توافق دو کوان با کمیسیون بورس آمریکا در پرونده سقوط اکوسیستم ترا لونا

توافق دو کوان با کمیسیون بورس آمریکا در پرونده سقوط اکوسیستم ترا لونا

یک پرونده قضایی روز پنجشنبه فاش کرد که استارتاپ پشت پرده کوین‌های سقوط‌کرده لونا و ترا USD برای اتهامات کلاهبرداری با کمیسیون بورس آمریکا توافق می‌کند. ترافرم لبز، استارتاپ تحت رهبری دوکوان، شرکتی است که از ارزهای سقوط‌کرده لونا و ترا USD حمایت کرده بود. این استارتاپ با کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بر سر اتهامات کلاهبرداری توافق کرده است.
خبر حل‌وفصل مشکلات بین ترافرم و کمیسیون بورس آمریکا برای اولین‌بار توسط رویترز گزارش شد. لیست ارائه‌شده توسط دادگاه به این صورت هست که تمام طرفین دادگاه یک توافق اصولی داشتند و موعد مقرر پرونده‌ها در تاریخ ۱۲ ژوئن (۲۳ خرداد) است.

آزمایشگاه‌های کوان و ترافورم در ماه آوریل (فروردین) توسط هیئت‌منصفه به کلاهبرداری مدنی متهم شدند و مسئولیت کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران را پذیرفتند. تسویه‌حساب امروز به‌احتمال زیاد تعیین می‌کند که کوان و شرکت او پس از حکم آوریل، با چه مبلغی برای پرداخت جریمه موافقت کردند و اینکه آینده کوان در صنعت امور مالی به چه صورت خواهد بود.

البته، کمیسیون بورس آمریکا قبل از حل‌وفصل این مشکل با شرکت، به دنبال جریمه‌های مدنی از کوان و ترافرم بود و دستوراتی برای منع این کارآفرین کره جنوبی و شرکتش جهت فعالیت مجدد در صنعت اوراق بهادار صادر کرد.

سقوط لونا و ترا USD و زیان ۴۰میلیاردی

فروپاشی لونا و ترا USD در تاریخ می۲۰۲۲ (۲۲اردیبهشت) نه‌تنها منجر به زیان ۴۰ میلیاردی شد بلکه «زمستان رمزارز» را در سطح صنعت ایجاد کرد و این زمستان حداقل یک سال ونیم ادامه داشت.

اخبار تسویه‌حساب روز پنجشنبه نشان‌دهنده حل‌وفصل تنها یکی از جنگ‌های حقوقی بی‌شمار کوان است. کوان باید با اتهام‌های دیگر نیز دست‌وپنجه نرم کند.

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) کوان را به دلیل دست‌داشتن در ظهور و فروپاشی ترافرم به کلاهبرداری جنایی متهم کرده است. از طرفی، متهم شدن کوان به جرایم مالی از جمله کلاهبرداری، رشوه، دست‌کاری در حجم معاملات و نقض قوانین بازار سرمایه نیز چند مورد دیگر از اتهامات بی‌شمار کوان است که باید برای حل‌وفصل آن‌ها اقدام کند.

هر دو دولت کره جنوبی و ایالات متحده از زمانی که کوان در دسامبر ۲۰۲۳، در مونتنگرو به اتهام گذرنامه جعلی دستگیر شد، به دنبال روندهای قانونی برای متهم کردن کوان بودند.

کره جنوبی و آمریکا در شش‌ماهه گذشته تلاش کردند تا او را برای یک‌سری درخواست‌ها استرداد کنند. کوان در اواخر ماه مارس (فروردین) پس از گذراندن ۴ماه محکومیت خود به دلیل حمل گذرنامه جعلی, در نهایت از زندان آزاد شد. او قرار است تا زمان استرداد در مونتگرو بماند.

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *