در سال ۲۰۲۲، نگهداری استیبل کوین‌ها نسبت به ارز فیات سودآورتر است

در سال 2022، نگهداری استیبل کوین‌ها نسبت به ارز فیات سودآورتر بود | همتاپی

از سال 2017، استیبل کوین‌ها به استثنای تتر، عمدتاً با قیمت ‌بیشتری در مقایسه با دلار آمریکا خرید و فروش می‌شوند. نگهداری هر یک از استیبل کوین‌های برتر فعلی مانند تتر‌ در طول سال 2022، اندکی سودآورتر از نگهداری دلار ایالات متحده است.

کریپتو کوانت (CryptoQuant)، شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین، گزارشی را منتشر کرده است که داده‌هایی در مورد استیبل کوین‌ها و ثبات وابستگی قیمت آن‌ها را ارزیابی می‌کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

برتری استیبل کوین‌ها نسبت به دلار

طبق این گزارش، براساس داده‌های حجم قیمت پایانی مربوط به سال 2017، میانگین تاریخی قیمت بسته شدن روزانه تقریباً برای همه‌ی استیبل کوین‌های برتر، کمی بیشتر از 1.00 دلار است.

DAI، استیبل کوین مبتنی بر اتریوم که توسط ترکیبی از دارایی‌ها پشتیبانی می‌شود، دارای میانگین قیمت پایانی روزانه به میزان 40 نقطه پایه (basis points) بالاتر از 1.00 دلار بود، و بیشترین افزایش را در بین تمام استیبل کوین‌ها داشت؛ USDP و TUSD به ترتیب با 35 و 33 نقطه پایه در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیر عامل کریپتو کوانت، در رابطه با این داده‌ها در توییتی گفت:

به نظر می‌رسد برای معامله‌گران، BUSD به دلیل قیمت‌های پایانی بالا و کاهش اندک، بهترین گزینه برای نگه‌داری طولانی‌مدت است.

با این حال، تنها کوینی که با کاهش در طول زمان معامله می‌شد، تتر(USDT) بود، بزرگ‌ترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار. تتر همچنین با بیشترین کاهش (4 درصد) ثبت شده در بین رقبا خرید و فروش شده است. در همین حال، USDC به عنوان جدی‌ترین رقیب تتر، دارای رکورد بیشترین افزایش با 4 درصد است.

این گزارش تصریح می‌کند که بیشتر انحراف قیمت تتر به زیر 1 دلار مربوط به سال‌های 2017 تا 2019 اتفاق افتاده است؛ از سال 2020، قیمت پایانی روزانه آن تقریباً برابر با 1 دلار آمریکا تثبیت شده است.

پایدارترین استیبل کوین کدام است؟

این گزارش همچنین الگوهای انحراف قیمت انواع استیبل کوین‌های وابسته به دلار آمریکا را در طول زمان تحلیل می‌کند. به طور خاص، «ثبات وابستگی قیمت» هر کوین را اندازه گیری می‌کند؛ یعنی از 1.00 دلار،  قیمت بازار استیبل کوین نسبت به تعداد بازخریدهای آن، چه میزان انحراف دارد.

این گزارش نشان داد که GUSD بیشترین پایداری را در بین تمام استیبل کوین‌ها دارد. یعنی، قیمت آن حتی در شرایط بازخرید بالا، با نوسانات نزولی کمی روبرو است.

در همین حال، تتر (USDT) کمترین پایداری را در بین تمام استیبل کوین‌ها داشت. این بدان معناست که انحراف قیمت آن از 1.00 دلار نسبت به جریان‌های بازخرید کم، زیاد است.

همان‌طورکه این گزارش توضیح می‌دهد، استیبل‌کوین یک ارز دیجیتال است که به گونه‌ای طراحی شده است که قیمت هر واحد آن با یک دارایی نسبتاً پایدار پشتیبانی می‌شود. این دارایی‌ها اغلب ارزهای فیات هستند، اما می‌توانند شامل کالاهایی مانند طلا و سایر دارایی‌های مالی نیز باشند.

در حال حاضر، محبوب‌ترین استیبل کوین‌ها، از جمله USDT ،USDC و BUSD به نسبت 1:1 به دلار آمریکا وابسته هستند. به طور معمول، این کوین‌ها با استفاده از ذخایر با پشتوانه کامل و دارای نقدینگی بالا، وابستگی قیمت خود را حفظ می‌کنند؛ در نتیجه، دارندگان استیبل کوین‌ها می‌توانند در هر زمانی توکن‌های خود را نقد کنند.

TerraUSD که اکنون از بین رفته است، یک مدل جایگزین را امتحان کرد که به موجب آن این توکن توسط لونا (LUNA)، یک ارز دیجیتال پر نوسان، پشتیبانی می‌شد. با این حال، زمانی که این مدل تحت فشار قرار گرفت، ناپایدار بود و هر دو کوین در ماه مه به قیمت صفر سقوط کردند.

از 3 استیبل کوین برتر فعلی، سیرکل (Circle) و پکسوس (Paxos)، هر دو در گواهی‌های اخیر تصریح کرده‌اند که ذخایر USDC و BUSD آن‌ها به طور کامل توسط پول نقد و اوراق قرضۀ خزانه امریکا پشتیبانی می‌شود.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش تتر صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *