بنیانگذار BitMEX: برای بیت کوین ۱۰ هزار دلاری آماده باشید

بنیانگذار BitMEX: برای بیت کوین 10 هزار دلاری آماده باشید | همتاپی

پس از بحران بوجود آمده برای صرافی FTX، آرتور هِیز (Arthur Hayes)، موسس صرافی بیتمکس (BitMEX)، در یک پست توئیتری احتمال ریزش بیشتر بیت کوین را پیش بینی کرد.

آقای هیز که یکی از بنیانگذاران صرافی BitMEX است، با انتشار یک فایل GIF در حساب رسمی خود در توییتر، ضمن تمسخر سقوط آزاد بیت کوین در روزهای گذشته، رسیدن به قیمت 10 هزار دلار را برای بزرگترین رمزارز بازار پیش بینی کرد.

برای خرید و فروش بیت کوین در خواست خود را ثبت کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

توئیت هیز درست پس از انتشار خبر ورشکستگی FTX منتشر شد. خبری که بسیاری از شرکت‌های فعال در این صنعت را تحت تاثیر قرار داد.

همه برای بیتکوین 10 هزار دلاری آماده‌اید؟ پول نقد من آماده ست.

شرط بندی آرتور هیز بر روی بیت کوین 15 هزار دلاری

مدیر عامل سابق BitMEX هفته گذشته در توئیتر اعلام کرد که تعدادی قرارداد اختیار فروش بیت کوین را با قیمت 15,000 دلار و تاریخ سر رسید مارس 2023 (اسفند 1401) خریداری کرده است. این توییت پس از انتشار اخبار مربوط به ورشکستگی FTX و زمانی منتشر شد که قیمت بیت کوین در صرافی Bitstamp تا سطح 19,244 دلار سقوط کرد.

بهبود بازار ارزهای دیجیتال در طولانی مدت

اندکی پیش از اتفاقات اخیر، آقای هِیز اعلام کرده بود که نسبت به وضعیت بازار رمزارزها در سال 2023، دیدگاه بسیار خوش‌بینانه‌ای دارد. با این حال او معتقد است که قیمت این دارایی‌های دیجیتال، ابتدا تا پایین‌ترین سطح خود ریزش نموده و باعث ایجاد ترس در بازار خواهد شد و سپس به سمت قله‌های جدید صعود خواهد کرد.

به گفته آقای هیز، عدم وجود یک بانک مرکزی یا سازمانی که بتواند جلوی ریزش شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را بگیرد، یک مزیت بزرگ برای این بازار به حساب می‌آید، چرا که امکان بازسازی موثر و کارآمد و بهبود مجدد این بازار را فراهم می‌کند.

آرتور هیز همچنین به مقایسه بحران اخیر FTX با بحران اقتصادی سال 2008 پرداخت و گفت:

 FTX اولین صرافی معروفی که ورشکست شد نیست و آخرین مورد هم نخواهد بود. مهم این است که در تمام این مدت، بلوک‌های زنجیره‌های بیت کوین، اتریوم و سایر بلاکچین‌ها، همچنان تولید و تایید می‌شدند. اقتصاد و پول غیرمتمرکز، همیشه در مواجهه با ناکامی‌های نهادهای متمرکز، به حیات خود ادامه داده‌اند و پس از این نیز همینطور خواهد بود.

البته گفتنی است که خود آقای هیز هم در مشکلات و چالش‌های موجود در بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال سهیم بوده است. در ماه مارس گذشته (اسفند 1400)، بنجامین دلو (Benjamin Delo) مدیرعامل اسبق صرافی BitMEX و یکی دیگر از مدیران اجرایی این صرافی به نقض قوانین مربوط به حفظ اسرار بانکی از طریق زیر پا گذاشتن آگاهانه قوانین مبارزه با پولشویی اعتراف کردند. در پی این اتفاق، آقای هیز علاوه بر پرداخت جریمه 10 میلیون دلاری، به دو سال حبس تعلیقی و 6 ماه حبس خانگی محکوم شد.

منبع: coingape.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *