پیروزی دوباره نایب بوکله در انتخابات السالوادور

چکیده مطلب:

حزب ایده‌های نووا یعنی حزب نایب بوکله (Nayib Bukele) طبق آمار جدید انتخابات ال سالوادور، مقدار 87 درصد آرا را در اختیار دارد. در حالی که اعداد رسمی به زودی اعلام ‌می‌شوند، اما عده زیادی پیشاپیش پیروزی نایب بوکله را جشن گرفته‌اند.

رای آوردن دوباره بوکله در انتخابات ریاست جمهوری

انتظار می‌رود نایب بوکله که طرفدار بیت کوین است برای دومین دوره ریاست جمهوری پیروز شود. اگرچه نتایج نهایی هنوز منتشر نشده است اما داده‌های اولیه رای‌گیری رسمی نشان می‌دهد که حزب او 87 درصد آرا را به دست آورده است، 

نتایج رسمی در 5 فوریه (16 بهمن)، از مرجع انتخاباتی کشور، دادگاه عالی انتخابات (TSE) نشان می‌دهد که حزب پوپولیستی نووا (New) با بیش از 1.1 میلیون رأی با 31.5 درصد آرا شمارش شده، پیشتاز است.

در مجموع، نووا با 1.3 میلیون رای به پیروزی نزدیک است و پس از آن آرا بیش از 110000 رای برای جبهه مقابل آن، فارابوندو مارتی (FMLN) به رهبری مانوئل فلورس (Manuel Flores) و بعد از آن 97000 رای به حزب جمهوری‌خواهان ملی‌گرا (Arena) توسط جوئل سانچز (Joel Sánchez) رسیده است.

انتخابات السالوادور

پیشروی اولیه نووا منبع: TSE

 

پیش از این، گزارش سی آی دی گالوپ (CID Gallup) طبق نظرسنجی‌ها نشان می‌داد که حزب بوکله 87 درصد آرا را در اختیار داشت در حالی که فلورس و سانچز به ترتیب 7 و 4 درصد آرا را در اختیار داشتند. اگر بوکله رهبری خود را حفظ کند، برای یک دوره پنج ساله به عنوان رئیس جمهور خواهد بود و تا سال 2029 خدمت خواهد کرد.

نگذار دارایی هات از دست بره

در پستی که در شبکه اجتماعی X منتشر شد، بوکله قبل از اعلام نتایج رسمی اعلام پیروزی کرد و گفت که داده‌های حزب او نشان می‌دهد که او با بیش از 85 درصد آرا و حداقل 58 نماینده از 60 نماینده در مجمع، در انتخابات پیروز شده است.

سخنگوی دفتر ملی بیت کوین این کشور نیز به کوین تلگراف گفت که انتظار دارد پس از اعلام نتایج رسمی، آرا بیشتری به بوکله می‌رسد.

بوکله در سپتامبر 2021 (شهریور 1400) بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در این کشور اعلام کرد. البته که فعالیت‌های مفید دیگری در خصوص رمزارزها نیز انجام داده است.

بر اساس گزارش رویترز در تاریخ 1 فوریه، هفته گذشته، فلیکس اولوآ (Félix Ulloa)، معاون رئیس جمهور، گزارش داد که استراتژی بیت کوین بوکله در صورت انتخاب شدن وی تغییر نخواهد کرد.

همچنین رئیس جمهور سالوادور به دلیل سرکوب جنایات باندی شهرت دارد. سال گذشته، اقدام بین‌الملل توسط بوکله به دلیل حمایت از حقوق بشر مورد انتقاد قرار گرفت که خطر جایگزینی خشونت باندی با خشونت دولتی را در پی دارد.

پست بوکله

پست X از بوکله در مورد نتایج مورد انتظار انتخابات السالوادور. منبع: X

کمپین بوکله برای دور دوم ریاست جمهوری نیز با بحث و جدل مواجه شده است.

چندین منتقد، مانند وکیل اهل سالوادور، آلفونسو فاجاردو (Alfonso Fajardo)، استدلال کرده‌اند که قانون اساسی این کشور، بوکله را از تلاش برای دومین دوره متوالی منع می‌کند.

زمانی که اخباری مبنی بر اینکه بوکله برای بار دیگر در اکتبر ثبت نام کرده است، فاجاردو گفت:

“باید یادآوری کنیم که انتخاب مجدد ریاست جمهوری تا 7 بار توسط قانون اساسی ممنوع است.”

گابور گورباکس (Gabor Gurbacs)، مشاور استراتژی وانک (Vaneck)، السالوادور را به‌عنوان «سنگاپور قاره آمریکا» معرفی کرده است که انتظار دارد در سال‌های آینده سرمایه‌گذاری و مهاجرت بیشتری به این کشور وارد شود.

منبع: cointelegraph
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *