پیش بینی قیمت بیت کوین: احتمال سقوط قیمت بیتکوین به زیر ۱۰ هزار دلار

پیش بینی قیمت بیت کوین: احتمال سقوط قیمت بیتکوین به زیر 10 هزار دلار | همتاپی

تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال موسوم به سولووی (Soloway)، معتقد است کاهش احتمالی قیمت بیت کوین به 10 هزار دلار می‌تواند ضمن حذف پروژه‌های ضعیف در بازار ارزهای دیجیتال، این بازار را به جایگاهی با پروژه‌های مناسب و سرمایه‌گذاران مصمم تبدیل کند.

رئیس شرکت مانی استاک (InTheMoneyStocks)، گرت سولووی (Gareth Soloway) می‌گوید بازار ارزهای دیجیتال هنوز به کف قیمتی خود نرسیده است و احتمال کاهش قیمت  بیتکوین تا ۱۰ هزار دلار محتمل است. علیرغم دیدگاه نزولی کوتاه مدت این تحلیلگر به بازار ارزهای دیجیتال، چشم‌انداز بلندمدت او همچنان صعودی بوده و می‌گوید که بیت کوین را با نگاه بلندمدت در زمانی که در حدود قیمت ۱۹,۰۰۰ دلار در نوسان بود، خریداری کرده و آن را هولد خواهد‌ کرد.

خرید و فروش بیت کوین

برای خرید و فروش بیت کوین همین حالا اقدام کنید.

می خواهم بیت کوین بخرم

افت احتمالی قیمت بیت کوین می‌تواند برای بازار مفید باشد

گرت سولووی از معدود تحلیلگرانی بود که در آگوست سال گذشته زمانی که قیمت بیتکوین در آستانه سطح کلیدی ۵۰ هزار دلار بود، احتمال سناریوی نزولی را برای بیت کوین مطرح کرد. پیش بینی این تحلیلگر بر اساس نمودارها، مبنی بر صعود قیمت بیتکوین به سطوح بالای ۵۰ هزار دلار و نزول آن به سطح ۱۸,۰۰۰ هزار دلاری کاملا درست بود.

سولووی در این باره می‌گوید: من کاملا به خاطر دارم که تنها تحلیلگری بودم، که سناریوی نزولی را در آن زمان متصور شدم و چون کسی موافق این پیش بینی نبود مجبور به سکوت شدم، گذشت زمان ثابت کرد که نمودارها در برابر احساسات بیانگر حقایق هستند. 

با این حال اگرچه پیش بینی قیمت بیت کوین توسط  او محبوب‌ترین پیش بینی نبود، اما همزمان با سقوط قیمت بیتکوین به سطح ۱۸ هزار دلاری، جزو معدود پیش‌بینی‌هایی بود که به حقیقت پیوست. سولووی در مصاحبه اخیر خود با کیتکو نیوز (Kitco News) پیش بینی کرد، که سرمایه گذاران بلندمدت، قیمت بیت کوین را در سه تا شش هفته آینده به ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار خواهند رساند. هر چند رشد بالایی نیست ولی با توجه به شرایط نامطلوب بازارهای مالی، رشد قابل توجهی محسوب خواهد‌ شد.

با این وجود، پیش بینی اخیر سولووی به سناریوی کاملا صعودی ختم نمی‌شود، او معتقد است که بیت کوین پس از آن، دوباره با روند نزولی به ۱۲ هزار دلار و حتی ۱۰ هزار دلار کاهش یابد. با فرض صحت پیش بینی او، سطح 10 هزار دلار پایین‌ترین ارزش بیتکوین در نزدیک به دو سال اخیر خواهد بود.

سولووی توصیه می‌کند، سرمایه گذارانی که دیدگاه بلندمدت در این صنعت دارند، نباید نگران چنین روند نزولی باشند. به گفته این تحلیلگر، نوسان‌های شدید، بازار را تقویت می‌کند و با تصفیه بازار، پروژه‌های فیک و غیرکاربردی را حذف می‌کند، او همچنین اعتراف کرد که یک نگهدارنده بلندمدت (HODLer) است و زمانی که قیمت بیت کوین در حدود ۱۹ هزار دلار بود، وارد اکوسیستم ارزهای دیجیتال شده است.

من همچنان دیدگاه صعودی بلندمدت به قیمت بیتکوین دارم. در واقع زمانی که قیمت ۱۹ هزار دلاری بیت کوین جایگزین سطح کلیدی ۲۰ هزار دلار شد، من اعلام کردم که پوزیشن هولد بلندمدت خود را شروع کرده‌ام. همچنین زمانی که در اوج قیمتی سناریوی نزولی را پیش‌بینی کرده بودم، نیز معتقد به سرمایه گذاری بلندمدت در بیت کوین بودم. چون معتقدم بیتکوین جایگاه ویژه‌ای در آینده اقتصاد جهان خواهد داشت و پیش بینی‌های قیمتی بلندمدت تحلیلگران درباره قیمت ۱۰۰ هزار دلاری یا ۵۰۰ هزار دلاری بیتکوین دور از انتظار نیست و زمانی فرا خواهد رسید که به این قیمت‌ها و حتی شاید به قیمت ۱ میلیون دلاری بیت کوین خواهیم رسید.

 دیدگاهی مخالف دیدگاه قیمتی سولووی

برخلاف پیش بینی قیمتی کوتاه‌مدت سولوی، آدام بک (Adam Back) تحلیلگر بریتانیایی معتقد است، که قیمت بیت‌کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ شانس رسیدن به 100 هزار دلار را خواهد‌ داشت.

آدام بک معتقد است، احتمال تایید صندوق مبادله قابل معامله در بورس (ETF) بیتکوین گری اسکیل (Grayscale)، توسط کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) وجود دارد و در صورت وقوع این اتفاق، به سرعت قیمت ارزهای دیجیتال افزایش خواهد یافت.

مطالب مرتبط: پیش بینی قیمت بیت کوین: آیا قیمت بیتکوین به ۲۰ هزار دلار سقوط خواهد کرد؟

بک همچنین خود را یک فرد خوشبین «پرمابول» توصیف می کند (فردی که دائما انتظار دارد قیمت یک دارایی افزایش یابد) و می‌گویدکه به خریدن و نگه داشتن بیت کوین در طولانی مدت ادامه می‌دهد. او همچنین بیان کرد که از اهرم در معاملات استفاده نمی کند و بنابراین «زمان‌بندی برای او اهمیتی ندارد.

در لحظه انتشار این خبر قیمت بیت کوین به دلار در حوالی 20,549 در نوسان است، این ارزدیجیتال هفت روز گذشته خود را با 3.61 درصد کاهش قیمت را پشت سر گذاشته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار بیتکوین، به مقاله تحلیل و پیش بینی قیمت بیت کوین مراجعه نمایید.

ترجمه و جمع‌آوری: تیم خرید و فروش بیت کوین صرافی ارز دیجیتال همتا پی 

منبع: cryptopotato.com
اشتراک گذاری

پیام شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *