کاهش قیمت اتریوم علی‌رغم افزایش توکن سوزی تا ۵ میلیون دلار در روز

کاهش قیمت اتریوم علی‌رغم افزایش توکن سوزی تا 5 میلیون دلار در روز | همتاپی

علیرغم افزایش نرخ توکن سوزی و میزان مصرف فعال شبکه اتریوم،  اتریوم (ETH) نتوانسته رشد مورد انتظار را به نمایش بگذارد.

 براساس اعلام سرویس‌های تحلیل درون زنجیره‌ای بلاک چین، هر 24 ساعت حدود 4 میلیون دلار رمز ارز اتریوم از بین می‌رود و کاملاً از چرخه خارج می‌شود. به لحاظ نظری، این اقدام باید باعث کاهش عرضه اتریوم (Ethereum) شود و ارزش آن را بالا ببرد. با این وجود،  در روزهای اخیرقیمت اتریوم با کاهش قیمت به کمتر از 1,900 دلار، همچنان عملکرد ضعیفی دارد.

مقاله پیشنهادی: اتریوم چیست

شبکه اتریوم با اجرای پیاده‌سازی آپگرید EIP-1559 که یک کارمزد پایه برای سوزانده شدن اتریوم در هر تراکنش را ارائه می‌کند، شاهد تغییرات بسیار مهمی بوده است. این مکانیزم توکن سوزی، برای کاهش عرضه کل اتریوم و ایجاد فشار ضدتورمی روی این ارز دیجیتال طراحی شده است. نرخ توکن سوزی مطابق انتظار افزایش یافته اما افزایش قیمت اتریوم در بازار ارز دیجیتال را در پی نداشته است.

نمودار قیمت اتریوم به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتریوم به دلار. منبع: تردینگ ویو

چندین عامل می‌توانند در عملکرد ضعیف قیمت اتریوم علیرغم افزایش نرخ توکن سوزی، نقش داشته باشند. احساسات بازار، شرایط اقتصاد کلان و پرایس اکشن سایر ارزهای دیجیتال همگی می‌توانند روی قیمت اتریوم تأثیر بگذارند. بازار کریپتو در ماه‌های اخیر شاهد نوسانات زیادی بوده و قیمت بیت کوین نیز افت کرده است. این روند نزولی کلی بازار می‌تواند اثرات مثبت مکانیزم توکن سوزی اتریوم را کمرنگ کرده باشد.

نهنگ‌های ریپل مشغول کارند

در روزهای اخیر، فعالیت نهنگ‌های ارز دیجیتال ریپل (XRP) افزایش قابل توجهی داشته که نشان‌دهنده یک رشد سریع در فعالیت شبکه رمز ارزهای محبوب است. نهنگ‌ها یا همان سرمایه‌گذاران بزرگ یا دارایی‌های فراوان، به‌خاطر حجم قابل توجه تراکنش‌هایشان گاهی اوقات می‌توانند تأثیر به‌سزایی روی بازار داشته باشند. در نتیجه، تریدرها و تحلیل‌گران برای پیش‌بینی پیامدهای احتمالی، فعالیت‌های آنها را به‌دقت زیرنظر دارند.

دلیل افزایش فعالیت نهنگ‌های ریپل می‌تواند به چند عامل مربوط باشد. برای مثال، شاید بعضی از نهنگ‌ها به‌امید افزایش قیمت ریپل در آینده اقدام به خرید بیشتر کرده باشند و بعضی دیگر، به‌خاطر تغییرات احساسات بازار یا چشم‌انداز کلی کریپتو سرمایه‌هایشان را جابه‌جا کرده باشند.

افزایش در فعالیت شبکه، به‌خصوص بین نهنگ‌ها، اغلب به‌معنای شروع دوباره علاقه و اعتماد به یک دارایی خاص است. این می‌تواند نشانه مثبتی برای قیمت آن دارایی در آینده باشد زیرا افزایش تقاضا از سوی سرمایه‌گذاران بزرگ می‌تواند قیمت را بالا ببرد.

آیا مومنتوم صعودی قیمت شیبا اینو دوباره فعال می‌شود؟

به نظر می‌رسد قیمت شیبا اینو (SHIB) بعد از یک افت قابل توجه، در آستانه ریکاوری قرار دارد. پرایس اکشن اخیر در تایم فریم‌های کوتاه‌مدت نشان می‌دهد سطح حمایت قوی فعلی احتمالاً می‌تواند زمینه‌ای برای برگشت روند قیمت شیبا اینو فراهم کند.  

ارز دیجیتال شیبا اینو در کوتاه‌مدت توانسته با رشد اندک 4 درصدی، بخشی از افتش را جبران کند. این افزایش قیمت هرچند اندک، نشانه مثبتی برای آن دسته از هولدرهای شیبا اینو است که بی‌صبرانه منتظر بازگشت مومنتوم صعودی شیبا اینو بودند. البته لازم به ذکر است برای ایجاد یک ریکاوری قیمت پایدار، باید شاهد افزایش قابل توجه حجم معاملات نیز باشیم.

حجم معاملات فعلی شیبا اینو همچنان نسبتاً پایین است که می‌تواند احتمال شروع رالی صعودی قیمت را کاهش دهد. یک جهش در حجم معاملات، سیگنالی برای افزایش علاقه و اطمینان بازار به این توکن خواهد بود که می‌تواند افزایش قیمت شیبا اینو را در پی داشته باشد. حجم معاملات بیشتر اغلب با تحرکات قیمت چشمگیر مرتبط است زیرا نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بیشتری اقدام به خرید و فروش شیبااینو می‌کنند.

علیرغم ریکاوری جزئی قیمت شیبا اینو، همچنان باید برای سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال محتاط باشید. اگرچه به نظر می‌رسد سطح حمایت حفظ شده‎ است اما برای حفظ آن در آینده، تضمینی وجود ندارد. علاوه بر این، میم کوین‌هایی مثل شیبا اینو اغلب در معرض نوسانات شدید و تغییرات ناگهانی قیمت قرار دارند که آنها را به انتخابی پرریسک برای تازه‌واردان به بازار ارز دیجیتال تبدیل می‌کند.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *