در پی بهبود وضعیت اتریوم، ارزش بازار رمزارزها به ۱ تریلیون دلار رسید

در پی بهبود وضعیت اتریوم، ارزش بازار ارزهای دیجیتال به ۱ تریلیون دلار خواهد رسید

در حال حاضر بازار گسترده ارزهای دیجیتال در صدد است تا ارزش 1 تریلیون دلاری خود را دوباره به دست آورد. پس از یک اصلاح قوی در اوایل ماه ژوئن، وضعیت آلت کوین‌ها بهبود قابل قبولی پیدا کرد که این حرکت آلتکوین‌ها با رهبری اتریوم همراه بود.

همان طور که نمودار هفتگی نشان می‌دهد قیمت اتریوم 13 درصد از هفته قبل بالاتر رفته است، این افزایش قیمت به این خاطر بود که دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان (اتریوم) در میانگین متحرک 200 هفته‌ای خود یعنی 1,200 دلار مورد حمایت قرار گرفت. در زمان انتشار این مقاله، قیمت اتریو‌م با 1.2 درصد کاهش به 1,219 دلار و ارزش بازار آن به 148 میلیارد دلار رسیده است.

 

بهبود قیمت اتریوم در شرایطی صورت می‌گیرد که با لیکویید شدن قابل توجه موقعیت‌های فروش اتریو‌م روبه رو هستیم. طبق داده‌های کوین گلس (CoinGlass)، در جمعه گذشته بیش از 60 میلیون دلار در پوزیشن‌های فروش اتریو‌م لیکوئید شدند.

اِینسلی تو (Ainsley To)، گوردون گرانت (Gordon Grant) و نوئل آچسون (Noelle Acheson) از شرکت جنسیس تریدینگ (Genesis Trading) در یادداشتی برای مشتریان نوشتند:

انقضای اختیار معاملات اتریو‌م در روز جمعه به عنوان منبع قوی نوسان این ارز شناخته می‌شود. با این حال، در بحبوحه ثباتِ احتمالاً غیرمنتظره قیمت اتریو‌م، ریسک فروش آن به طور شگفت انگیز و موثری برطرف شد.

افزایش قیمت اتریوم

پس از بهبود قوی اتر در هفته گذشته، نشانه‌هایی از افزایش قیمت این ارز دیجیتالِ بزرگِ جهان مشاهده می‌شود.

طبق گزارش وب سایت سانتیمنت ( Santiment):

این روزها با افزایش قیمت اتریو‌م روبه رو هستیم، به طوری که قیمت این ارز دیجیتال در هفته گذشته بیش از 30 درصد افزایش یافته است. ظاهراً در این جهش متوسط، سود کمی وجود دارد و فعالیتِ کمِ نهنگ‌ها نشان می‌دهد که این افزایش قیمت ناشی از عملکرد آن‌ها نیست و افزایش اخیر قیمت اتریوم مرهون معامله‌گران خرد بازار است، نه نهنگ‌ها.

نمودار قیمت اتریوم (خط سبز) نسبت سود به ضرر اتریوم (نمودار میله‌ای زرد) تراکنش نهنگ‌های اتریوم (نمودار بنفش) | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتر (خط سبز) نسبت سود به ضرر اتریو‌م (نمودار میله‌ای زرد) تراکنش نهنگ‌های اتریو‌م (نمودار بنفش). منبع: سنتیمنت

در بحبوحه اصلاح قیمت بیت کوین از ابتدای ماه مه، پوزیشن‌های فروش اتریو‌م در حال کاهش و پوزیشن‌های خرید آن در حال افزایش بوده‌اند. کالین وو (Colin Wu)، تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال با استناد به داده های وب سایت دیتامیش (Datamish) توضیح می دهد:

در حال حاضر پوزیشن های فروش اتریو‌م در صرافی بیت فینکس 19,132.4 واحد است. از 9 مه، پوزیشن‌های فروش اتریوم در صرافی بیت فینکس با کاهش انباشت 243,000 واحد و پوزیشن‌های خرید با افزایش انباشت 245,000 واحد روبه‌رو‌ بوده‌اند.

نمودار قیمت اتریوم و سود کل پوزیشن‌های شورت و لانگ | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار قیمت اتریوم و سود کل پوزیشن‌های شورت و لانگ

قیمت اتریو‌م از ابتدای امسال افت شدیدی را تجربه کرده است و این ارز دیجیتال همچنان با بیش از 60 درصد کاهش قیمت از آغاز سال تا امروز خرید و فروش می‌شود.

مطالب مرتبط: تحلیل قیمت اتریوم: آیا قیمت اتر (ETH) می‌تواند سطح ۱,۳۰۰ دلار را فتح کند؟

برای اطلاع از اخرین اخبار اتریوم، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت اتریوم مراجعه نمایید. 

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش اتریوم صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *