ورود قیمت بیت کوین به محدوده ۲۰ هزار دلار همزمان با کاهش ۸ درصدی

ورود قیمت بیت کوین به محدوده 20 هزار دلار همزمان با کاهش 8 درصدی | همتاپی

به نظر می‌رسد قیمت بیت کوین پس از یک ثبات نسبی طولانی مدت بین سطوح 20 هزار تا 24 هزار دلار، برای یک حرکت نزولی دیگر آماده می‌شود. با توجه به رفتار فعلی قیمت بیتکوین، رسیدن به یک کف قیمتی جدید دور از ذهن نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال نمودار روزانه قیمت بیت کوین

با نگاهی به نمودار روزانه قیمت بیتکوین، مشاهده می‌کنیم که طی چند روز گذشته، قیمت بیتکوین در محدوده بسیار فشرده‌ای تثبیت شده بود. این اتفاق پس از ناتوانی در عبور از مقاومت 24,000 دلاری و میانگین متحرک 100 روزه رخ داد. در ادامه شاهد نفوذ قیمت به پایین‌تر از میانگین متحرک 50 روزه و محدوده قیمت 22 هزار دلار و ناتوانی آن در بازگشت به بالای این سطح بودیم. با توجه به این موارد، به نظر می‌رسد هدف بعدی قیمت بیتکوین، محدوده حمایت 17,000 تا 20,000 دلار باشد. این شرایط ممکن است فرصتی برای خرید بیت کوین ایجاد کند، به خصوص برای سرمایه‌گذارانی که به دنبال استفاده از قیمت‌های پایین‌تر برای افزایش موقعیت‌های خود هستند، با امید به بازیابی قیمت‌ها در آینده.

در صورت شکست کف قیمت قبلی که در حدود قیمت 18,000 دلار قرار دارد، می‌توان انتظار ریزش سریع قیمت بیتکوین تا محدوده پانزده هزار دلار و حتی بیشتر از آن را داشت. در طرف مقابل در صورت توانایی بیتکوین در عبور از مقاومت ایجاد شده توسط میانگین متحرک 50 روزه و 100 روزه، جهش قیمت به سمت 30 هزار دلار محتمل خواهد بود. گرچه در حال حاضر سناریوی نزولی قوی‌تر و محتمل‌تر است.

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به  دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین به  دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل تکنیکال نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین

بررسی قیمت بیت کوین در نمودار 4 ساعته، حاکی از تثبیت قیمت بیتکوین در در لبه پایینی الگوی پرچم نزولی است. در همین حال، طی هفته گذشته، یک الگوی پرچم نزولی کوچکتر نیز در حال شکل گرفتن بوده است. با توجه به این وضعیت، طی روزهای آینده می‌توان انتظار داشت قیمت از ناحیه حمایت الگوی پرچم بزرگتر عبور کرده و ادامه ریزش را به همراه داشته باشد. در این صورت، ممکن است قیمت بیتکوین ریزش شدیدی تا محدوده 18 هزار دلار را تجربه کند.

اندیکاتور RSI اخیرا از محدوده اشباع فروش دور شده و در حوالی عدد 50 به سر می‌برد که نشانگر تعادل و آرامش در هیجانات بازار است. گرچه ممکن است این مورد، صرفا آرامش قبل از طوفان باشد، چرا که در کوتاه مدت، شرایط نمودار بسیار نزولی به نظر می‌رسد.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین به دلار. منبع: تردینگ ویو

تحلیل درون زنجیره‌ای (On-Chain) قیمت بیتکوین

در روندهای نزولی، معمولا نهنگ‌ها و بازیگران بزرگ بازار، با مشاهده اصلاح‌ها و رشد قیمت کوتاه مدت، دارایی‌های خود را تخلیه می‌کنند. اخیرا نیز بازار ارز دیجیتال شاهد حرکت صعودی سریع قیمت بیت کوین به محدوده 24 هزار دلار بود که از دید نهنگ‌ها، بهترین موقعیت برای نقد کردن دارایی‌هایشان پیش از ریزش احتمالی بعدی بوده است.

میانگین متحرک نمایی 30 روزه شاخص نسبت دارایی نهنگ‌ها در صرافی‌ها | صرافی ارز دیجیتال همتاپی

میانگین متحرک نمایی 30 روزه شاخص نسبت دارایی نهنگ‌ها در صرافی‌ها. تردینگ ویو

میانگین متحرک نمایی 30 روزه شاخص نسبت دارایی نهنگ‌ها در صرافی‌ها (Exchange Whale Ratio)، ابزاری مناسب برای رصد و مشاهده فعالیت نهنگ‌ها است. طی هفته‌های گذشته، این شاخص با رشد چشم گیری همراه بوده است.

مطالب مرتبط: سقوط قیمت بیت کوین و اتریوم، در پی هشدار جروم پاول در مورد اقتصاد آمریکا 

این موضوع نمایانگر افزایش قابل توجه واریز و انتقال بیتکوین از جانب نهنگ‌ها به صرافی‌ها است. همین فشار فروش و افزایش عرضه دلایل اصلی کاهش اخیر قیمت بیتکوین بوده‌اند.

در لحظه بارگذاری این مقاله قیمت بیتکوین به دلار در حوالی 20,209 در نوسان است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتاپی

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *