجیتال افزایش یافته است. علاوه بر شاخص مکدی، شاخص جریان پول (MFI) تا محدوده ۴۲.۲ کاهش یافته و ثابت کرده که نقدینگی XRP کاهش یافته است. این مسئله هم نشان‌دهنده احتمال سقوط دوباره قیمت ریپل است.

قیمت ریپل و شاخص مکدی و جریان پول، منبع: TradingView | همتاپی

قیمت ریپل و شاخص مکدی و جریان پول، منبع: TradingView

آدرس‌های فعال ریپل افزایش می‌یابد

علاوه بر این، داده‌های وب سایت سنتیمنت (Santiment) نشان می‌دهد که آدرس‌های فعال هفت روز ریپل به ۱۵۳۰۰۰ آدرس افزایش یافته است. این شاخص تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی را اندازه‌گیری می‌کند که به نقل‌وانتقال ریپل پرداخته‌اند.

کاهش شاخص مذکور نشان می‌دهد که تعامل معامله‌گران با XRP کاهش یافته است. بنابراین افزایش آن ثابت می‌کند که معامله‌گران بیشتری به سرمایه‌گذاری در این ارز دیجیتال روی آورده‌اند.

با این وجود عرضه در گردش هفتگی ریپل به ۱.۲ میلیارد توکن کاهش یافته است. عرضه در گردش یک ارز دیجیتال نشان‌دهنده تعداد توکن‌هایی است که کاربران در یک دوره خاص از آن استفاده کرده‌اند. کاهش شاخص مذکور معمولاً نشان می‌دهد که معامله‌گران از مشارکت در بازار و معاملات XRP خودداری کرده‌اند (کم‌تر به خرید و فروش ریپل پرداخته‌اند).

عرضه در گردش و آدرس‌های فعال هفت روزه ریپل، منبع: Santiment | همتاپی

عرضه در گردش و آدرس‌های فعال هفت روزه ریپل، منبع: Santiment

در نتیجه، معامله‌گران برای سرمایه‌گذاری بلندمدت در ریپل باید با دقت عوامل مختلفی مثل کاربردها، فشارهای نظارتی و شرایط بازار این ارز دیجیتال بررسی کنند. تنها زمان مشخص می‌کند که آیا پیش‌بینی ون دپوپ صحت دارد یا خیر.

با توجه به شرایط موجود چه شرایطی را برای آینده ریپل متصور هستید؟ پیش‌بینی خود را در بخش کامنت‌‌ها به اشتراک بگذارید.
منبع: ambcrypto
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *