پیامدهای پیروزی اخیر ریپل، استقبال بانک‌های آمریکایی از رمزارز XRP

تحلیل قیمت ریپل |‌ همتاپی

مشاور کل شرکت ریپل اعلام کرد که پس از حکم دادگاه اخیر، بانک‌های ایالات متحده آمریکا در نظر دارند از ارز دیجیتال XRP در پرداخت‌های برون مرزی استفاده کنند.

برای خرید و فروش ریپل در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم ریپل بخرم

هفته گذشته، استارتاپ بلاکچینی ریپل (Ripple) که مدت‌ زمان زیادی را درگیر اتهام نقض قوانین اوراق بهادار بود، سرانجام موفق شد در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) به پیروزی برسد.

در حال حاضر رمزارز بومی ریپل یعنی ارز دیجیتال XRP، در دسته اوراق بهادار قرار نمی‌گیرد و این شرکت اطمینان دارد که بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی ایالات متحده آمریکا به استفاده از این ارز دیجیتال در پرداخت‌های برون مرزی علاقه‌مند شوند.

مقاله پیشنهادی: ریپل چیست

استو آلدروتی (Stu Alderoty) مشاور کل ریپل در مصاحبه هفته قبل خود با شبکه سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) اظهار داشت که ریپل قصد دارد در سه‌ ماهه سوم سال، در مورد استفاده از محصول خود یعنی نقدینگی عندالمطالبه (ODL) با مؤسسات مالی آمریکا مذاکره کند. این محصول برای انتقال پول از ارز دیجیتال XRP استفاده می‌کند.

او در پاسخ به این‌که «آیا حکم دادگاه می‌تواند بانک‌های آمریکا را به استفاده از محصول ODL ریپل تشویق کند؟» با قاطعیت اظهار داشت که «پاسخ من مثبت است». او در ادامه افزود:

ما امیدواریم که این تصمیم اخیر باعث شود مؤسسات مالی یا مشتریان احتمالی ما حداقل در مورد مشکلات انتقال پول برون‌مرزی که در کسب‌وکارشان می‌بینند با ما مذاکره کنند. امیدواریم در سه‌ماهه جاری مذاکره با مشتریان ایالات متحده آمریکا رو به رشد باشد و تعدادی از این مذاکرات نیز به سرانجام برسد.

50000 شیبا
جایزه بگیرید!
همین حالا ثبت نام کن

ریپل در میان کشمکش قانونی خود با SEC که دو سال و نیم به طول انجامید، اغلب با مشتریان خارج از ایالات متحده در حال همکاری بود. در میان این کشمکش‌ها بسیاری از شرکای ریپل راه خود را از این شرکت جدا کردند. برای مثال در مارس ۲۰۲۱ (اسفند ۱۳۹۹) شرکت آمریکایی مانی گرم (MoneyGram) که یک غول بزرگ در حوزه انتقال پول محسوب می‌شود به شراکت خود با ریپل پایان داد.

علاوه بر این، شرکت سرمایه‌گذاری بریتانیایی تتراگون (Tetragon) هم که یکی از حامیان ریپل بود سهم خود را به شرکت فروخت. قبل از این اقدام شرکت تتراگون برای پس گرفتن پول خود از ریپل شکایت کرده بود که با شکست مواجه شد.

مطالب مرتبط: آمار و ارقام چشم انداز مناسب ریپل را تائید می‌کنند؛ تحلیل ریپل

ارز دیجیتال XRP، ابزاری برای انتقال پول

XRP یک نوع پول دیجیتال است که ریپل برای انتقال پول بین‌المللی از آن استفاده می‌کند. در حال حاضر ریپل با ارزشی بالغ بر ۳۷.۸ میلیارد دلار، یکی از بزرگترین رمزارزهای بازار محسوب می‌شود.

شرکت ریپل از ارز دیجیتال XRP به‌عنوان یک واسط برای انتقال پول استفاده می‌کند. برای مثال برای تبدیل دلار آمریکا به پزوی مکزیک می‌توان از این ارز دیجیتال استفاده کرد. با این کار گیرنده وجه با مشکل آماده نبودن سریع پول مواجه نخواهد شد.

ریپل ادعا می‌کند که سرعت انتقال پول با ارز دیجیتال XRP بسیار بالاست و در کسری از ثانیه انجام می‌شود. با این وجود حکم اخیر دادگاه هنوز یک پیروزی کامل برای ریپل محسوب نمی‌شود. اگرچه دادگاه اظهار داشت که ارز دیجیتال XRP در دسته «اوراق بهادار» قرار نمی‌گیرد اما در ادامه افزود که رمزارز‌های XRP که به‌صورت سازمانی به فروش رسیدند در دسته اوراق بهادار قرار می‌گیرند.

آلدروتی متذکر شد که این بخش از حکم دادگاه،‌ تأثیر چشمگیری روی وضعیت فعلی کسب‌وکار ریپل نخواهد داشت؛ چون اغلب مشتریان این شرکت در ایالات متحده آمریکا حضور ندارند. او همچنین افزود:

ما تصمیم دادگاه را مورد بررسی قرار خواهیم داد و برای ورود به بازار نیازهای مشتریانمان را بررسی خواهیم کرد. علاوه بر این به‌دنبال دست‌یابی به شرایطی هستیم که با مفاد حکم دادگاه در مورد مؤسسات مطابقت داشته باشد.

روزهای خوش ریپل از راه رسیده است. آینده ریپل را چطور تصور می‌کنید؟ آیا به جمع خریداران این ارز دیجیتال خواهید پیوست؟
منبع: coingape
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *