راه حل بلاکچین BMW برای زنجیره‌های تامین در سال ۲۰۲۰

BMW از تکنولوژی بلاک‌چین استفاده خواهد کرد

شرکت BMW از راه حل مبتنی بر بلاک‌چین خود برای زنجیره‌های تامین در سال 2020 رونمایی می‌کند.

تولید کننده معروف خودرو، شرکت BMW، قصد دارد در سال 2020 از راه حل زنجیره تامین خود که مبتنی بر بلاکچین می‌باشد برای ده تا از عرضه کننده‌های خود رونمایی کند.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

این پلتفرم که با نام “پارت چین” (PartChain) در سال 2019 با موفقیت آزمایش شده است، در 31ام ماه مارس بصورت رسمی معرفی شد.

پارت چین در نسخه اولیه خود، به منظور رهگیری و شفافیت فوری اطلاعات برای قطعات خودرو در زنجیره‌های تامین پیچیده‌ای که طرف‌های بین‌المللی متعددی را درگیر می‌کند، طراحی شده است.

نسخه آزمایش شده 2019 این پلتفرم، راه حلی برای خرید و رهگیری چراغ‌های جلو، با مشارکت دو شرکت از مجموعه شرکت‌های 31 گانه گروه BMW و همچنین دو عرضه کننده چراغ‌های اتوماتیک پیاده سازی شده است.

آندریاس وندت (Andreas Wendt)، عضو هیئت مدیره BMW AG و مسئول شبکه خرید و تامین این گروه، گفت که این شرکت اکنون به دنبال گسترش این پروژه به تعداد بیشتری از تامین کنندگان و ده شرکتی که انتخاب شده‌اند می‌باشد.

ترکیب بلاک‌چین با تکنولوژی ابری

به گفته وندت:

چشم انداز BMW در طولانی مدت، استفاده از بلاک‌چین برای ایجاد یک پلتفرم باز می‌باشد، که این امکان را فراهم می‌کند که داده‌های موجود در زنجیره‌های تأمین، با خیال راحت تبادل و به اشتراک گذاشته شوند و در سراسر صنعت ناشناس شوند.

با این که نسخه آزمایشی فقط محدود به ردیابی قطعات خودرو بود، BMW در نظر دارد تا برنامه‌های بعدی این پلتفرم را به ردیابی مواد اولیه حساس از معدن تا کارخانه ذوب نیز گسترش دهد.

همانند بلاک‌چین که داده‌ها و تراکنش‌هایی معتبر و غیر قابل دستکاری ارائه می‌کند، پارت چین نیز از فناوری‌های ابری Amazon Web Services و Microsoft Azure استفاده خواهد کرد.

وندت اعلام کرد که BMW هم اکنون قصد دارد تا راه حل پارت چین را با اعضای ام او بی ای (Mobility Open Blockchain Initiative) که به‌صورت مشترک در سال 2018 راه‌اندازی کرده بود را به اشتراک بگذارد.

به گزارش cointelegraph ام او بی ای نتیجه همکاری بین بی ام دبلیو، جی ام، فورد، و رنو و همچنین شرکت‌های مطرحی در عرصه بلاک‌چین، فناوری و مهندسی مثل آی بی ام، بوش، هایپر لجر و آیوتاست.

این پروژه منجر به ابداع استاندارد شناسایی وسیله نقلیه ام او بی آی شده است که به ایجاد یک پایگاه داده مبنی بر بلاک‌چین برای شماره شناسایی وسایل نقلیه کمک می‌کند. این امر موجب حمایت از گواهی‌های دیجیتالی منحصر به فرد برای اطلاعاتی از قبیل شناسه وسیله نقلیه، مالکیت، گارانتی و مسافت طی شده می‌شود که به‌صورت ایمن در یک کیف الکترونیکی قابل ذخیره است.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی

اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *