آیا مکانیزم توکن سوزی اتریوم رو به افول است؟

آیا مکانیزم توکن سوزی اتریوم رو به افول است؟ | همتاپی

مکانیزم توکن سوزی اتریوم، نقشی کلیدی در تعیین جایگاه این ارز دیجیتال در بازار نزولی 2022 داشته است. اتریو‌م، به لطف مکانیزم ضدتورمی خود به‌خوبی با فشار فروش مقابله کرد اما متأسفانه این مکانیزم دیگر کارایی ندارد.

براساس اطلاعات پایگاه گلسنود (glassnode)، مکانیزم توکن سوزی اتریو‌م دیگر انتظارها را برآورده نمی‌کند. از زمان ارائه ادغام اتریو‌م و انتقال به پروتکل اثبات سهام (pos)، مجموع انتشار کوین در این شبکه به 2,317+ رسیده و علیرغم کاهش اخیر در حجم انتشار، دوره بعد از ادغام را برای اتریوم تورمی کرده است.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

بعد از ادغام اتریو‌م، مجموع انتشار کوین 2,317+ اتریوم بوده است. در مجموع 131,454 اتریو‌م برای اعتباردهندگان اثبات سهام منتشر شده، در حالی که 129,137 اتریوم توسط پروتکل eip1559 سوزانده شده است. 

به هر حال، پروتکل eip1559 کارآمد باقی مانده و علیرغم کاهش میانگین کوین‌های سوزانده شده در روز، مکانیزم توکن سوزی مشغول فعالیت است. بعد از منسوخ شدن الگوریتم اثبات کار (pow)، تقریباً 130,000 اتریو‌م از گردش حذف شده است.

چرا انتشار اتریوم در حال افزایش است؟

مکانیزم توکن سوزی هماهنگ با فعالیت کلی شبکه اتریو‌م کار می‌کند و کمبود حجم معاملات و تعاملات با قراردادهای هوشمند شرایطی را ایجاد می‌کند که در آن اتریوم کاربرد چندانی ندارد؛ این امر نیز منجر به کاهش حجم و فعالیت‌های توکن سوزی می‌شود.

متأسفانه این شرایط تا زمان بازگشت شبکه به حجم فعالیت طبیعی ادامه خواهد داشت و این امر در وضعیت فعلی بازار غیرممکن است. بالاترین حجم توکن سوزی شبکه اتریوم در اوج دوره دیفای (defi) و ان اف تی (nft) رخ داد. به لطف استفاده زیاد از شبکه که گاهی منجر به بروز مشکل نیز می‌شد، پروتکل eip1559 می‌توانست به ازای هر بلاک بیش از 200 اتریو‌م بسوزاند.

هنوز مشخص نیست چه زمانی کاربران شبکه همان میزان مصرف و فعالیت سال 2021 را خواهند داشت و این یعنی تا قبل از آن و عادی شدن شرایط، بازار کریپتو باید با مازاد اتریوم کنار بیاید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش ترون  صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. سلام ، ایا توکن سوزی اتریوم باعث صعودی شدن ارز اتریوم و مابقی الت کوین های وابسته به اتریوم می شود ؟