آیا ۲۲,۴۰۰ دلار کف قیمتی بیت کوین است؟

آیا 22,400 دلار کف قیمتی بیت کوین است؟ | همتاپی

بر اساس اطلاعات گلس‌نود (glassnode)، شاخص URPD بیتکوین نشان می‌دهد که بیش از 530 هزار بیتکوین (3.18 درصد از حجم کل موجودی بیت کوین) در منطقه 22,400 دلار معامله شده است. این منطقه در حال حاضر بزرگترین گره حجمی است.

سطح 22,400 دلار بسیار مهم است زیرا به میانگین متحرک 200 هفتگی (22,877 دلار) نزدیک است؛ که طبق گفته گلاسنود، از ابتدا به عنوان شاخصی برای شکل گیری کف قیمتی مدنظر بوده است. 

مقاله پیشنهادی: بیت کوین چیست؟

با قیمت فعلی، بیت کوین در حال حاضر هم بالاتر از قیمت واقعی 21,773 دلار و هم بالاتر از قیمت واقعی هولدرهای بلند مدت در سطح 22,722 دلار است. این نشان دهندهی میانگین ارزش موجودی بیتکوین در آخرین تراکنش درون زنجیره ای است. 

نمودار شاخص URPD بیت کوین |صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار شاخص URPD بیتکوین. منبع: گلسنود

با توجه به بالاتر بودن قیمت بیتکوین نسبت به قیمت واقعی‌اش و با وجود افرادی که مایل به قرار گرفتن در صف سرمایه گذاران شماره یک بازار هستند، چشم انداز کوتاه مدت بیت کوین امیدوارکننده‌تر شده است. موجودی کل ماینرها در دو هفته گذشته حدود 4700 بیتکوین کاهش یافته است. این نشان می‌دهد که در جریان افزایش قیمت اخیر، اکثر ماینرها مقداری نقدینگی خروجی مشخص می‌کردند تا شاید ترازنامه‌های خود را تقویت کنند و مدیریت ریسک داشته باشند.

شاخص‌های روبان هش ریت بیت کوین به شکل وارونه باقی مانده‌اند، که این مسئله نشان دهنده‌ی وجود فضای تنش‌زا در میان جمعیت استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال است.

شاخص‌های روبان هش بیتکوین. منبع: گلسنود

شاخص‌های روبان هش بیتکوین. منبع: گلسنود

این واقعیت که روبان‌های هش بیت کوین هنوز معکوس هستند نشان‌دهنده این است که همچنان در بخش استخراج ارزهای دیجیتال، استرس و تنش وجود دارد. با این حال، میانگین متحرک 30 روزه در حال تثبیت شدن است، که نشان دهنده‌ی بهبود شرایط مالی ماینرها می‌باشد.  استرس استخراج کننده‌ها در ماه ژوئن به اوج خود رسید زیرا قیمت بیتکوین به زیر 20000 دلار رسید. بررسی های گلاسنود نشان میدهد که توزیع ماینرها در صرافی ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، که نشان میدهد که درحالیکه در بین ماینرها هنوز استرس مشهود است، ممکن است که”بدترین وضعیت ممکن پشت سرگذاشته شده باشد.”

بیت کوین مبنای قیمت دیگری تشکیل می‌دهد

به گفته‌ی جورین تیمر از فیدلیتی، “بیتکوین در حال تلاش برای تشکیل مبنای قیمتی دیگری است، و این مبنای قیمتی تا اینجا خوب به نظر میرسد.”

مطالب مرتبط: علی‌رغم فروش بیت کوین توسط نهنگ‌ها، خریداران خرد در حال انباشت هستند

قیمت بیتکوین در حال افزایش است و به مرور به مرز 25,000 دلار نزدیک می‌شود، اما همچنان سایه‌ی شاخص‌های کلان بلند مدت بر روی این ارز دیجیتال سنگینی می‌کند، و نشان می‌دهد که ممکن است زمان بیشتری برای تشکیل یک مبنای قیمتی مناسب نیاز باشد. 

بر اساس گزارش گلسنود، برخی از میانگین‌های متحرک ساده با تغییرات قیمتی بیتکوین در طول زمان مرتبط بوده‌اند. میانگین متحرک 200 هفتگی، که در حال حاضر روی قیمت 22,877 است، پیش‌تر به عنوان نشانه‌ای برای صعود قیمت از حد پایین مطرح بوده است. اصلی‌ترین مانع تحرکات قیمتی بین بازار کلان نزولی و بازار کلان صعودی، میانگین متحرک روزانه با قیمت حدودی 33 هزار دلار است.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیت کوین به دلار در حوالی 24,623 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

 

منبع: u.today
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *