بازار ارزهای دیجیتال تحت سلطه حجم معاملات ریپل

تحلیل قیمت ریپل | همتاپی

طی چند هفته گذشته و در پی اعلام پیروزی اخیر شرکت Ripple Labs در پرونده شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) علیه این شرکت شاهد رشد باورنکردنی توکن XRP بودیم.

پیروزی جزئی ریپل در این پرونده، باعث شد تا سرمایه گذاران بار دیگر به خرید این توکن علاقه‌مند شوند و در نتیجه توکن XRP باز هم در مرکز توجهات قرار گرفته و در جمع با ارزش‌ترین ارزهای دیجیتال حضور پیدا کرد.(خرید و فروش ریپل)

برای خرید و فروش ریپل در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم ریپل بخرم

لازم به ذکر است که در حال حاضر توکن ریپل عنوان آلتکوینی با بیشترین میزان معاملات در سال 2023 را به خود احتصاص داده است. بنابر گزارش شرکت Kaiko در تاریخ 25 ژوئیه حجم معاملات ریپل در این سال به 150 میلیارد دلار رسیده است.

در فهرست آلتکوین هایی که بیشترین حجم معاملات را داشته اند، سولانا (SOL)، دوج کوین (DOGE)، بایننس کوین (BNB) و پالیگان (MATIC) در رده‌های بعدی قرار دارند.

10 آلتکوین برتر از لحاظ بیشترین حجم معاملات در سال 2023 | همتاپی

10 آلتکوین برتر از لحاظ بیشترین حجم معاملات در سال 2023، منبع: کایکو

در همین حال از ابتدای ماه ژوئیه و پس از اعلام رای داداگاه ریپل سلطه بیت کوین در میزان حجم معاملات بازار ارزهای دیجیتال، با 8 درصد کاهش به 27 درصد و پایین‌ترین میزان از ماه آوریل تاکنون رسید.

کاهش حجم معاملات بیت کوین (BTC)، به عنوان یک کاتالیزور برای آلتکوین ها عمل کرد و افزایش حجم معاملات و قیمت آن‌ها را در پی داشت. پس از این اتفاق دامیننس آلت کوین ها به بالاترین میزان در 4 ماه اخیر رسید.

مطالب مرتبط: چرا ریپل از روند نزولی بیت کوین و اتریوم تاثیر نگرفته است؟ تحلیل قیمت ریپل

تحلیل قیمت ریپل (XRP)

در حال حاضر قیمت ریپل با 5.6 درصد کاهش نسبت به روز قبل در محدوده 0.68 دلار قرار دارد. هفته گذشته نیز شاهد افت 8.2 درصدی ارزش این توکن بودیم و در نتیجه بخشی از سود حاصل از روند صعودی قیمت XRP تاکنون کاهش پیدا کرده است.

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

با این حال، نمودار و بازده ماهانه ریپل همچنان سبز بوده و صعودی 38 درصدی را نشان می‌دهد که افزایش 10 میلیارد دلاری ارزش بازار را به همراه داشته است.

نمودار قیمت ریپل | همتاپی

نمودار قیمت ریپل، منبع: فین‌بولد

نکته جالب توجه این است که میزان رشد قیمت ریپل از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 100 درصد بوده است.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

علت کاهش اخیر قیمت ریپل چیست؟

کاهش قیمت ریپل در روز سه‌شنبه 3 مرداد 1402، در بحبوحه اصلاح کلی بازار و به علت آماده شدن سرمایه‌گذاران برای جلسه آتی کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) است. اهمیت این نشست از آن جهت است که بانک مرکزی ایالات متحده در مورد حرکت بعدی نرخ بهره تصمیم‌گیری خواهد کرد.

بنابر پیش بینی عمده اقتصاددانان، تصمیم فدرال رزرو در جلسه 25 تا 26 ژوئیه، افزایش 25 واحدی نرخ بهره خواهد بود. موضوعی که تاثیر قابل توجهی در احساسات و جو حاکم بر بازار ارز های دیجیتال خواهد داشت.

معمولاً روند افزایشی نرخ برای ارزهای دیجیتالی مانند XRP نامطلوب است و به همین دلیل برخی از سرمایه‌گذاران ترجیح داده‌اند که دارایی خود را از ارز های دیجیتال اصلی، به دارایی‌های کم ریسک‌تر و مطمئن مانند دلار منتقل کنند. (پیش بینی قیمت ریپل)

به نظر شما محبوب‌ترین ارز دیجیتال این روزهای بازار کدام ارز است؟ ریپل یا ارزهای دیگر؟ 
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *