تحلیلگر بلومبرگ: معاملات ETFهای اسپات اتریوم از دوم ژوئیه آغاز می‌شود

تحلیلگر بلومبرگ: معاملات ETFهای اسپات اتریوم از دوم ژوئیه آغاز می‌شود

بر اساس اظهارات اریک بالچوناس، تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله بلومبرگ، انتظار می‌رود راه‌اندازی ETF اسپات اتریوم در ژوئیه ۲۳ (۲مرداد) صورت بگیرد.

بالچوناس اعلام کرد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) نظرات خود را درباره سندهای اس‌وان (S-1) به مدیران صندوق ارسال کرده و از آن‌ها خواسته است تا ظرف یک‌هفته پاسخ دهند. این پیشرفت حال حاضر نشان می‌دهد که به‌احتمال زیاد، کمیسیون بورس آمریکا در هفته بعد این صندوق‌ها را تأیید و اجازه معامله آن‌ها را قبل از تعطیلات آخر هفته صادر کند.

کمیسیون بورس آمریکا تاکنون فرم‌های 19b-4 را برای هشت ناشر صندوق اتریوم از جمله بلک‌راک (BlackRock)، فیدلیتی (Fidelity)، ونِک (VanEck) و دیگر صندوق‌ها تایید کرده است. با این حال، کمیسیون بورس آمریکا باید فرم‌های S1 را نیز قبل از آغاز رسمی معاملات تصویب کند.

گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، اخیرا در جلسه کمیته تخصیص‌بودجه سنا در اوایل این هفته سخنرانی کرد و اشاره‌ای به احتمال تصویب فرم S1 برای یک صندوق قابل معامله اتریوم در تابستان امسال داشت.

مدیر دارایی ونِک پیش‌بینی کرده است که قیمت اتریوم (ETH) تا سال ۲۰۳۰ میلادی به ۲۲هزار دلار خواهد رسید. البته، این پیش‌بینی بر اساس برآورد جریان نقدی آزاد ۶۶میلیارد دلاری این ارز دیجیتال بود.

انتظار می‌رود عرضه صندوق‌های قابل معامله اتریوم، سرمایه‌گذاری نهادی زیادی را به این حوزه جلب کند. جف کندریک از شرکت استاندارد چارترد (Standard Chartered) پیش‌بینی کرد که طی یک سال نخست، ورود سرمایه به این صندوق‌ها بین ۱۵ تا ۴ میلیارد دلار خواهد بود.

از طرفی، شرکت معاملات کریپتو کیو‌سی‌پی کاپیتال (QCP Capital) مستقر در سنگاپور نیز پیش‌بینی می‌کند که تأیید صندوق‌های اتریوم منجر به افزایش ۶۰درصدی قیمت این رمزارز شود؛ این درست مانند همان اتفاقی است که برای بیت‌کوین افتاد. بازار بیت کوین در ژانویه گذشته، پس از تایید صندوق‌های بیت‌کوین، واکنش زیادی از خودش نشان داد.

مقالات مرتبط: صندوق etf بیت کوین چیست؟ 

این صندوق‌ها با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در بازار اتریوم برای سرمایه‌گذاران نهادی و عمومی راه‌اندازی می‌شوند. نظارت کمیسیون بورس آمریکا نیز بر این صندوق‌ها، اطمینان خاطر بیشتری را برای سرمایه‌گذاران به‌همراه دارد.

با تحقق این گام مهم و ورود سرمایه‌های تازه، انتظار می‌رود رشد و توسعه بیشتری را در اکوسیستم اتریوم و فناوری زیربنایی آن ببینیم.

منبع: کریپتوبریفینگ
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *